![]() |
Wat betekent bami voor een Nederlander?
Ik ben dus een chinees en ik hoor zo vaak dat nederlanders bami eten, maar wat voor bami dan. :confused:
|
Meestal bedoelen ze dan van die dikke Hollandse bami. (ik niet, ik ben half Chinees)
|
Mss met meer groente en andere soorten saus?
|
Citaat:
|
www.hollandsbest.com/ indonesian/mie.php
zoiets alleen dan met groente ( prei enzo ) en bv kipfilet in blokjes, jamm! |
Citaat:
|
Citaat:
bami in Nederland http://www.bouwman-food.nl/images/producten/bami.jpg |
Citaat:
|
Het valt wel mee. De Nederlandse Chinese keuken is volgens mij best beinvloed door de Indonesische en Surinaamse keuken. Het is een soort mengelmoes tussen verschillende keukens geworden. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Dus misschien dat die bami wel iets Indonesisch is.
|
Citaat:
Ik hekel aardappelen en kaas. |
http://img.photobucket.com/albums/v1...lita/Bami2.jpg
Als ik bami eet lijkt het hierop, maar ik ben half Surinaams. :) |
|
Citaat:
Nederlandse bami maak je zo: - een pak Mie (van die dikke slierten) - een bami groentenpakket :D - bami-kruiden (hey, Nederlanders gaan niet zelf met kruiden aan de gang :p) En dan kipsate erbij met satesaus. En kroepoek :D |
Citaat:
Nee, ehm, meer brede slierten, zegmaar 2 spaghettislierten naast elkaar. Ik bleef een tijdje geleden bij een vriend eten, vraagt z'n moeder, 'hou je van bami?' dus ik zeg ja, en die vriend zegt 'duh, hij is Chinees'. Afijn, wij gaan dus eten, blijkt het van die dikke hollanddse bami te zijn :s Zulke: http://www.digilife.nl/images/fotoboek/pics/957.jpg Ik ben toch meer van de dunne bami die je in Chinese restaurants krijgt |
ik denk dan meteen aan dikke bami, met prei, rundvlees, sambal en katjap. En een bami-groentepakket van de AH.
|
bami betekend voor mij, lekker smikkelen. En wat ik dan op mijn bordje krijg, is altijd weer een verrassing.
|
Citaat:
Ik ben meer voor de bami die Sketch hierboven postte. Met een eitje, saté en kroepoek erbij :cool: |
Ik hou niet van bami bah.
|
Citaat:
|
Indonesische Bami Goreng!!!! Je wil nooit meer iets anders :D
(voor bami lovers heb ik 't recept ;) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
huh? Ik dacht dat bami iets anders was dan mie. Bami is toch van tarwe, een beetje spagetti-achtig alleen dan wat dikker. Mie is toch gemaakt van iets anders?
(Omdat een vriend die glutenallergie heeft geen bami mag maar wel mie) De lekkerste chinees eet je trouwens in Nijmegen, plein44. Hoo wah ofzoiets... jammie :p |
Citaat:
|
ik hou van bami, mn vader maakt het op de indonesische manier klaar want hij komt daar ook vandaan (makes sense huh) maar die shit is fucking lekker, en ik ben ook van mening dat hij de lekkerste bami soep maakt in the world. ja toch
|
Citaat:
Wat lekker is uit indonesie zijn die vierkante rijstvormige rijstvormen. (y) |
Citaat:
|
Wij eten vanavond bami(n)
Gewoon van die dikke slieren en dan wat groente en bamikruiden maar die is mijn moeder vergeten te kopen:D |
Citaat:
|
Ik heb toch liever van die chinese bami, die is veel lekkerder.
|
Ik lust geen bami, tenminste niet die van de chinees hier.
|
Als ik bami bij de Chinees haal hier, dan is zijn het brede witte slierten, niet zoals pasta. Met daar doorheen wat groente, maar niet veel. Die bami vind ik niet lekker. Maar ik had vroeger een oppas die zelf bami maakte, dunne slierten, bruin en met heel veel groenten. Die was wel lekker :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En die bruine heb ik nog nooit gehad, jammer genoeg. :) |
alle bami is ranzig (n)
|
Wij eten altijd van die dunne bami (mie?) met stukjes kip, en witte kool erdoor. En dan ketjap enzo dr doorheen, echt heerlijk!
Bami van de chinees is ook superlekker, maar wel pittig! :o |
Dunne bamie?
Het liefst neem ik rijstmihoen. Maar graandinges vind ik ook best, zolang er maar geen ei in zit. Bedoelt de TS nu dat zij/hij het het liefst in soepvorm eet? Wat is het verschil tussen bamie en noodles? (en ramen, udon, hokkien enz?) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik houd niet van chinese bami
Geef mij maar Indonesische Bami Goreng |
Mie of kant & klaar van de chinees (die dikke dus), vind beide wel lekker.
|
ik vind t allebei wel lekker, van die dunne, maar ook van die dikke, alleen, als we ze afhalen lijkt het net of ie best wel vet is, dat heb ik met die dunne weer niet
|
Noodles. (y)
|
Citaat:
|
de mensen die ooit hebben bedacht mexicomix door "bami" heen te gooien mogen echt een trap krijgen. ik hou van fatsoenlijke bami, chinese en surinaamse enzo, mijn mama kon lekker koken ^^ ben zelf ook surinaams en gedeeltelijk chinees
|
Citaat:
dah willik oowk :p |
Citaat:
|
is die chinese bami dezelfde als die je bij de thai kan eten?
zo ja, dan lust ik het niet want het stinkt :( edit: thais eten stinkt altijd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |