Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   droomvanger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=115888)

x-spekkie-x 03-06-2002 20:50

droomvanger

Wie heeft hier een droomvanger?
(en je 'ervaringen' hiermee)

Ik heb er vandaag eentje gekocht. Ik zag hem bij de wereldwinkel en was helemaal verliefd :D
Nu hangt ie boven me bed, ben benieuwd of het werkt :p

Freyja 03-06-2002 21:14

Ze zien er cool uit, maar ik heb er niks aan, ik heb nooit nachtmerries ;) (hmjah, wel es enge dingen in dromen, maar dan weet ik altijd plotseling of ik droom, of ik kan me ervandoor vechten of wegvliegen of zo. Maar daar ging het niet om).

CryperA 04-06-2002 19:32

Ja ikheb er ook eentje, een grote en vond hem wel leuk :D Had toen niet echt een idee waarvoor die werkte, om dromen op te vangen gokte ik zodat ik ze beter kon onthouden :D
Heb hem langs mijn bed hangen. Beneden in de kamer hebben we er ook een en mijn moeder heeft er 1 in haar auto hangen.

eerlijk gezegd merk ik er weinig van, ik heb zowiezo al weinig last van nachtmerries, en mijn dromen kan ik ook goed onthouden. Of dit nu aan de dromenvanger ligt of niet, geen idee.

morgaine le fay 09-06-2002 13:44

merry meet,

het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten :cool: en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. (y)

mooi toch,

bright blessings

Freyja 09-06-2002 14:22

Citaat:

morgaine le fay schreef:
merry meet,

het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten :cool: en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. (y)

mooi toch,

bright blessings

Mh, geloof je dat echt?

Aissyla 09-06-2002 19:41

Ik heb er een.
Ik heb hem nu boven mijn bed hangen. IK had zoiezo nooit echt last van nachtmerries ofzo, maar ik heb sinds ik hem daar heb hangen echt nog nooit een nachtmerrie gehad (ik was er voor de lol op gaan letten...)
En ik heb hem er nu bijna een jaar hangen, dus heb ik het idee dat hij wel werkt.

btw: let erop, als je ereen koopt, dat er wel een gat in het midden zit en veertjes aan de onderkant (aan touwtjes) hangen, daar gaat het hem om bij de dream catchers!
Er zijn namelijk heel wat die zonder gat in het midden zijn.....

x-spekkie-x 10-06-2002 05:37

Citaat:

Aissyla schreef:
Ik heb er een.
Ik heb hem nu boven mijn bed hangen. IK had zoiezo nooit echt last van nachtmerries ofzo, maar ik heb sinds ik hem daar heb hangen echt nog nooit een nachtmerrie gehad (ik was er voor de lol op gaan letten...)
En ik heb hem er nu bijna een jaar hangen, dus heb ik het idee dat hij wel werkt.

btw: let erop, als je ereen koopt, dat er wel een gat in het midden zit en veertjes aan de onderkant (aan touwtjes) hangen, daar gaat het hem om bij de dream catchers!
Er zijn namelijk heel wat die zonder gat in het midden zijn.....

er zit bij mij een zilver balletje in het midden?!

Stigmata666 10-06-2002 07:50

Je blijft wel dromen houden, alleen onthoud je ze vaak niet meer goed, maybe door dat droomvanger ding :D

aguila 11-06-2002 19:31

Me heeft ook een dromenvanger.

L Boksha 11-06-2002 19:45

Droomvangers zijn onzin. Je zou wel kunnen proberen een chip in je hoofd te plaatsen die voorkomt dat je dromen hebt. Lijkt me ongelofelijk verrot.

Aissyla 11-06-2002 20:48

het verkomt niet dat je dromen hebt.....
*zucht* lees!

Het vangt je dromen op, zuivert de slechte er uit en geeft daarna de goede aan jou door.

sanguis 12-06-2002 12:30

ja joepie voor mijn verjaardag gekregen, geloof er niet echt in, maar ziet er leuk uit.. :)

Amuwébee 18-06-2002 20:02

gekregen van een oude man op reis ik had geen geld en hij verkocht er ik bleef er naar kijken en toen gaf hij me er een het ziet er echt cool uit maar ik merk niets speciaal.

Ki Fighter 18-06-2002 20:11

Kweet nie eens wah een droomvanger is en waar het voor dient. :(

x-spekkie-x 19-06-2002 07:23

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Kweet nie eens wah een droomvanger is en waar het voor dient. :(
" het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. " (by Morgaine Le Fay)

http://www.alterpa.nl/shop/media/Dre...her_5,5_cm.jpg

voorbeeld van een dromenvanger :)

Ki Fighter 19-06-2002 10:29

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

" het gat in het midden van je droomvanger zort ervoor dat vervelende dromen/nachtmerries je met rust laten en je mooie dromen blijven in het web rond het gat hangen, zodat je ze4 beter kunt onthouden en je droomvanger houdt als het ware de positieve energie vast. " (by Morgaine Le Fay)

http://www.alterpa.nl/shop/media/Dre...her_5,5_cm.jpg

voorbeeld van een dromenvanger :)

Ja en moet je die dan om je nek knopen of zo?

Freyja 19-06-2002 11:33

Citaat:

Ki Fighter schreef:

Ja en moet je die dan om je nek knopen of zo?

Neuj, in je kamer hangen, boven je bed of voor je raam of zo. Staat leuk, werkt natuurlijk niet :) Maar oud indiaans bijgeloof is altijd leuk.

laydee 19-06-2002 20:19

Het is wel heel lief, zo'n dream catcher. Het werd bij Indiaanse baby's boven de bedjes gehangen, zodat dromen gefiltert werden; goede dromen werden doorgelaten, de slechte niet.

Heel apart; ik had mijn bed verschoven naar de andee katn van mijn kamer en mijn dromenvanger neit mee verhuist. Na drie dagen achteréén nachtermerries te hebben gehad, hangt ie nu weer rustig boven mn kussen!

Aissyla 20-06-2002 20:06

Volgens de indianen waarvan ik t heb gekocht werkt t net iets anders (wel t zelfde principe hoor, maar ja...)
en t komt dacht ik bij de indianen vandaan....

Het web vangt alle dromen op. Dan gaan de goede dromen, door het gat in het midden, de veren in. Daar blijven ze tot de volgende nacht.
De slechte dromen kunnen niet door het gat in het midden en blijven dus in het web zitten. Als het dan dag wordt, dan laat het zonlicht de dromen die nog in het web zitten verdwijnen.
De volgende nacht krijg je je dromen uit de veren. Dus dan krijg je alleen goede dromen.

morgaine le fay 20-06-2002 20:53

hoihoi,

dat kan natuurlijk ook,
ik moet nog erg veel leren over indianen.
misschien zijn er onderlinge verschillen over het gebruik van een droomvanger. :confused:
ik bedoel tussen de verschillende indiaanse stammen?

1 ding is zeker; de indianen hechtten veel waarde aan hun dromen en vertelde elkaar vaak elke dag over wat ze gedroomd hadden!! :)

een droomvanger is (ook als je er niet in gelooft) een schitterend indiaans symbool, die veel wijsheid en geschiedenis met zich meedraagt! (y)

liefs,

morgaine :)

Belle 22-06-2002 00:53

ik heb een hele mooie en grote boven mn bed hangen, maar om nou te zeggen dat ik er wat van merk, nee dat niej, maar hij hangt wel mooi :)

Pink panter 22-06-2002 13:46

ik snap het nie :confused:

Digger3 23-06-2002 12:45

Nog nooit in me leven een nachtmerrie gehad met of zonder dromenvanger. (Heb er ook eentje hangen, kreeg ik voor me verjaardag :D )

lacyra 24-06-2002 12:39

ik heb er 1, maar weet niet of hij werkt, ik heb nooit nachtmerries!
Maar hijz zooo cool!

Paranoide 03-07-2002 19:13

ja, ik heb er een, zelf gemaakt op 't eigentijds festival drie jaar geleden.. hangt boven mn bed, en het zal wel werken want ik heb nooit nachtmerries (feit dat ik ze nooit gehad heb doet er niet toe :p)

[DFU]DutchGirllie 07-07-2002 12:52

ik heb heel veel nachtmerries... en slaap zeer slecht daardoor..

helpt een dromenvanger echt? :)

SanderS 07-07-2002 18:21

Ach ik zou zeggen. Probeer het uit :-) Ik geloof dat die van mij wel werkt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.