![]() |
chmod-gegevens aanpassen
Kan dat met de hand programmeren of heb je daar altijd een programmatje voor nodig? Kheb namelijk een gastenboek en dat werkt niet echt omdat ik verkeerde chmod-gegevens heb.
Oh ja het moet toch 666 worden? |
met je FTP-programma rechtermuisknop doen op de file die al op de server staat
en dan staat daar waarschijnlijk wel chmod bij.. en anders file properties ofzoiets |
Citaat:
|
PHP kan het, en je kan het met DOS FTP doen (dan hoef je tenminste nix te downloaden).
Daar is het commando trouwens quote site chmod. |
het is mogelijk om via ftp het filesystem te benaderen en dan ook de chmod gegevens aan te passen, maar weet niet precies hoe
verder zou het ook goed 777 ipv 666 kunnen zijn |
als ik jou was zou ik de rechten op 755 zetten... anders kan de 'rest van de wereld' jou scriptjes gaan aanpassen...
|
Citaat:
-Desecrator |
Citaat:
'hoi ik heb een gastenboek; maar jullie mogen er niet in schrijven :D' |
|
Citaat:
Je denkt fout. De eigenaar (=jij) heeft rechten op het script uit te voeren, te lezen en aan te passen, de andere mogen alleen lezen en uitvoeren. Het script schrijft vervolgens in een bestand de gewenste gegevens; deze kan imo dus op 600 staan (...dus schrijven en lezen voor de eigenaar, nix voor de rest) |
Citaat:
dacht ik tenminste |
Citaat:
De eigenaar is en blijf jij, en jij bent de enige die toegang nodig heeft (lees, schijf) tot de databestanden. afaik dan :) |
Citaat:
|
ja, snap ik ook wel
maar volgens mij schrijft hij alles weg in een bestand en dat moet dan 777 ge-chmodd zijn |
Citaat:
600 dus (hoop ik) |
Maar het script draait als nobody of web-data of iets dergelijks, dus als je zelf access wil behouden moet je minstens 7x6 hebben... :)
|
Citaat:
|
het is 777, gebruik het zelf ook voor een gastenboek
|
gebruikt databse..
geen gezeik |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. |