Citaat:
doezel schreef op 16-04-2005 @ 22:23 :
Ik dacht dat ik eruit was, maar het is dus niet zo. Ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen of ik er wel goed aan doe om sociologie te kiezen. Het is heel onduidelijk wat je er precies mee kan worden later, ik weet niet zeker of ik het wel ga aankunnen,...
Mijn andere optie was grafische vormgeving. Ik had dat geschrapt omdat ik dacht ik dat echt leren, studeren (uit boeken) toch meer iets voor mij was. Maar eigenlijk ben ik dus nog niet overtuigd.
|
Het is altijd goed om een weloverwogen keuze te maken, en daarbij hoort twijfelen nou eenmaal.
Citaat:
Ik ben bang dat als ik verkeerd kies, ik daar later spijt van ga hebben. En dat geldt dan vooral voor wanneer ik niet voor grafische vormgeving kies.
|
Ik denk dat vrij weinig mensen meteen goed kiezen; uit mijn omgeving zie ik iig weinig mensen die de eerste keer meteen goed kiezen.
Bovendien ben je nog jong, en wat betreft studiekeuze bestaat er niet zoiets als slecht kiezen; als je als gevolg van je studiekeuze erachterkomt dat het niet je ding is, kun je nog altijd overstappen maar dan met het gevoel dat je het iig geprobeerd hebt!
Citaat:
Het probleem daarbij is dat er ook nog een toelatingsexamen is en dat ik in mijn omgeving mensen zie die véél beter zijn in tekenen en ontwerpen dan ik. Ik vrees dat ik er niet veel talent voor heb, al lukt het wel steeds beter.
|
Kijk, ik vermoed dat dit eerder het hoofdprobleem is, en dat je meer naar de grafische kant leunt, maar er vrees bij hebt :) Ik denk dat 'niet geschoten is altijd mis' hierbij opgaat, en als er 1 ding is dat ik je kan vertellen is dat tekenen aangeleerd kan worden, creativiteit niet; als je mijn woord er niet voor wil nemen, neem contact op met een willekeurige industrieel ontwerper :)
Citaat:
Wat moet ik doen? Ik wil graag eindelijk eens echt zeker zijn van mijn keuze.
|
Het is altijd makkelijk om de keuze naar iemand anders af te schuiven, maar dit zul je toch echt zelf moeten beslissen; je vraagt het daarbij ook nog eens aan wildvreemden die je totaal niet kennen qua karakter of wat dan ook!
Een paar gesprekjes met een studieadviseur aan een bepaalde faculteit/meelopen kan vruchten afwerpen, maar 'k denk dat je zelf al de keuze hebt gemaakt alleen nog twijfelt aan je eigen kunnen :)
Veel succes iig nog met de keuze! Een advies dat ik je uit m'n eigen ervaring kan vertellen is, kies een studie die je oprecht leuk vindt. Een studie waar je later naar alle waarschijnlijkheid een goede baan mee vindt, maar die je met tegenzin doet zul je niet uitzitten...
|