![]() |
Rhombikuboctaeder, hoeken uitrekenen
Van een rhombikuboctaeder zijn alle ribben 12 cm.
Hoe moet ik de hoek berekenen tussen een vierkant en een driehoekig vlakdeel die een ribbe gemeenschappelijk hebben? Antwoord = 35 graden of 145 graden Daarna hoe moet ik de hoek berekenen die 2 driehoekige zijvlakken met elkaar kunnen maken? Antwoord = 0 graden ,71 graden of 109 graden Zou iemand mij hier mee willen helpen? Morge Pta erover :( bedankt alvast |
Asjeblieft wil iemand me helpen?
|
heb je geen plaatje? want google helpt niet echt
|
"Het heeft 26 vlakken: 8 regelmatige driehoeken en 18 vierkanten."
|
Citaat:
|
Misschien helpt deze figuur...
http://www.ohg-sb.de/lehrer/bauer/bildpoly/Neu-8.jpg ...na een vriendelijke vraag door Google opgehaald. Met een beetje passen en meten past deze figuur in een kubus met zijden van 12 (1 + wortel(2)) met hoekpunten 'boven' de gele vlakken, die loodrecht staan op een lichaamsdiagonaal van de omgeschreven kubus... |
Citaat:
Ok, blauw, geel, rood (van links naar rechts) de hoek tussen blauw en rood is 90 graden (toch?) Dan is dehoek tussen blauw en geel 135, en die tussen rood en geel ook 135. Alle hoeken zijn 135 graden? correct me if I'm wrong |
Citaat:
|
hallo S...h,
Antwoord 1: zie S..s. Antwoord 2: zoek een mooie plek voor de loodlijn op een blauw vlak... |
Citaat:
Met een k vraagt ie of je het met een c bedoelde :D |
hallo S..h,
Ik heb Google laten zoeken naar... rhombikuboktaeder ... met als resultaat een opsomming van sites over ... 'Platonischen und Archimedischen Korper' Zoeken met... "halbregulären Polyeder" ... geeft ook een goede opbrengst Dan correct me if I'm wrong: Bepaal gewoon de hoek tussen de lichaamsdiagonaal en de diagonaal van een zijvlak van de aangeven omgeschreven kubus: asin(1/wortel(3)) Sorry j..s, bericht te laat gezien! |
Bedankt allemaal mensen, voor het reageren, helaas te laat maarja ik had het ook 1 dag van tevoren gepost, dus het was te verwachten. (y)
Gelukkig kwam het niet op de toets :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |