![]() |
[vervolg] wat betekent muziek voor de mens?
Ik heb alles even goed doorgelezen en ben al goed op weg; maar wou wat dieper ingaan op de dingen die Henk Mul! zoal zei; daarom mijn vraag:
Wat heeft meer effect de klanken of de woorden? In veel muzieksoorten zijn geen woorden nodig om emotie uit te drukken. Alleen de klanken zorgen vaak al voor de goede combinatie. Is het gezang,geschreeuw whatever een bijzaak of een deel dat het tot een geheel maakt? So, speak up! |
muziek is niet in woorden uit te drukken (zz).
|
muziek is tof
|
De klanken wekken een emotie op en de woorden versterken dat. Soms. Meestal.
|
Ik let meestal helemaal niet op de tekst. Vind 't soms zelfs irritant.
Het is de muziek zelf die bij mij vanalles losmaakt. Ik kan helemaal uit m'n dak gaan op instrumentale nummers, en zang vind ik alleen in hele bijzondere gevallen echt mooi. |
Ligt aan het nummer. Ik luister veel goa- en psytrance en daar gaat het vaak om de geluiden die gemaakt worden en hoe ze met elkaar in harmonie of dissonantie zijn. De stem wordt dan als een instrument gebruikt in plaats van het zingen van lyrics.
Maar soms ook niet. Het ligt een beetje aan wat de makers van het nummer wilden bereiken. |
alles?!?!!!
|
okee bijna alles, maar wel heeel veel ;):P
|
ik let toch het meest op de muziek merk ik
|
ligt er ook aan in welke stemming ik ben, als ik beukmuziek wil boeie de lyrics al een stuk minder, natuurlijk wel meegenomen als de texten goed zijn, maar ik ga vooral op de muziek zelf af.
|
De BASS weetje, de BASS heeft het meeste effect!
Jongens, kan die bass nog effe wat harderrrrrrrrrrr? |
ik luister toch vooral naar de muziek
behalve bij bijvoorbeeld the streets. Maar zelfs daar blijft de muziek belangrijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27. |