![]() |
cijfertjes
ik had laatst een verhitte discusie met mijn moeder over drugsgebruik in nederland ten opzichte van dat in ander (westerse) landen. maar helaas zijn mijn bronnen allemaal veroudert of simpelweg weggegooid (bepaalde krantenartikelen enz.), maar heeft er hier toevallig nog iemand een paar links naar betrouwbare sites over buitenlands drugsgebruik want de meeste die ik vind zijn overheid of (meestal religieuze)instantiegefinancierde sites met als doel preventie en bangmakerij.
|
wij gebruiken minder dan andere landen (Y)
|
in landen als tjechië, belgië, spanje en frankrijk gebruiken er volgens mij veel meer jongeren drugs dan in Nederland, áls ze er tenminste aan kunnen komen.
|
Citaat:
|
maar harde cijfers... nee...
maar, check www.trimbos.nl (en ik zou als ik jou was zou ik wat minder argwanend tegen die cijfers staan en de realiteit laten doordringen ) (y) |
Ik weet alleen dat in Amerika, blowen populairder is bij de jeugd dan surfen op het internet. maja das geen cijfer dus bij deze:
6 |
Citaat:
|
ik ken geen site, mja misschien zoeken bij drugs info van nederlands regering of van de EU op het internet.
|
Citaat:
|
wake up and smell the coffee
|
http://www.trimbos.nl/default11359.html
^^ Citaat:
|
harstikke bedankt. zo moet ik haar wel omvergeluld krijgen
|
Ik heb wel een keer een PO economie gemaakt over drugsgebruik. In de VS, bijvoorbeeld, is het cannabisgebruik onder jongeren per jongere twee maal zo hoog.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02. |