![]() |
Loonsverhoging?
Ik werk in een bistro, waar ik per uur 5,50 verdien. Ik heb dan ook een zogenaamde managerfunctie, wat er op neer komt dat ik 'de leiding' heb als mijn baas er niet is.
Een tijdje terug heb ik deze loonsverhoging gekregen. Maar aanstaande woensdag word ik 18. Is je baas verplicht om je meer te gaan betalen naarmate je ouder wordt? Want ik heb dus 2maanden terug al loonsverhoging gekregen..? |
nee tenzij het onder het minimum loon komt natuurlijk maar dat kom je met 5,5 niet je kan er evt natuurlijk wel over beginnen
|
Voor een 18-jarige is het minimumloon 45,5% van het volwassen minimumloon.
Omgerekend kom je op 26,56 per dag; 3,32 per uur. Je werkgever is je dus niets verplicht, maar je kunt er natuurlijk altijd om vragen. Heb je een idee wat je collegae verdienen? Dan kun je het daarmee een beetje vergelijken. |
^thanks voor de info. ik heb met m gepraat omdat ik volgend jaar niet naar school ga, en dus werk nodig heb. en ik vind het dan belangrijker om een vast contract te krijgen, zodat ik verzekerd ben via mn werk, dan loonsverhoging. hij gaat het nu allemaal uitzoeken. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |