Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Lekker stamppotgerecht voor verassing moeder! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1158685)

Popgamer1989 18-04-2005 21:10

Lekker stamppotgerecht voor verassing moeder!

Hee iedereen!

Ik had mijn moeder beloofd om dinsdagavond te koken, dus weet iemand een lekker stamppotgerecht wat niet te moeilijk is? Dus bijv. andijvie mengen met aardappelpuree en braadworstjes ofzo? Ik hoop dat jullie lekkere ideetjes hebben, groetjes

Jolt 18-04-2005 21:37

Je zegt het zelf al:

Andijve, meng in de aardappel puree, spekjes en een gesnipperd uitje.
Heerlijk.

Maak er gehaktballen bij, die jongens zijn ook wel lekker.

Zou zoziwoz een beetje iets zomers maken, anders gevulde courgette,

Maryk 18-04-2005 22:16

Maak stamppot wel met verse aardappels. Die puree uit een zakje is echt niet te eten!
Dus: aardappels schillen, in water met wat zout aan de kook brengen, na een kwartier de andijvie er bovenop, na 5 - 10 minuten half afgieten, scheutje melk, klontje boter, flink wat peper, zout en nootmuskaat er overheen, stampen > klaar.
Van vlees weet ik niks, maar tofu met champignons en paprika is ook erg lekker :)

SaisPas 18-04-2005 23:12

Preistamppot met shoarma is ook heel lekker :D Met een scheutje van dat zwarte spul van conimex uit een flesje erbij. Ketjap Manis!! ;)

Jolt 18-04-2005 23:44

Citaat:

Maryk schreef op 18-04-2005 @ 23:16 :

Maak stamppot wel met verse aardappels. Die puree uit een zakje is echt niet te eten!
Dus: aardappels schillen, in water met wat zout aan de kook brengen, na een kwartier de andijvie er bovenop, na 5 - 10 minuten half afgieten, scheutje melk, klontje boter, flink wat peper, zout en nootmuskaat er overheen, stampen > klaar.
Van vlees weet ik niks, maar tofu met champignons en paprika is ook erg lekker :)

Lijkt mij lekkerder als je de Andijve gewoon na het wassen op de puree doet, daarboven melk/gesnipperd uitje/spek.

Wel de aardappelen afgieten, en opstoven, anders krijg je van die vieze waterige zooi.

Popgamer1989 19-04-2005 12:11

Hey das wel een cool idee ja!
Maar kan dat dan, want ik doe als ik de aardappels kook een bouillonblokje erbij, gaat de smaak van de andijvie dan niet verloren? Hoe lang moet andijvie eigenlijk koken? Ik heb gewoon al gesneden andijvie uit een pakje gekocht... thanx

TIEN 19-04-2005 12:31

Citaat:

Jolt schreef op 18-04-2005 @ 21:37 :

Zou zoziwoz een beetje iets zomers maken, anders gevulde courgette,

sorry geen ideetje voor stampot maar was benieuwd naar de gevulde courgette, hoe kun je dat lekker vullen dan/klaarmaken????

sterrenmeisje 19-04-2005 14:19

bereidingstijd: 5 minuten

ingredienten (voor 2 tot 3 personen)
- puree a la minute van maggie stamppot versie
- paksoi
- 1 rode paprika
- belegen kaas, geraspt

volg de instructies op de puree, snij de paprika en paksoi, gooi alles bij elkaar, eet smakelijk

leucomelas 19-04-2005 14:53

stamp van sperziebonen!:) whaa, echt lekker zoet, met dikke worst ofsow erbij... yum

Maryk 21-04-2005 13:07

Om hier maar een algemeen stamppottopic van te maken (want dinsdag is toch al voorbij, is het gelukt trouwens??)
Oranjestamp!! (met het ook op Koninginnedag ;))
Aardappels schillen en in blokjes. (10 minuten koken)
Pompoen schillen en in blokjes. Op de aardappels. (5 minuten)
Wortels schrappen en in blokjes. Op de aardappels en pompoen. (5 minuten)
Half afgieten. Peper, zout, nootmuskaat, kerrie, kurkuma en andere kruiden naar keuze erop.
Stampen.
Klaar !!

Jolt 21-04-2005 17:30

Citaat:

TIEN schreef op 19-04-2005 @ 13:31 :
sorry geen ideetje voor stampot maar was benieuwd naar de gevulde courgette, hoe kun je dat lekker vullen dan/klaarmaken????
Gewoon een courgette door midden snijden, vulling eruit halen.

Gehakt aan maken met bijvoorbeeld uien, peper, zout, paneermeel, groenten.

In de courgette doen, en dat in de oven :).
Als het vlees gaar is, is het klaar :).

DuoPak 21-04-2005 17:31

Citaat:

Popgamer1989 schreef op 18-04-2005 @ 22:10 :
Hee iedereen!

Ik had mijn moeder beloofd om dinsdagavond te koken, dus weet iemand een lekker stamppotgerecht wat niet te moeilijk is? Dus bijv. andijvie mengen met aardappelpuree en braadworstjes ofzo? Ik hoop dat jullie lekkere ideetjes hebben, groetjes

Lekker stamppot! Ik wil best even komen proeven!

Inges 21-04-2005 17:37

wat ook lekker is is andijviestamppot met kaas. Je maakt dan gewoon andijviestamppot (wat een woord :s) waar je naar smaak een aantal kuipjes smeerkaas doorheen doet. Daarna doe je het in een grote ovenschaal, plakken kaas eroverheen, wat boter en paneermeel eroverheen en even in de oven totdat er een korstje opzit.

Louis Armstrong 21-04-2005 19:53

verassing???

dan moet je het wel heel erg laten mislukken

sterrenmeisje 25-04-2005 17:46

Citaat:

Inges schreef op 21-04-2005 @ 18:37 :
wat ook lekker is is andijviestamppot met kaas. Je maakt dan gewoon andijviestamppot (wat een woord :s) waar je naar smaak een aantal kuipjes smeerkaas doorheen doet. Daarna doe je het in een grote ovenschaal, plakken kaas eroverheen, wat boter en paneermeel eroverheen en even in de oven totdat er een korstje opzit.
smeerkaas?

ieuwwww!!!

das so wie so al ranzig

gooi dr dan gwoon geraspte kaas doorheen, of desnoods boursin cuisine

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.