![]() |
Wat zijn die witte vlekjes op je nagels?
Ik hoorde laatst dat je dat krijgt als je niet genoeg calcium binnen krijgt, maar dat lijkt me onzin.
Weet iemand waar dat wél door komt? |
Niet genoeg kalk ofzo. :p
typ-ex? |
Beschadigingen. Je stoot je nagel, en dan beschadigt het bij de groei.
|
Volgens mij zijn t drukplekjes ofzo. Als je een keer met je nagel ergens hard tegen aan hebt gestoten, of je vinger ergens tussen is gekomen krijg je zo'n plekje. Het moet er dan weer uitgroeien..
|
Dat zijn eigenlijk een soort van luchtbelletjes ontstaan door stoten en knippen van je nagels (aldus de site van Herome).
|
Ik geloof het "dat komt door het stoten" verhaal nog steeds niet maar een ander antwoord schijnt er niet te zijn. Mijn topic hierover:
http://forum.scholieren.com/showthre...t=witte+nagels |
Ik had het ook, en 't heeft te maken met een gebrek aan kalk (in mijn geval tenminste, 't kan ook andere oorzaken hebben).
|
allerliefstse stefanie, het is wel degelijk waar wat je zegt:)
|
Ik kreeg vroeger altijd te horen dat ik mijn glas melk op moest drinken omdat ik anders van die plekjes kreeg...
Idd gebrek aan kalk/calcium dus |
idd kalktekort ja...
kun je ook extra vitamines enzo voor slikken.. |
Het komt niet door kalkgebrek, lees ik overal.
Goh handig: Google. http://www.google.com/search?sourcei...lciumgebrek%3F |
Kalktekort, wat een onzin.:s
Ik was ooit eens bij een dermatoloog in het ziekenhuis (met m'n moeder mee:p) en toen vroeg ik eens waarom ik van die witte vlekjes had en of dat ongezond was. "Nee," zei ze, "je hebt je gewoon gestoten." Ik drink m'n hele leven al melk, eet opzich genoeg fruit, ben nooit ziek, enz. Maar toch heb ik vlekjes. Lijkt me gewoon stoten dus. :) |
Ik heb een tijd lang 2 liter melk per dag gedronken, zelfs toen gingen die plekjes niet weg. Komt dus echt niet altijd door kalktekort.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
complete tekst: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl meer info: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=melk+%2B+kalk&meta= |
vitamine volgens mij B. zeiden ze vaak pas op de tv. in ieder geval moest je meer groenten en fruit eten....
ik heb het ook en ik drink 1,5 pak melk per dag op. JA je leerst het goed. dus kan bij mij niet aan kalk of zo liggen.... |
Citaat:
Teveel aan melk is niet goed he...:o |
Witte vlekjes door het teveel stoten met je vingers?? :rolleyes:
ik weet niet naar wat voor dokters jullie gaan maar mijn dokter vertelde me dat het een tekort is aan kalk. En het is niet per se omdat je elke dag veel melk drinkt dat je dit niet meer zal hebben, het zit vooral in vitamines ed. |
Dat vind ik onzin, want ik drink elke dag melk en eet bijna elke dag groente en fruit. Zou ik dan nu geen genoeg vitamines binnen krijgen? :confused:
Waarom hebben mensen die geen melk lusten en bijna geen fruit eten (ja, ik ken ze), soms geen witte vlekjes? Lijkt me gewoon dat ze zich niet veel stoten. |
Citaat:
|
Mensen zeggen dan vaak dat je een kalktekort hebt, maar dat is helemaal niet waar.
Het is meestal gewoon een beschadiging van je nagel. |
Die witte vlkejes krijg je als je een tekort aan kalk hebt.
Wil je dat het weggaat? Dan moet je dus bijvoorbeeld melk gaan drinken of andere dingen waar calcium inzit.(ik heb er zelf ook last van) |
Mensen zijn hardleers.:o
|
Geen kalk tekort maar IJZER! veel groenten,fruit eten, desnoods ijzersuplementen en t komt (y)
|
Nou volgens mij is het gewoon zo dat je die plekjes krijg door het stoten van je nagels.
En natuurlijk is het logisch dat je nagels makkelijker beschadigen als je te weinig van bepaalde vitamines en mineralen in je lichaam hebt want daardoor zijn ze gewoon minder sterk. Maar de directe oorzaak is gewoon stoten, niet dat er opeens een acuut kalktekortje was toen dat stukje nagel werd gemaakt hoor... |
Ik las net ergens ( Handboek voor sapjes en smoothies ) dat witte plekjes wijzen op een zink tekort. Maar ik weet het ook niet hoor. Ik heb er soms ook veel en soms heel weinig. Volgens mij is het niet iets om je echt zorgen over te gaan maken.
|
Ik heb die dingen echt nooit eigenlijk :confused: Maar ik moet zeggen dat ik dat hele kalk verhaal niet zo geloof. Het lijkt me geloofwaardiger dat het gewoon beschadigingen zijn inderdaad.
|
Ik moest laatst naar de dokter en toen heb ik meteen even over die plekjes gevraagd. Het was geen kalktekort of wat dan ook, en ook niet ernstig. Gewoon met sporten of iets beschadigd.
|
Iedereen zegt wat anders:D
Wie moet ik nou geloven:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij zijn het ook gewoon beschadigingen, maar al zou het een tekort aan kalk zijn, dan nog zou ik er niet meer melk door gaan drinken. Wat maken die vlekjes nu uit:confused:
|
Citaat:
|
Melk heeft er niets mee te maken! melk=calcium!
het gaat over zink tekort... kun je alleen opvullen door de juiste groenten en/of supplementen |
Citaat:
|
Citaat:
Op m'n nagels van mn middelvingers 'stoot' ik soms met m'n tanden tegen aan, omdat ik bijvoorbeeld aan het denken ben tijdens een repetitie. Bijt ze niet, maar daar zitten ook van de wolkjes. Tja... :rolleyes: |
Citaat:
|
Zijn witte plekjes op de nagels kalk te kort?
Nee, witte plekjes op de nagels ontstaan doordat er lucht tussen de nagelcellen is gedrongen door bijvoorbeeld stoten of knippen van nagels. Deze witte plekjes verdwijnen door het groeien van de nagels, de witte plekjes moeten 'uitgroeien'. http://www.herome.nl/martine/ 1 van de duizenden sites die het -goede- antwoord geeft. |
Ik denk dat sommigen zich vergissen met het feit dat je van kalk e.d wel stevigere nagels krijgt. Die kunnen dus beter tegen stoten, waardoor je minder snel van die witte plekjes krijgt. Bij broze nagels zie je dat eerder.
|
Ik krijg drink heel veel melk ( ik wordt melkkoe genoemd :P) maar toch heb ik van die stipjes.
|
lucht.
|
Witte puntjes op je nagels komen door een tekort aan zink heb ik eens gelezen
|
Dat zijn je aanbidders ;). Of zou dat grote onzin zijn :p
|
Citaat:
|
Citaat:
J. Beunk Arts en homeopaat zegt: Zink tekort Symptomen: Geen eetlust - anorexia - groeiremming van het kind - eczeem - open been (ulcus) - psoriasis - steriliteit - verminderde weerstand - prostaatproblemen - Arthritis - dof haar en haaruitval - witte plekjes onder de nagels - rusteloze benen s'nachts - slechte wondgenezing. Zo kan je nog wel even doorgaan. Als je broze nagels hebt, door bijv. een tekort aan bepaalde mineralen, komen stoten harder aan, waardoor je witte plekjes krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56. |