![]() |
wiskunde examen
in de examenkrant stond dat je een formulekaart voor wiskunde mee moet nemen en de waarschijnlijkheidsformule ofzo en milimeterpapier.
hoe kom je aan die formulekaart en en waarschijnlijkheidsformule en wat is milimeterpapier precies waarom moet je dat zelf menemen en wat moet je ermee doen? |
Formulekaart is een kaart waar formules op staan die je mag gebruiken. Vergelijkbaar met Binas, alleen is dit een A4-tje.
Wat de rest is weet ik ook niet precies. (n) |
Volgens mij hoefd dat millimeter papier niet, want als het goed is krijg je papier van school. Maar volgens mij heb je geen milimeter papier nodig want dat was vorig jaar ook niet.
|
als het goed is krijg je van de school millimeterpapier en normaalwaarschijnlijkheidspapier (hierop wordt een klokvormige normale verdeling een rechte).
formulekaart = wisforta |
Citaat:
Ook op de Havo niet voor zo ver ik weet. Zal wel met de methode te maken hebben die je hebt. |
wisforta is het boekje met formules dat door het cevo is goedgekeurd om te gebruiken bij het eindexamen en is voor havo en vwo. Volgens mij is dit de enige formulekaart die voor het wiskunde-examen is toegestaan
formulekaarten die geleverd worden bij een wiskundemethode zijn NIET toegestaan. |
Ik kreeg bij het SE een stantje omdat ik een eigen formulekaart van de uitgeverij mee had genomen, ik wist niet dat je er een van school kreeg. Zij alles navragen, uiteindelijk nix aan de hand, maargoed wat een gezeur...
|
op schoolexamen mag het wel maar op het cse niet.
|
Citaat:
|
wisforta?
volgens mij heb je daarin ook verschillende dingen, want op mij kaart staat nergens wisforta |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nope --> alleen wisforta is toegestaan. Op formulekaarten van een wiskundemethoden zal onderaan ergens staan: deze formulekaart mag niet worden gebruikt op het landelijk eindexamen (dat staat zelfs op de kaart van getal en ruimte)
|
huh, bij mij iniedergeval niet. op examenbundel.nl staat dat de kaart moet voldoen aan de eisen van het CEVO, maar er staat ook dat die van wisforta zowieso goed is, dus dan zullen er toch meer zijn
|
Wij hebben ook wisforta, maar van milimeter papier en waarschijnlijkheidsforumule's heb ik nog nooit gehoord :confused:
|
Citaat:
mijn formule kaart is zo ongeveer een boekje :eek: en onze leraar zij dat wij die wel mochten gebruiken bij de examens dus... ik zal wel navragen maar goed... :s |
Citaat:
Nog nooit van wisforta gehoord. :s |
ons is verteld dat je die formulekaart krijgt tijdens het examen, omdat je zelf geen papieren mee mag nemen.
|
Citaat:
die kaarten zijn echt WEL toegestaan, want op bijna elke officiele eindexamen site staat dat je ze mag gebruiken En op schoolexamens mag je ze ook gebruiken, maar ja of je ze nodig hebt is een ander verhaal, ik zet toch alles in mijn goede vriend de grafische rekenmachine |
je mag ze alleen op SE's gebruiken, niet op het CSE. Ik heb de formulekaart van netwerk/moderne wisku8nde hier voor me liggen:
'Bij centale examens mag deze kaart niet worden gebruikt' helaas ..... |
|
formule kaart mag volgens alle officiele sites en onze directeur gebruikt worden (a)
bij ons is dat zo'n paars boekje, dubbelgevouwen A4 formaat met 8 pagina's. Lang leve alle formules daarin :o |
Citaat:
|
wat is een waarschijnlijkheidsfurmuleding? wat staat daar op?
|
je bedoelt normaal waarschijnlijkheidspapier ? daarop zet je de rechter bovengrenzen en de cumulatievepercentages tegen elkaar en bij een normale verdeling krijg je dan op dit papier een rechte
|
waarschijnlijkheidspapier...is dat alleen voor b1,2 ofzo? ik heb b1, en nog noit van dit papier gehoord :confused:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |