![]() |
Advies gevraagd aan basgitaarspelers!
Hoi, ik zit er over te denken om basgitaar te gaan spelen. Maar omdat ik niet weet of ik het echt heel leuk ga vinden, wil ik een goedkope bas aanschaffen.
Iemand tips over merken en prijzen? Is de aller aller goedkoopste nog wel een beetje speelbaar? Zijn er basgitaren te huren? |
Gewoon naar een baswinkel gaan. En daar 3 midagen wat uur gaan spelen. Dan weet je dat je het leuk vind en dan kun je een echte kopen. (y)
|
Citaat:
|
Huren is geen optie denk ik. Een beetje basgitaar (squier maakt tegenwoordig ook niet meer zooooo'n zooi) moet toch wel rond de 150 te vinden zijn.
|
jup, squier is goedkoop, al weet ik de kwaliteit niet zo...
Of dean...die verkopen ze veel bij feedback, erg goedkoop...en ook hier weet ik niet wat de kwaliteit is, je zou denken dat het bagger is vanwege de prijs...maar hey, zo slecht kan het toch niet zijn...en ze maken erg mooie dingen...ik vind dean misschien wel de mooiste basgitaren maken, en het oog wil ook wat. Mijn oog wel iig...allebei ook |
Stagg is goedkope bagger. Prima om mee te beginnen.
|
Ik meen dat je als beginner een Yamaha moet kopen.
|
Citaat:
|
Zie het eerste gedeelte van mijn post. ;)
Maar om mee te beginnen vond ik het prima. Erg goedkoop ook. |
ik zou gewoon een 2e handsje kopen... voor een 200 euro ofzo met een kleine comboversterker...
|
Citaat:
|
Citaat:
Totdat je meer wil.. dan niet meer ;) |
Je moet een bas kopen+een berg versterkers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stagg is wel prima om mee te beginnen, als je m zat bent, verkoop je m gewoon aan je school voor een veel te hoge prijs :D
|
mn neefje kreeg een stagg fusion (p/j) voor zn verjaardag .. en ik was op visite en moest m maar uitproberen want er was verder niemand die kon spelen en mn neefje durfde niet :p
is een positieve verrassing geweest...ding speelde voor zo'n prijs best goed eigenlijk (y) |
ik heb ook een *Stagg* hij is best kut maar speeld makkelijk en ik hoef er niet voorzichtig mee te doen :D mwhahahahah ;)
|
Ik zou nog niet voorzichtig doen met een Gibson uit 1959. Gitaren moeten bespeeld worden.
|
Citaat:
verder ziet dat ding er inmiddels ook echt niet 'mint' meer uit :p |
Citaat:
|
Stagg is echt té kut. Ga voor een budget Yamaha of een Ibanez GSR
|
Citaat:
|
ja of dat
|
2e hands is voor homo's. Afraggen moet je godverdomme zelf doen!
|
Ja inderdaad!
Afraggen totdat je net zo klinkt als Simon the Ghost, godverdomme! |
Citaat:
|
Waarschijnlijk hebben jij en Rieno gewoon geen verstand van basgitaren!
|
Stagg is gewoon prima om mee te beginnen.
Als je ook maar iets verder bent is het pure bagger. Aan een budget Yamaha of een tweedehands heb je dus meer. Punt. |
Citaat:
haha :d |
Citaat:
Anyway, het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt. Je kunt wel zeggen, Stagg is kut, maar te doen als beginnersgitaar, maar ik zou gewoon zeggen: vergeet Stagg, en koop voor hetzelfde geld gewoon iets beters. Dan doet het er niet zo veel meer toe of Stagg nu nog wel of niet 'een beetje' speelbaar is, feit is gewoon dat in dezelfde prijsklasse ( of ms iets hoger) véél betere units te krijgen zijn, en dat het gewoon erg sterk aan te raden is, daar dan ook voor te kiezen. :confused: |
Citaat:
|
Belangerijkste vraag: BUDGET
Kijk gewoon eens naar de standaard pakketten van Squier en Ibanez ofzo. Verder doen Samick en Richwood tegenwoordig ook goed mee op kwaliteit van de budget merken. (liever een richwood dan een squier imo) OLP is al iets duurder maar dan heb je ook iets, evenals Yamaha Stagg is alleen goed om de open haard mee aan te maken. Het enige fatsoenlijke wat ik van stagg in mijn handen heb gehad (lees: dat niet aanvoelde alsof het op instorten stond en nog acceptabel geluid gaf) was een immitatie van de TomDeLonge-strat... en dat is dus ook niet iets wat ik aan zou schaffen. Stagg niet doen. Er is zelfs in die prijsklasse beter materiaal te vinden (Samick/Richwood/Squier/Ibanez) |
Citaat:
ok, Stagg maakt troep .. soms je moet gewoon mazzel hebben met die dingen, er zitten wel degelijk goeie tussen :) en je kunt m uitproberen in de winkel..dan weet je gelijk of je een goeie te pakken heb. zoals ik al eerder zei, ik heb op een goeie stagg gespeeld bij mn neefje..dat ding speelde goed, klonk prima en flikkerde niet van ellende uit elkaar toen ik er naar keek...tuurlijk heeft stagg ook dat soort gitaren, maar ik vind een goeie stagg niet onder doen voor een yamaha van dezelfde prijs bijvoorbeeld. |
allemaal leuk en aardig dat Stagg te doen is als een beginnersbasgitaar. Maar je kan beter voor een wat duurdere starter kopen waarmee je langer vooruit kan.
Ben je nog altijd minder kwijt dan als je een Stagg koopt en na een tijdje weer een ander omdat je al wat gevorder bent. |
Word.
Ik wilde na een half jaar al wat beters. Dat is nu 3 jaar geleden. Er is ergens iets fout gegaan gok ik. |
Als je een iets beter hebt wil je volgens mij na 3 maanden ook een nieuwe bass hoor.
|
ja wilt, niet hoeft.
|
je wilt altijd iets beters :p en als je eenmaal een goeie hebt, dan wil je een andere :d een stapje hoger, een ander geluid..welke reden je ook hebt, je wilt altijd wel een andere :p
|
2ehands basgitaar kopen natuurlijk
|
Citaat:
En dan hebben we het nog niet over de geluidskwaliteit gehad. Wisten ze me namelijk al te verbazen met een exemplaar dat visueel er 'redelijk' uit zag dan begon je te spelen en had je het gevoel alsof je de kat van de buren stond te wurgen. (en dat lag NIET aan de versterker) Tot nu toe heb ik meer prutzooi van stagg gezien en gehoord dan dat ik goed materiaal heb gezien (kwa instrumenten. Dat stagg standaard in de oefenruimte doet het prima en de instrumententassen houden het vaak jaren langer uit dan de instrumenten) |
ik zou n hele dure kopen, dan weet je teminste zeker dat je erop wilt blijven spelen
|
Ik ben zelf begonnen op een (geleende) Ibanez, maar die speelde nogal zwaar en toen ik wist dat ik ermee door wilde gaan heb ik zelf een OLP (kopie van Musicman) gekocht. Echt een super fijne basgitaar, speelt heel lekker, en klinkt ook nog es goed. Ook niet al te duur.
|
Mijn ervaring met Stagg is ook kut.
Cort heeft goede en goedkope bassen. site En dan kijken bij action bass. (y) |
Cort is okee (y)
Yamaha is okeeër |
Citaat:
|
Cort de gekste!!!!11
|
Washburn is misshien ook een optie.
Verder moet je natuurlijk gewoon een 2e hands "Bass Collection" kopen. |
Citaat:
als je dan toch 2ehands mooi spul wilt hebben, ga dan voor een Fodera ;) lekker onbetaalbaar ook |
Even serieus nu. Hoevaak heb ik het over Bass Collection gehad? 1 keer ofzo? :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |