![]() |
Vrouw uit m'n dromen
Tijden voelde ik me niet zo blij
Tijden voelde ik me niet zo kut EVen leek alles mooi, maar nu is het flut Even leek alles goed, maar nu is het voorbij Het duurde maar een paar uur Maar in die korte duur Leefde ik totaal weer op M'n angsten kregen een schop Werden verbannen en uitgezet Tijd leek het voor vreugde en pret Maar even later kwamen ze weer Nog erger dan de vorige keer Omdat jij ze terug liet komen En toch lijk je de vrouw uit m'n dromen Zoals meestal zullen je d'r weinig aan vinden en de stijl waardeloos... Maar ik post um lekker toch :p Want dit is zo'n gedicht waarbij het schrijven niet genoeg helpt... HEt is er zo een die je ook kwijt moet zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
Daar waar ik gedichten schrijf die mensen aan het huilen krijgen omdat het ze zo raakt -niet dit gedicht, want dit is gewoon slecht :p- zal hier zelden een positief oordel geveld worden over een gedicht dat niet uitzonderlijk speciaal en apart is. De vorm is altijd verkeerd, het zegt te weinig... Volgens mij denken jullie te hard na over poëzie... |
Hm..
Dan wil ik wel graag een gedicht van je zien dat je zelf wel goed vindt, zo'n gedicht dat mensen om je heen heeft geraakt. Post er eens zo één? En wil je wel kritiek horen hierover? Ik vind dat je woorden als 'kut' en 'flut' moet vermijden. ;) . |
Citaat:
Kut is een woord met een hoop negatieve energie, en in zo'n gedicht kan dat best lijkt me... Maar het is natuurlijk beschaafder ze te vermijden... en de wat minder platte woorden te gebruiken |
wat valt er nog te willen
als niets blijk te kunnen Wat valt er nog te wensen als het zich tegen je keert Wat valt er nog te hopen Als je in je hoop verdrinkt |
Ja, dat vind ik een stukken mooier gedicht. Het spreekt, het loopt, en inderdaad, het ontroert ook wel.
Woorden als kut en flut zou ik niet weglaten omdat ze onbeschaafd zijn, maar omdat ik ze in een gedicht gewoon niet mooi vind. Een hoop negatieve energie, tsja. Ik voel er niks bij. Maarja, als jij je zo in dicht kunt uiten maakt dat voor jou niks uit:). |
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij komt nog dat het gevoel wat het gedicht bij je oproept belangrijk is (zelf zet ik het er dan ook zeker bij als het gedicht me raakt), maar het is een deel. Het is niet het enige belangrijke als je je met poëzie bezighoud, net zoals dat met elke kunstvorm gaat. Het gedicht vind ik niet goed, maar dat zei je zelf ook al. De rijm is veel te gedwongen, dat stoort me er vooral aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |