![]() |
Verdwenen onschuld
Kleine lachjes
In de zonneschijn Zonder zorgen Nog zo klein Lieve oogjes stralend zacht uit die blik straalde kracht Zo onschuldig als een lam dan die twijfel ... waarom die ommekeer dan toch kwam trieste oogjes zo vol pijn wilde niet langer in deze wereld zijn stil verdriet toen onschuld verdween in de boze wereld helemaal alleen Misschien is dit gedichtje slechter als de gedichten die ik de laatste tijd heb geplaatst, maar deze betekent heel veel voor me en ik wil er graag jullie reacties op.. |
Het zegt me weinig maar op zich niet slecht geschreven...alleen een beetje one in a million idee...
|
Citaat:
Bloesem in roze knopjes Stralen van licht door de lucht Vrolijkheid leek eeuwig te blijven Onbezonnen als een kind Parels in gewaden verdrongen Als een prachtig geschenk van mijn hart Eeuwig zou dit alles blijven duren Onbezonnen als een kind ... En toch kleurde alles zwart |
Mjah das idd een :( gevoel wat erachter zit, en leuk in mooie woorden gestoken, maar de vergelijkingen die je gebruikt "onbezonnen als een kind" bv vind ik gewoon een quasi-poetische uitdrukking...
|
Ik vind het gedicht zoals secreet zegt, een beetje van hetzelfde. een gedicht wat je zo vaak hoort. maar ik vind hem wel lief en droevig en hij heeft op die lieve manier ook wel zijn charmes.
|
Ik vind de eerste eerlijk gezegd nog wat beter dan de andere.
Omdat het een beetje een geforceerd gedicht is, die tweede. wel goed geprobeerd. |
Ik vind beide gedichten wel mooi eigenlijk...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |