![]() |
waar haal je ondertiteling van films vandaan?[website?]
Ik heb een film gekocht alleen die is engels en de ondertiteling ontbreekt.
Nou vind ik het niet erg dat ie in het engels is dat kan ik wel begrijpen alleen de acteurs praten soms niet duidelijk waardoor je de gesprekken niet kunt volgen. Bestaat er een website of iets dergelijks waar je ondertiteling kan downloaden ? (y) |
ja, maar ik weet niet of je verstand hebt van het opnieuw timen van subs... tenzij je ervaring hebt met gedownloade zooi (wat absoluut niet mag trouwens en ik impliceer echt niks).
Ben je bekend met srt bestanden? of sub bestanden? idx misschien? |
Citaat:
|
Naar mijn weten is in NL het downloaden van subs verboden. :( Anyway als je in google zoekt op divx station krijg je wel een goeie site :p
|
downloaden van subs is niet verboden, het uploaden van subs is verboden ;)
(zelfde met films en muziek, hebben / downloaden / kopieren voor jezelf mag, maar verspreiden mag niet.) |
laat ik dit eens héél zwart wit tekenen:
Mag je een link geven naar een downloadbare sub die jij zelf niet host? en... mag je dus ook een link geven naar een downloadbare film, die je zelf niet host? |
Citaat:
In elk geval vindt de filmindustrie het niet leuk dat ondertitels op internet te downloaden zijn. Immers, de tekst van een film is net zo goed onderdeel van het werk. Daarom heeft de industrie - met succes - vrijwel alle ondertitelsites van het web gehaald. |
Nu heten het studiegroepen en worden hun 'studieprojecten' upgeload naar engelse website/nieuwe nederlandse website die buiten nederland hun werk hebben opgeslagen en 'publiceren' :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Over welk verschil van mening heb je het dan? ;) Ik zeg alleen wat mag en wat niet mag, volgens de Nederlandse wet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je de film gekocht hebt, is het geen DivX, dus dan is het niet zomaar even te regelen dat er subs in komen.
Hoe dan ook, subtitles zijn naar mijn mening niet per definitie illegaal: in de zin van dat je een geripte, eigen film wilt voorzien van subtitles. Maar even zo legaal mogelijk blijven: - Je kunt een subtitleprogramma (voor .avi-bestanden (DivX)) downloaden: dat heet VobSub. Installeer dat. - Subtitles kun je downloaden van bijv. www.subscene.com . - Als je het avi-bestand hetzelfde naam geeft als de subtitle file (.sub/.srt), dan zou VobSub automatisch moeten starten samen met Windows Media Player en (als het goede subtitles zijn) zou het moeten werken. |
Maar als je een originele dvd hebt dan kloppen de tijdsinstellingen van de sub waarschijnlijk niet.
Als je dan met BSplayer je subs gewoon zou afspelen kun je (met de nieuwste versie) de subs gelijktijdig verplaatesn (ipv dat je een verplaatsingsprogramma gaat gebruiken eerst). |
Op http://divx.pagina.nl/ staan meerdere links naar websites die ondertitelingen aanbieden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |