![]() |
[inet] wel verbinding, geen sites/msn
Hoi,
ik heb weer eens een probleem met internet (onderhand de zoveelste keer :| ), hoop dat iemand er wat mee kan.. Op mijn eigen computer kan ik niet meer surfen & msnen. Ik heb wel verbinding met internet (andere computers op het netwerk hebben nergens last van en ik heb Shareaza aanstaan, downloaden lukt gewoon.). Ik kan dus geen sites openen via IE of Firefox. MSN'en lukt ook niet, als ik me probeer aan te melden kreeg ik de eerste honderd keer dat 'ie het probeerde maar later bleek dat ik "geen verbinding met internet heb" (wel dus). Als ik nu nog probeer me aan te melden krijg ik meteen een foutmelding te zien, dat het momenteel niet mogelijk is me aan te melden omdat er geen verbinding is. Iemand die weet wat ik hier mee moet? |
firewall of iets in die richting aanstaan?
|
Citaat:
|
router? of deel je internet in windows?
|
Citaat:
(inet komt binnen op 100 meter van mijn kamer af, daar wordt het gesplitst in 3 draden: pc 1, pc 2 en een draad naar een switch. Vanaf die switch wordt het verdeeld naar pc 3 en een draad naar een volgende switch. die laatste switch verdeeld het weer naar pc 4 en pc 5, en dan zijn pc 4 en 5 degene waar dit probleem over gaat. Ingewikkeld, sorry :o) Het kan niet anders ingedeeld worden, dus ik zit helaas vast aan het systeem van een router en 2 switches. Resetten van de router/switch heeft geen effect. |
http://img76.echo.cx/my.php?image=inetsysteem2yk.png
Is schema van hoe internetverbindingen in elkaar zitten, wat makkelijker dan verhaal hierboven |
lol dat is wel puike omweg :D
|
Is dit ineens zo gekomen of heb je iets mis-/gedaan?
|
Citaat:
het kan echt niet anders :p Internet komt binnen in het kantoor van mn pa, achter in de tuin (pc 1 en 2). Dan moet het dus eerst naar binnen naar de woonkamer (pc 3) en daarna nog naar de zolder voor mijn kamer (pc 4 en 5) :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan je wel pingen naar andere pc's in het netwerk?
kan je pingen naar de gateway in je netwerk? kijk even of je de netwek kaart niet toevallig hebt uitgeschakeld..(zou niet de eerste keer zijn namelijk) en dan nu een hele simpele vraag... brand het lampje van je netwerk kaart wel? |
Citaat:
|
dus je kan pingen naar de gateway?
kunnen andere pc's ook pingen naar hem? |
Citaat:
|
uhmmm je browser instellingen?
zou immers moeten werken zo ;) |
Citaat:
Ik loop ff naar zolder, nog een x checken of het niet per ongeluk weer werkt na voor de zoveelste x gereset te hebben :rolleyes: |
check je instellingen in explorer... msn gebruikt ook die instellingen..
|
... :|
Vraag me niet hoe het komt, maar zowel internet als msn doet het weer naar behoren :s Heb de router & switches nogmaals gereset en nu werkt het wonderbaarlijk weer goed (y) Bedankt voor de hulp :) |
Dit soort dingen kan vaak veroorzaakt worden door DNS-problemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |