![]() |
'herstel'
kunnen jullie situaties bedenken of hebben jullie soms ervaringen waarin het leven moeilijk is om nog verder geleefd te worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee
de wil om te leven is het sterkste wat er is in de mens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, als je geen eten meer hebt of lijdt aan een terminale ziekte.
|
We lijden allemaal al aan een terminale ziekte, oud worden.
|
Citaat:
|
Leker simpel denken.
Als overleven in de mens het sterkste is en je kunt het sterkste breken, door zelfmoord te plegen, ben je dan zwak of juist sterk? |
Citaat:
hangt er eigenlijk vanaf hoe je het bekijkt. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat je een bepaalde situatie ontvlucht, i.p.v. een oplossing te bedenken. |
Mwa, moeilijk om verder te leven, als je bedoelt dat leven altijd leuk en makkelijk moet zijn: ik kan wel situaties bedenken die ik niet leuk of makkelijk vind.
|
Als altijd alles leuk zou zijn zouden we al uitgestorven zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je denkt dat het geen zin meer heeft of als je niet meer verder kan.. lijkt me..
|
ik denk dat jullie mijn vraag niet begrijpen.....
ik bedoel van: is er iets ergs gebeurd(bijv. iemand die dood is gegaan) waardoor je leven anders wordt, en dus ook een beetje veranderd.. dan wordt het dus moeilijk om verder te leven zegmaar |
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij bedoelt de topicstarter dit meer op de psychologiemanier en dit is niet het psychologieforum. Of begrijp ik het verkeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is kiezen voor de makkelijke weg, in zijn algemeenheid gesporken, zwak of juist slim? Of misschien gewoonweg pragmatisch?
Trouwens, wat is een hard en eenduidig oordeel klaar hebben over al die mensen die zich gedwongen zagen zelfmoord te plegen? Ik ken een persoon en als die tot overlijden zou te komen zou ik niet weten of het leven voor mij nog dragelijk is, wetend dat die persoon niet meer leeft. Geen idee of dat door de tijd minder wordt. |
armageddon
|
Wat een onzinnige vraag :s
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder: ziektes zoals kanker zware depressies a la zelfmoord en hongersnood / uitdroging mishandeling/verwaarlozing voedselvergiftiging etca |
Plus een coma, verlamming van bijna alle ledematen ...
|
Citaat:
Alle gevallen van levensbeeindiging (in mijn geval geen zelfmoord, maar slechts euthanasie) die ik ooit dichtbij heb meegemaakt kwamen juist van mensen die daar zeer beslist over waren, een beslissing die ik toch echt dapper zou willen noemen. |
Citaat:
|
de vraag is nutteloos en de titel slaat al helemaal nergens op.. wat probeer je te bereike met deze vraag?
of ben je toevallig zo iemand die van die verhale gaat verzinne tegen mense om medelijde te krijge? :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je hem niet herziet heb je het waarschijnlijk niet overleefd. |
Citaat:
|
Citaat:
ik dacht vroeger dat ik gepest werd, en het is lang geleden, maar ik denk nu dat ik me toen aanstelde. ik bedoel niet dat als je gepest wordt, je je aanstelt, maar dat er kans is op verbetering, ook al denkt de gepeste in kwestie dat misschien niet. |
Citaat:
Je kunt pas iets/iemand begrijpen en dus over oordelen als je zelf in zo'n situatie hebt gezeten. Eerder niet. Aldus mijn mening |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |