![]() |
COMPex
Bij AK en EC is de helft bij ons via de PC, dat is een expiriment :|
Ik heb een hekel aan lezen van een PC scherm, vooral als het me eigenlijk niet zo interesseert. Zijn er nog meer scholen waar ze dit voor het eerst doen? |
niet het centraal examen, ik heb wel een schoolexamen engels op de pc gehad. dat was wel handig want er zat spellingscontrole op :p
|
Dat lijkt me ook echt irritant.. had er al een hekel aan toen ik een se van wiskunde en m&o op de computer moest maken.. Mn ogen gaan er zo raar van doen als ik er geen zin in heb :o
|
Dat lijkt me ideaal!
Eindelijk een keer een toets zonder aftrek van punten door 'onleesbaarheid' :rolleyes: . Achja, dat is de toekomst imho wel. Gewoon alles via de PC, veel makkelijker werken met een 2e corrector etc. |
dat lijkt me wel irritant met exacte vakken
|
Citaat:
|
ik heb enkel ec1 maar heb er niks van gehoord, ook niet bij andere vakken :s
|
Citaat:
|
Citaat:
en natuurkunde met balanzen enzo :eek: |
Citaat:
|
bij ons is wel het duits en frans examen op de computer!! maar verder nog nix over gehoord hoe of wat....
|
je kunt wel oefenen met het van een beeldscherm lezen door vooral veel op t forum rond te hangen (y) :p
Maar ik kan me goed voorstellen dat het gruwelijk irritant is. Ik wil als ik lees de tekst in m'n handen kunnen pakken (klinkt vaag, is toch echt waar). |
Volgens is het niet zo dat het gewoon hetzelfde examen is maar dan digitaal maar een ander examen met filmpjes/tabellen/plaatjes ed?
Ik denk dat dat voor vakken als Biologie en Aardrijkskunde wel werkt! :) |
Citaat:
|
lijkt me irritant.. ik wil graag wat in m'n handen hebben, en allemaal dingen erbij krabbelen. Voor grafieken etc... lijkt me t idd ook irritant. en ik kijk liever naar papier dan naar een beeldscherm
|
Biologie wordt bij ons op de computer afgenomen?! Tenminste dat las ik in het PTA, kan zijn dat ik verkeerd heb gelezen..
|
Citaat:
|
Citaat:
als je niet anders gewend bent dan is het niet irritant inderdaad ;) |
Ik heb nog nooit een toets via de computer gehad. Lijkt me helemaal niks, dan heb je toch veel minder overzicht op de toets?
|
Vanaf volgend jaar is het natuurkunde CSE met computers, als eerste. Dat vertelde mijn docent.
Ik vraag me af hoe die toetsen er dan uit komen te zien. |
bij ons doen ze dat bij economie 1 en biologie. we hebben al geoefend en t is echt moeilijker dan op papier *ik onderstreep liever belangrijke dingen in teksten, wat niet kan bij een geluidsfragment :(*
|
Citaat:
Mij lijkt dat echt verschrikkelijk! |
niet dat ik weet hier..
|
Citaat:
Ik had trouwens verwacht dat men het hier wel een goed idee zou vinden! Ga een beetje mee met de tijd mensen :D . Je hebt zoveel meer mogelijkheden met de PC, eindelijk goede bronnen, niet alleen een lullig plaatje, maar gewoon een filmpje! Ideaal imho. |
Citaat:
|
Wij hadden ckv-2 examen vanaf de pc. De teksten, afbeeldingen, filmpjes, muziek ed kwam van de computer. De vragen hadden we óók op papier en we moesten de antwoorden gewoon opschrijven. Ik had het liever getypt.
Wat wel vervelend was, was dat de computers heel vaak vast liepen, vooral bij filmpjes. |
voor talen : jee, goed idee !
voor wis, nat, e.d. : jee, goed idee, wel directe koppeling aan GR graag. mss is een teken-tablet een oplossing voor sommige vakken ? aan de andere kant, ik maar jaren hard werken om een redelijk handschrift te ontwikkelen, heb je t niet meer nodig... |
wij hebbe ut op sgool met duits en frans al experiment!! heb vrijdag geoefend!! nou tis egt verrot we zitte nog geen 20 cm van ut beeld af want anders zou je kunne afkijke!! egt stom!! krijg van agter elkaar leze op de pc vette koppijn!! En het programma werkte ook verrot!! PC kwam nie overeen met opgaveboekje tijde klopte niet!! AFSCHAFFE dus!! (n)
|
Citaat:
Bovendien, het zou voor jou juist handig zijn.... |
Citaat:
Ontopic: Bij ons op school hebben we het niet. Het lijkt mij persoonlijk zeer onprettig als je alles van je pc moet oplezen, zeker lange stukken tekst lees ik persoonlijk liever op papier dan op de PC. Daarnaast zit je met het probleem dat computers ook vast kunnen lopen, dat levert stress op en dat is niet bepaald bevoorderlijk voor de prestaties. En je moet hopen dat als je de opgaven op de computer maakt de herstelfunctie in Word of het gebruikte programma functioneert als hij is vastgelopen want als je antwoorden opeens weg zijn ben je verder van huis. Als die kinderziektes eruit zijn, is het misschien handig, maar aan de andere kant zie ik ook niet zo wat er mis is met de huidig methode. |
sommetjes uitschrijven zal nooit sneller gaan dan op papier, dus voor wiskunde lijkt het me inderdaad verschrikkelijk. bij mijn biologie toetsen zie ik het nut van het gebruik van een computer niet zo, dat zijn toch allemaal meerkeuzevragen, die je ook nog wilt controleren op het eind, dan is papier alleen maar handig. Om een (nette) samenvatting te maken lijkt het gebruik van een computer me dan wel weer handig
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40. |