![]() |
licht
Opkomend licht doet je, je ogen openen
Voor de onbegrijpelijke weg, Dan wil je, je weer laten leiden als een kind geleid aan de hand van verblinde gewoontes. Het licht gebroken door een traan heeft je weg veranderd, Dan wil je weer huppelend verder in het spel van deze wereld. Het licht zonder einde maakt slechts obstakels zichtbaar, Dan wil je weer rustig liggen onder de wolken als huisdieren, Het licht heeft je jezelf laten zien met je vele wonden en pijn, Dan wil je weer onwetend van lijden vlinders achterna zitten. Je bent niet het licht over bergen na gegaan noch je ogen gesloten en in de wereld vergaan maar slechts ongemerkt blijven staan. ----------- de titel is wederom niet mijn favorite gedeelte :bloos: ik kan echt niks beters verzinen :( |
echt heel mooi verwoord...!! (y)
wou dat ik zo mijn gevoel neer kon zetten, probeer het wel maar het komt toch heel anders er weer uit |
Hm, het ene gedeelte is mooier dan het andere,
maar ik stoor me een beetje aan de komma's in het begin. Je gebruikt zoiezo veel komma's.. Vanwaar dit: -Opkomend licht doet je, je ogen openen Voor de onbegrijpelijke weg, Dan wil je, je weer laten leiden als een kind geleid aan de hand van verblinde gewoontes.- In plaats van dit: -Opkomend licht doet je je ogen openen Voor de onbegrijpelijke weg, Dan wil je je weer laten leiden als een kind geleid aan de hand van verblinde gewoontes.- En over die twee zinnen hier boven nog iets: Je gebruikt -leiden- en -geleid- vrij snel achter elkaar. Ik zou kijken of je wat anders kunt vinden. Maar het doet me wel wat=) |
Je gebruikt inderdaad wel erg veel komma's, daar stoor ik me aan. Verder vind ik op zich dat je het mooi verwoord hebt, maar het is veel te verhalend en ook te langdradig, waardoor ik me eigenlijk verveel tijdens het lezen. Op zich gebruik je wel mooie beelden, daar ligt het niet aan, maar die voortdurende herhaling van 'Dan wil je' vind ik niet zo geslaagd (als dit al bewust zo gedaan is) en ik zou proberen om de lezer meer te boeien en te verrassen.
Je bent niet het licht over bergen na gegaan noch je ogen gesloten en in de wereld vergaan maar slechts ongemerkt blijven staan. Dit stukje vind ik best mooi, maar van de laatste regel zou ik maken: maar slechts ongemerkt stil blijven staan. Dat past beter in het ritme. |
die komma's staan daar omdat dat lieve hondje van mijn spellings checker dat wil :o
overgens wat het de bedoeling dat door de herhaling de 2 soortje verhalen, van een kind en de ander uit elkaar vallen, maar dat is dus blijkbaar niet echt super goed gelukt :| het zou inderdaad wel beter lezen als ik er een stukje er uit haal, TNX. @XQseMe2: wat ik op papier wil zetten lukt ook niet :o gewoon blijven proberen denk ik. |
wauw wat een mooi gedicht! vooral de laatste strofe, ik ga het gauw nog een keer lezen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |