![]() |
Mbo
Vinden jullie dat je met MBO weinig kan?
|
Nee hoor, met mbo kun je in mijn ogen hardstikke veel! En het ligt er ook maar net aan wat en hoeveel je met je mbo doet. Je kunt er wel veel mee kunnen maar als je het niet doet heb je er nog niets aan ;)
|
nee maar als je niks met je hbo doet heb je er ook niks aan.
maar het is toch wel zo dat als je je mbo hebt gehaalt, heb je teminste al een diploma en ervaring etc. en als je alleen de havo hebt nog niet, en daarna een hbo doet. (als ik havo na mijn vmbo t doe, dan ben ik 2 jaar langer bezig, en dan heb ik nog niks want dan moet k nog hbo doen) |
Citaat:
|
>> School & studie
|
Natuurlijk, er zijn altijd mensen nodig die het werk op uitvoerend niveau verrichten.
|
Citaat:
Ik vind trouwens dat het aanbod van soorten opleidingen op het hbo een stuk groter is. |
Wat is dat nou voor algemene vraag? Er zijn MBO's waar je veel mee kunt en MBO's waar je weinig mee kunt. Zo durf ik best te beweren dat MBO electrotechniek in de praktijk nuttiger is dan bijvoorbeeld een studie culturele antropologie op WO-niveau.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ze hebben allemaal geen flikker met geschiedenis te maken :D |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk hebben ze wel academisch werk- en denkniveau. Ze hebben laten zien een studie te kunnen afronden en door hun scriptie hebben ze bewezen een eenvoudig wetenschappelijk onderzoek te kunnen opzetten en uitvoeren., Het probleem als je op die manier een baan zoekt is echter, dat je op 'academisch werk- en denkniveau' moet concurreren met veel méér mensen dan alleen van je eigen studie. |
Citaat:
|
Citaat:
en je kan ook nog doorgroeien in je baan. |
Citaat:
Maar waarom zoek je niet eerst welke richting je op wilt? Dan kan je kijken of je dat op het mbo of hbo wilt doen... Misschien kan het wel alleen op 1 van de 2. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan natuurlijk ook havo 4,5 in 1 jaar doen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
je hebt ook nog verschillende |
hey ik heb ff een vraagje, Ik zit namelijk te twijfelen tussen een MBO en HBO opleiding. Ik ben er al wel uit dat ik toerisme wil gaan studeren, ik weet alleen niet wat ik moet kiezen. Ik heb hiervoor Havo gedaan. en weet niet goed wat beter is, omdat ik niet echt een type ben dat graag leert ;) maar aan de andere kant denk ik dat je met een HBO een grotere kans hebt op een leuke baan. ik weet gewoon niet wat ik moet doen..!
Iemand nog tips of advies??? thnx! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |