![]() |
Hoeveel tijd besteed je aan elk vak?
Ik ga dit doen:
Natuurkunde 1 -> 3 dagen Wiskunde B1 -> 3 dagen Engels/Nederlands -> 2 dagen Biologie -> 3 dagen Scheikunde -> 3 dagen dus 14 dagen, is precies 2 weken. Daarna laatste dagen alles weer doorlezen ;) En ik bedoel echt de theorie leren he, niet oefenen met eindexamenbundels of iets dergelijks |
Daar heb ik dus echt geen tijd voor hé. :|
Ik moet vrij lang naar school, dus echt die theorie stampen ziet er niet in. |
Citaat:
Ik heb vorig jaar examens gedaan.. En ben 2 weken van tevoren begonnen met het leren van geschiedenis. Met de rest ben ik een paar dagen van tevoren meebegonnen. |
Citaat:
|
Leren helpt bij mij nooit zo.
Engels niks Nederlands niks Grieks 1 hele dag, misschien 2 Wiskunde 1 middag Natuurkunde 1 middag Scheikunde 1 middag |
Citaat:
Wiskunde bijvoorbeeld, zou je noooit in 1 middag kunnen leren, je hebt echt gewoon teveel onderwerpen ( klas 1 tot examenjaar ). Dit worden zeker een paar dagen Biologie zijn best wel veel hoofdstukken, dat wordt echt blokken. Zeker minimaal 3 dagen. Engels/Nederlands, ook eigenlijk weinig, alleen ff oefenen. In 2 dagen heb je wel genoeg geleerd vind ik. Scheikunde is gewoon ff doorstampen de theorie, ook niet zo veel eigenlijk. 1 a 2 dagen is genoeg. Natuurkunde ff die formules in je kop zetten en je bent er klaar voor :p . Ook 1 a 2 dagen. |
Aangezien mijn geheugen een zeef is ga ik veel te vroeg naar het examen toe en dan daar enkele uurtjes leren, meer niet. :)
|
Wiskunde A1,2: 3 dagen
M&O: 4 dagen Economie 1,2: 4 dagen Nederlands/Engels: niet? wat kan je leren dan :s is toch allebei een tekst.. Aardrijkskunde: 2 dagen Geschiedenis: 3 dagen Intotaal dus 16 dagen. En dan met dagen bedoel ik van 13.00 tot 17.00 met pauzes en van 19.00 - 21.00 met pauzes. |
Citaat:
Plus, we herhalen in de week voor de toesen altijd de oude stof, en hebben nu examentraining, en dat helpt wel veel. :) |
Heb echt geen idee hoeveel dagen ik aan iets ga besteden.. Ik ben vandaag met mijn pws begonnen die ik morgen naar de leraar moet mailen, vrijdag nog even logboek en dat soort dingen maken. Weekend even rust, afgelopen weken veel gedaan.
Dan ga ik maandag niet meer zoveel naar school (we hebben al een paar weken facultatief les), wat boeken bestellen en ma tm vr leren. Ik wil dan eind april, iig in de meivakantie alle stof zo'n beetje in mn hoofd hebben zitten zodat ik na de meivakantie kan gaan oefenen met wat oude examens en de week voor het examen even rustig aan kan doen :) Maar goed, of dit lukt is een tweede.. |
Ik heb ze eigenlijk al gekregen. Maar ik schrijf dus wat ik gedaan heb. Alleen natuurkunde moet ik nog krijgen voor schoolexamen 2
Ne->15 min Eng-> 3 dg (2 uur per dag) Wi-> 1 uur Sk->30 min bi-> 2 uur na-> ga ik morgen doen voor vrijdag ongeveer 2 uurtjes. Nou het lijk dat ik bijna niet heb geleert maar ik heb wel goede cijfers gehaalt :D Maar bij Centraal examen ga ik gewoon alles 1 dag van te voren leren klaar. |
wij krijgen nu geen nieuwe stof meer en ik heb alles al wel geleerd voor de schoolexamens.
voor latijn, biologie en economie wordt het nog wel redelijk wat leren, voor de rest vooral oefenen. mijn planning is om in ieder geval een week voor het CE klaar te zijn zodat ik die week rustig aan kan doen. ik hoop dat ik me aan mijn planning kan houden :) |
aan exacte vakken zal ik niet zoveel doen. Gewoon 1 dagje van te voren ff kijken waar het over gaat enz.
aan Talen doe ik niks:) Ec alle stof doorlezen (heb ik denk ik 3 dagen voor nodig) Ak. Hele jaar niks gedaan dus doe ook maar 3 dagen. GS. ook drie dagen |
Citaat:
wat wou je trouwens 2 dagen lang aan theorie voor nederlands en engels gaan leren? |
geen idee :| ik ben gewoon nu al aan het oefenen voor elk vak en dat gaat niet over een paar uurtjes :eek:
Trouwens als het puur gaat over theorie stampen. Ik heb vooral vakken als wiskunde en natuurkunde, dus dan is het niet echt een kwestie van theorie leren maar oefenen. Mocht ik iets moeilijks tegen komen (wat echt wel heel vaak gebeurd :D) dan zoek ik dat op, maak ik weer een paar oefoenopgave enz. :) |
Pff.. ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n planning. Ik zie wel.. kijken hoe snel het gaat en hoelang ik 't volhoud enzo..
|
geen idee...
Vakken waarvoor ik weinig zal doen: en/fa/ne (beetje woordjes/zinnetjes leren, evt. boekjes lezen etc, paar examens oefenen) gemiddeld:sk, wi, ec1 (samenvatting lezen, beetje leren, specifieke problemen oefenen.. examens oefenen) veel: la, bi, na (heel veel in m'n hoofd stampen, grammatica oefenen, samenvattingen maken.. en voor natuurkunde veel herhalen.. en examens maken.) voor bio en na, ben ik bv. zo'n beetje alles alweer vergeten van de afgelopen 2 jaar. en voor latijn moet ik gewoon het hele boek letterlijk leren, en veel oefenen met vertalen, anders kan ik 't niet. |
Geen flauw idee. Maar het probleem is dat ik niet kan leren en over 1 pagina een uur kan doen, maar ook 20 pagina's in 20 minuten kan. Dus ik plan niet en zie wel.
|
Ehm..ik heb niet echt speciaal een bepaalde tijd uitgetrokken voor een vak. Ik zie wel hoeveel tijd ik nodig ga hebben.:)
|
te weinig ben ik bang. :o maarja. Vooral veel aan economie en wiskunde, om te herhalen enzo. En de talen gewoon veeeel lezen.
|
Citaat:
|
Geschiedenis : dit kun je het beste verspreiden over enkele weken en dan een minuut of 10 per dag (of om de dag 15 minuten of zoiets, die stof kun je niet in een dagje stampen, dat is iig niet goed voor het examen).
Ik probeer vanaf nu een aantal minuten per dag er aan te besteden. Aardrijkskunde: 3 middagjes (á ongeveer 1-1,5 uur per keer). Nederlands : niets (ja sorry maar echt nutteloos omdat te gaan leren :o ) Wiskunde: niets. Sta ik toch al onvoldoende voor. Heb er ook nooit een voldoende voor gestaan (in mijn hele middelbare schoolcarrière), dus een beetje dom om daarvoor te gaan leren (vroeger leerde ik er wel veel voor, maar dat ga ik niet meer doen voor het examen). Engels: niets. Alhoewel, misschien nog wat leuke Engelse boeken lezen. Altijd handig voor het examen (teksten!). Economie: zeker 2 weken, misschien langer (iedere dag ong. 1-1,5 uur) M&O: zeker 2 weken, misschien langer (iedere dag ong. 1-1,5 uur) |
Ik ga alleen mijn profielvakken leren, dus: bio, sk, na en wb1,2.
Daar ga ik zoveel mogelijk aandacht aan schenken, tenminste dat neem ik me voor. Het zal wel weer zo worden dat ik 1 dag voor het examen begin met leren. |
Citaat:
|
Ik ben allang begonnen, want bij de meeste dingen is het toch ook wat ik deze toetsweek moest. Behalve bij Geschiedenis en Kunstgeschiedenis en daar ben ik ook al mee begonnen, gewoon af en toe een bladzijde lezen. Ik ga gewoon elke dag een beetje doen, elk vak steeds een kwartier of zo, en dat dan drie weken lang:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |