![]() |
[DVD] regiovrij
Hoi,
ik wil de gilmore girls op dvd kopen, maar ze zijn alleen nog maar te koop in Amerika. Nou heb ik gehoord dat je vrijwel iedere dvd-speler regiovrij kunt maken door een code in te toetsen (met de afstandsbediening neem ik aan). Klopt dit? Of moet je hem eerst openschroeven en allemaal dingen gaan aanpassen? Is het trouwens illegaal om zo'n code in te voeren? Trifa |
Citaat:
Groeten Chaozzz http://forum.fng-community.com/images/smiles/f-alc.gif |
Over et algemeen is et idd een code invoeren op de afstandsbediening....of et illegaal is zou ik niet weten....je maakt alleen gebruik van de functies die de DVD speler heeft....aan de andere kant heeft de fabriek dr niet voor niets een regio ingezet....
Iig als je ff zoekt op google moet je het kunnen vinden.... |
Die regiocode in DVD spelers moet zeg maar 'gekraakt' worden, er is voor de meeste gangbare merken DVD spelers software te downloaden die je dan op CD zet, en dan vervolgens die CD in de speler plaatsen, en dan in het service menu de regiocode instellen op alle DVD's. Maar dat 'hacken' van die regiocode is niet zonder risico, want sommige menufunkties zouden hierdoor slechter tot niet meer kunnen werken. :eek:
Er bestaat ook een beveiliging in DVD spelers, die heet.... Macrovision. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D Maar er zijn toch ook genoeg DVD spelers die regio vrij zijn zonder aanpassingen? |
Illigaal :D
|
Citaat:
trouwens er is niets illigaals aan om iets te importeren zolang je maar netjes invoer rechten betaald. |
Citaat:
|
Bedankt allemaal, voor de reacties.
Ik heb nog een vraagje: Kun je dvd's met regio 1 wel op je pc afspelen? |
je kunt alle regio's op je pc afspelen :)
|
oke dankjewel (y)
|
Maar je kan je DVD speler op je PC maar 5x van regio laten wisselen...de 5e is de permanente.....
en zijn natuurlijk proggies die de hele zooi regiovrij maken....maar dat is niet erg legaal gloofik :p |
hoezo? het modden van een ps2 is ook legaal
|
Citaat:
|
:rolleyes: Hardstikke legaal... En wie komt het controleren? :p
Alleen je moet wel zeker weten of je tv NTSC (videosysteem in Amerika) kan weergeven! Nog iets, op de pc kan je alle regio's afspelen, er zit echter wel een beveiliging in. Ga ff naar en dan http://www.videohelp.com/tools?s=25#25 , hier staan de "regionfree tools". Het hangt van je software DVD speler af welke je het beste kan gebruiken. Op dezelfde site kan je bij "DVD players" comments van mensen zien met een bepaald type DVD speler. Kijk maar even of de jouwe erbij staat, met een beetje geluk heeft hij ook een "hack". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |