![]() |
Actieve orgaandonatie
Hallo,
Wij zijn Stijn Schreven en Jelle van Aanholt van het SG Nijmegen, en moeten voor een PO opdracht een enquete houden op een internetforum. Het onderwerp is actieve orgaandonatie. Ik weet dat in het regelement staat dat nieuwe threads een stelling moeten bevatten, maar angezien we met een schone lei willen beginnen voor onze enquete moeten we dit achterwege laten. Hier volgt de enquete: (Aub vet drukken wat van toepassing is) Geslacht: M/V Leeftijd: Opleiding: 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Alvast bedankt voor het invullen. Als iemand verder nog wat kwijt wil over orgaandonatie, willen we dat ook graag horen!vet drukken |
Citaat:
|
Citaat:
N&A --> Maatschappelijke Vakken. |
Geslacht: M
Leeftijd: 17 Opleiding: vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee 2. Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja duh, anders was ik het toch niet B. Nee 3. Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Geslacht: M/V
Leeftijd: 17 Opleiding: HBO student 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Extra, weet neit of je er wat aan hebt. Ik ben van mening dat het wel goed is om automatisch orgaandonor te zijn, maar ik vind dat de mensen beter ingelicht moeten worden. Mijn vraag is nog wel, hoe het met minderjarigen gaat. Eerst waren zij standaard geen donor wanneer ze kwamen te overlijden, omdat ze, waar het op neer kwam, niets te zeggen hadden. Is het dan nu zo, omdat ze neits te zeggen hebben, dat ze ook automatisch donor zijn? net als de volwassenen? Of komt het er op neer dat je als ouder dan ook op moet geven dat je kind geen donor wil worden? Misschien is het een onderwerp van discussie, of in ieder geval iets wat je in je Praktische Opdracht ten gehore kunt brengen, onderzoeken. |
Geslacht: V
Leeftijd: 16 Opleiding: 5 vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Citaat:
|
Geslacht: M
Leeftijd: 19 Opleiding: MBO niveau 4 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee 2. Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee C. Niet van toepassing, ik ben al ingeschreven :p 3. Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Beetje vaag....Vraag 2 hoef je niet te beantwoorden als je op 1 ja hebt geantwoord en vraag 3 lijkt op vraag 4........ F. |
Leeftijd: 18 Opleiding: 6 vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen Als ik mijn automatisch mijn donorcodicil ontvang zal ik zeker aangeven dat ik ik donor wil zijn. Ik ben alleen niet zoveel met de dood bezig dat ik al zelf een donorcodicil heb aangevraagd. |
Leeftijd: 20 Opleiding: vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Citaat:
|
Leeftijd: 17 Opleiding: 5VWO 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? Zie vraag 1 ;) A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Graag gedaan.. Mocht je verder nog wat willen weten over orgaandonatie, kun je me PM-en! |
Leeftijd: 16 Opleiding: vwo4 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan B. Tegen stemmen |
Citaat:
|
Dank jullie wel voor de reacties! Keep it coming!
|
[QUOTE]JellevanAanholt schreef op 19-04-2005 @ 14:03 :
Geslacht:V Leeftijd: 18 Opleiding: HBO 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen , wil namelijk niet alles afstaan! B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Geslacht: M /V
Leeftijd: 17 Opleiding: vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Leeftijd: 19 Opleiding: WO 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Leeftijd: 18 Opleiding: Vwo 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Leeftijd: 19 Opleiding: Pedagogiek 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen *ik heb opgegeven dat mijn nabestaanden mogen beslissen of mijn organen worden afgestaan of niet. Ik weet niet of ik dan 'ja' of 'nee' moet invullen bij vraag 1. Ik ben dus wel geregistreerd, maar ze mogen niet direct alles gebruiken: ze moeten het eerst aan mijn nabestaanden vragen. Mocht je vinden dat dit toch onder 'ja' valt, dan moet je het zelf maar even veranderen. |
Leeftijd: 21 Opleiding: SPH 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee 2. Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? C. nvt, ben het al 3. Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Ik heb dezelfde keus gemaakt als Balance, namelijk dat mijn familieleden beslissen. Als ik aan vrienden en familie vraag waarom ze geen donor zijn, is dat vaak uit pure luiheid dat ze dat formulier niet ingevuld hebben. Toch zonde, want dat kan dan net weer een mensenleven redden... |
(Aub vet drukken wat van toepassing is)
Geslacht: M Leeftijd: 19 Opleiding: VWO 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen |
Leeftijd: 20 Opleiding: WO Geschiedenis 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen |
Citaat:
|
(Aub vet drukken wat van toepassing is)
Geslacht: M Leeftijd: 21 Opleiding: WO 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan B. Tegen stemmen |
Leeftijd: 19 Opleiding: Luchtvaart- en Ruimtevaart, TU Delft 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan C. Niet stemmen Alvast bedankt voor het invullen. Als iemand verder nog wat kwijt wil over orgaandonatie, willen we dat ook graag horen!vet drukken |
Citaat:
|
Hallo,
Wij zijn Stijn Schreven en Jelle van Aanholt van het SG Nijmegen, en moeten voor een PO opdracht een enquete houden op een internetforum. Het onderwerp is actieve orgaandonatie. Ik weet dat in het regelement staat dat nieuwe threads een stelling moeten bevatten, maar angezien we met een schone lei willen beginnen voor onze enquete moeten we dit achterwege laten. Hier volgt de enquete: (Aub vet drukken wat van toepassing is) Geslacht: M/V Leeftijd: 16 Opleiding: 4 gymnasium 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja B. Nee Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? A. Ik zou bezwaar aantekenen B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen B. Tegen stemmen C. Niet stemmen Alvast bedankt voor het invullen. Als iemand verder nog wat kwijt wil over orgaandonatie, willen we dat ook graag horen! |
[QUOTE]JellevanAanholt schreef op 19-04-2005 @ 14:03 :
[B] (Aub vet drukken wat van toepassing is) Geslacht: M Leeftijd: 17 Opleiding: Gymnasium 1. Sta je op dit moment ingeschreven als orgaandonor? B. Nee Zou je bereid zijn je in te schrijven als orgaandonor? A. Ja Mocht er actieve orgaandonatie worden ingevoerd, zou u dan bezwaar aantekenen? B. Ik zou geen bezwaar aantekenen 4. Stel, er zou een referendum worden georganiseerd over een actieve orgaandonatiewet, zou u dan A. Voor stemmen (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |