![]() |
[WEBDEV] htaccess fun...
Ik krijg iets niet voor elkaar met htaccess...
Er is een directory: /default/ Daar moet alles uitkomen wat niet bestaat, maar niet via een redirect maar gewoon als werkende dir. Dus /test/index.php (en mappen hoger) moeten uitkomen op /default/index.php Uiteraard begin ik het htaccess bestand met Code:
RewriteEngine On Code:
RewriteRule ^/([^/]+) /default Code:
RewriteRule ^/(.+)/ /default/ Code:
RewriteCond /%{REQUEST_FILENAME} !-f Uiteraard heb ik de rewriteguide gelezen... Edit: Het gaat om Apache2 webserver :) |
probeer eens index.php te zetten achter /default/ ...
|
Citaat:
Alle bestanden defnieren is trouwens een slecht plan, zijn er honderden ;) |
Volgens mod_rewrite geeft %REQUEST_FILENAME het volledige pad naar het bestand terug:
Citaat:
Code:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f |
hehe, nu werkt hij wel..
Ik had bij mijn versie de $ weg moeten laten ;) Thanks ;) |
Nee, werkt toch niet :(
Code:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f |
Citaat:
De request is bijvoorbeeld '/pad/bestaat/niet.html', dan wordt deze geredirect naar 'default/pad/bestaat/niet.html'. En dat bestaat ook niet :) Lees je wat meer in in regexp's :) |
Ohwjah...
Code:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f En heeft nu meer met htaccess dan met regexp te maken.. |
Citaat:
Code:
RewriteRule ^(\/.*\/)(.+) /forum/$2 Code:
RewriteRule ^(/.*/)(.+) /forum/$2 |
Nope, die varianten had ik ook al geprobeerd :|
|
\/(.*)\/(.*)
|
Nee :(
|
Tja, dan wordt het een kwestie van domweg proberen :)
Laat je het wel even weten |
Ja, is goed..
Alleen.. ik ben dus al een tijdje domweg aan het proberen... :'( |
Weet iemand anders niet een htaccess guru forum ofzo?
|
je kan het ook gewoon eerst even simpel en snel proberen in bijvoorbeeld php hoor ;) RegExps zijn bijna overal hetzelfde :)
|
Ik snap wel waar je heen wilt..
Maar heb eigenlijk geen tijd om me er nu in te verdiepen.. Ik had ook verwacht dat het wel even zou werken zoals ik het wil, op zich is het niet echt spannend wat ik wil.. Maar het werkt gewoon weer niet :'( |
Ah:
Citaat:
^(.*)\/(.*) moet wel werken. Anders weet ik het ook niet meer :o |
Code:
RewriteEngine On Code:
Internal Server Error |
|
Hoe hard mag ik huilen?
Als dit niet werkt kan een project van 5 weken in de kast gezet worden :'( |
Tja... het zal vast wel gaan werken hoor. Maar als je weinig informatie geeft, krijg je er meestal ook weinig voor terug.
(je $1 moet volgens mij $2 zijn) |
Ik wil je alle informatie geven die nodig is...
Maar ik kan me niet bedenken wat voor meer info je wilt :) |
Waarom wil je per se de bestandsnaam hebben? Je hebt immers al gecontroleerd of het bestand bestaat of niet, en indien niet, kun je gewoon zeggen
Code:
RewriteRule ^.* default/index.php |
Dat gaat helaas niet werken doordat er eenmaal een shitload aan bestanden zijn..
Van php bestanden tot css tot images.. |
Ja en? Ik weet niet wat je wilt wanneer iemand een fout pad intikt. Je hebt al gecontroleerd of het bestand bestaat. Dan zou je een error page (404 Not Found) kunnen genereren. Maar ik weet dus niet wat je ermee wilt doen :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54. |