![]() |
Hoe word je burgemeester?
Ja mijn vraag staat er. K zou dat wel eens willen weten en helaas moet k t ook voor school weten dat is de voornaamste reden.
:p |
als de koningin zegt ja jij, jij bent nu de burgemeester, dan ben je de burgemeester
kun je de telefoon opnemen met 'met de burgemeester van ***' |
ga in de politiek en wordt verkozen
|
Citaat:
dit is vast geen serieus antwoord komt mij erg onwaarschijnlijk over..... :( |
Ik word burgemeester. Dus let op mij, dan zie je hoe het moet.
|
Zulke huiswerkvragen horen op de huiswerkfora. Maatschappelijke vakken waarschijnlijk in jouw geval, dus ik verplaats dit topic daarheen.
|
Als je burgemeester wil worden dan doe je hier en daar wat in de politiek, je hebt je aangesloten bij een politieke partij (hoeft geloof ik niet, maar toch)
en zodra er ergens een post vrij komt reageer je erop, je wordt geselecteerd en de koningin wijst je officieel aan als burgemeester. Meestal is het overigens de minister van BiZa die de kandidaten selecteert en de gemeenteraad kan een voorkeur uitspreken. |
je stapt in een partij, maakt veel reclame, neemt standpunten in, komt op een verkiezingslijst, wacht tot de volgende gemeenteverkiezing, wordt dan verkozen...
|
Citaat:
|
Officieus wordt je door de gemeenteraad gekozen.
|
Citaat:
en de burgemeester wordt niet door de gemeenteraad gekozen, die kan hoogstens een voorkeur uitspreken. |
juist. dat heb ik mij ook altijd al afgevraagd.
|
Ik geloof overigens dat in de praktijk de minister van Binnenlandse Zaken de burgemeester benoemt.
|
Citaat:
zo is het: Citaat:
|
Om burgemeester te worden dien je bij koninklijk besluit te worden benoemd, de zogenaamde kroon-benoeming. Officieel dient dit door de koning te geschieden, echter de facto komt het erop neer dat dit door de ministerraad wordt bepaald.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |