![]() |
Beste voorbereiding op mondeling van boeken
Wat is de beste voorbereiding op een mondeling over boekverslagen?
En ik heb het natuurlijk dan over dat je de boeken NIET gelezen hebt. Vindt je dat het genoeg is om samenvattingen te lezen van boekverslagen of wat? |
wat ik gedaan heb is van alle boeken die ik moest lezen (8 ) zoveel mogelijk verslagen doorwerken en ook echt de thema's , motieven enz van elk boek gaan leren... lees de verschillende verslagen door het duurt wel even maar je zult resultaat krijgen
|
Inderdaad. Niet één verslag of uittreksel, maar minstens twee. Dan krijg je een veel completer beeld van het boek.
|
En verdiep je ook in de schrijvers van de boeken. Wat is hun 'doel' van schrijven, hoe uit zich dat in de boeken, en komt dat ook terug in het boek dat je gelezen hebt, etc.
|
De beste voorbereiding is natuurlijk het lezen van de boeken. Als je ze niet gelezen hebt, kun je vaak bij de bieb hele goede uittreksels krijgen, waarin het verhaal is samengevat én soms ook (licht) geanalyseerd, vaak staat er ook wat informatie in over de schrijver. Dan krijg je een goed idee van het boek. Die dingen zou ik zeker doornemen en daarnaast nog wat meningen opzoeken via internet, of boekverslagen. Daar kom je een heel eind mee op een mondeling.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |