![]() |
inkomsten
hoe kom je aan je geld om de maand door te komen? en van wie krijg je het meeste?
|
Ik heb een part time baantje bijna fulltime dit jaar omdat ik niet naar school ga. Omdat m'n ouders niet veel geld hebben heb ik het ook wel nodig en ik hou m'n hart vast voor volgend jaar als ik nog maar 1 dag kan werken ivm m'n studie...
|
Ik heb voor mijn ouders gestemd. In werkelijkheid komt er een deel van m'n parttime-baan, een deel van m'n studiefinanciering en een deel van m'n moeder. Maar goed... ik geloof dat het grootste deel van m'n moeder komt, dus vandaar.
|
Van mijn ouders krijg ik zak- en kleedgeld (€70) (ik herinner me net dat ik om een verhoging kan vragen omdat ik ouder ben :) )
Bij de C1000 verdien ik zo'n € 60 per maand en dan verdien ik nog ong. € 40 aan oppassen |
Ouders: €30,00 per maand zakgeld
Werk: Als ik mijn normale uren werk: €280,00 per maand |
Momenteel van mijn studiefinanciering. Normaalgesproken heb ik een bijbaantje naast de studie, maar naast de stage een baantje vond ik toch wat te zwaar. Daardoor heb ik nu geen inkomsten, behalve mijn stufi.
|
Ik werk nu 25 uur per week (heb dus een inkomen van ongeveer 650 euro netto). Maar heb een studiebreak en in september ga ik weer studeren. Dan zal het weer mn studiefinanciering zijn.
Van mn ouders krijg ik vanaf afgelopen september niets meer (geen zak- en kleedgeld dus oid). |
Baantje 500 euro per maand
Stufie 75 per maand Me ouders betalen kost en inwoning en kleren ;-) Maar denk dat me baantje het meeste opleverd, maar misschien wel me ouders |
Grootste deel van de studiefinanciering, kleiner deel van mijn ouders en door bijbaantje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het meest komt binnen door mijn studiefinanciering + lening. Ouderbijdrage staat op twee. Ander (vast) inkomen heb ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
stufi : tis een tegemoetkoming, vavo, 148 e. per maand
werk : tussen de 500 en 600 euro per maand ouders : die krijgen geld van mij, 45 euro per maand, aangezien ik thuis woon en financieel vrij ruim zit. ik betaal mn kleding e.d. zelf, maar af en toe krijg ik nog weleens wat toegestopt en zo. daarnaast hebben ze mn rijbewijs betaald, maar aangezien mn pa rij-instructeur is is dat ook wel logisch. mn studie betaal ik zelf, helaas. pa&ma betalen wel mn ziekenfonds voor me. ook kan ik bij ze terecht als ik echt onverwacht grote rekeningen of zo heb (tandarts bijvoorbeeld.) |
SF (en daar houd ik zelfs van over). Baantje heb ik op dit moment niet erbij, maar wil ik vanaf de zomer misschien weer gaan doen.
|
Fulltime baan :) that's it.
|
Van de IBG wordt ik niet rijk: 75 euro per maand.
Het meeste geld komt toch wel binnen door andere baantjes. Met m'n zaterdagbaantje als autowasser verdien in gemiddeld 125 4 weken. Het hangt er wel af van hoeveel auto's ik was. Meestal zijn er wel een minimaal aantal auto's te doen en soms meer, dus de inkomsten per week/maand zijn wel ongeveer gelijk. Verder werk ik in de vakantie ook in een andere functie bij het bedrijf van m'n zaterdagbaantje. Bij m'n oude stagebedrijf werk ik weleens een losse dag of een maar uurtjes. M'n ouders betalen m'n kleding en dat is maar goed ook. Verder betaal in per maand 45 euro "kostgeld" Ik betaal zelf m'n studie en m'n particuliere verzekering. |
Ik krijg geen geld van me ouders, maar ze betalen wel mijn studie enz. En voor de rest heb ik me studiefinanciering
|
ik werk.. daarvan krijg ik 80 euries in de maand.. en ik heb ouders die me nog flink sponsoren :D maar zo hoort het :p
|
Ik krijg de huur van mijn ouders (150) iets van 150 van mijn bijbaan en verder 230 stufi, dus die steekt er wel bovenuit. :)
|
Ik krijg per maand €75 stufi en €175 van m'n bijbaantje. M'n ouders betalen mijn studie en verzekering.
|
Okay ik zal wat specefieker zijn
ik betaal zelf ongeveer 50% van mijn kleding de andere 50% betalen me ouders, aangezien jullie daar blijkbaar nogal over vallen. Ach en dan kan er van mijn kant eens per zoveel tijd ook wel weer een etentje vanaf ;-) |
Mijn part-time baan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is er dan mis mee als je alles krijgt? :D
Dat bevalt mij toch anders wel heeeel goed.. |
Citaat:
|
Ik krijg 100 euro zakgeld per maand
Ik krijg 200 euro voor te tanken per maand Ik krijg 800 euro per maand dankzij mijn bijverdienste Ouders betalen mijn studie, kledij, kost & inwoon, alles eigenlijk! Ik geef het geld gewoon uit aan extra kledij, Gsm's, dvd's,... |
Citaat:
|
Citaat:
Tja ik werk 4 keer en krijg 250 euro per maand.... |
Citaat:
Misschien eens er over denken om eens 3-4 uur in de week te gaan werken. Je hebt ook geen werk ervaring voor op je CV bijvoorbeeld. |
Citaat:
(en je bent 18 en krijgt nog zakgeld... grow up.) |
Mijn weekendbaantje verschilt tussen de 150 en 250 euro p/m en van mijn ouders 80 euro p/m kleedgeld. En 75 euro p/m studiefinanciering maar dat is mijn bijdrage aan mijn studie. (y)
Ik woon thuis en mijn ouders betalen kost en inwoning. Kleding en al het overige betaal ik zelf. Edit: Ik ben op zoek naar een ander baantje want ik verdien het minimumloon en dat moet beter kunnen. :confused: |
Citaat:
Sommige mensen zijn echt verwend :o Maar ik ben dan ook soms wel stiekem een beetje jaloers... :p Maar ik ben tenminste wel al grotendeels zelfstandig :o |
Zelfstandig zijn is heel wat meer dan enkel en alleen je eigen geld verdienen. ;) :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of je 18 zo hard als grens moet en/of kunt stellen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zelf zijn of haar geld te verdienen. En niet iedereen gaat al vroeg uit huis en heb je dus nog wel even de tijd om het te leren.
Daarnaast zegt zelf je geld verdienen niets over of je met geld om kunt gaan, net als dat of je geld van je ouders krijgt daar niets over zegt. Ik ben 23, ik studeer en ik loop stage, ik kan dus niet weet ik het hoeveel uur werken en krijg geld van mijn ouders. Dit betekend niet dat ik niet met geld om kan gaan. Geld verdienen en er mee om kunnen gaan heeft idd met zelfstandigheid te maken, ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is, ik zeg alleen dat zelfstandigheid veel en veel meer is dan enkel dat. |
Ik verdien meer geld, dan dat ik geld van m'n ouders krijg. Alleen m'n ouders betalen natuurlijk veel meer voor me en dat geld krijg ik niet zelf in handen.
|
Ik heb het ook meer over de gevallen die écht al het geld nog van pappie en mammie krijgen. Die wél tijd hebben om te werken maar dit uit luiheid niet doen. Of dat wel doen, maar dan alsnog net zoveel geld krijgen van hun ouders waardoor dat verdiende geld veel extra geld is. Ik krijg zelf ook nog best veel van mn ouders, maar mijn zak- en kleedgeld is wél direct stop gezet. Dat moet ik nu dus zelf gaan verdienen. En dat vind ik ook logisch.
Kijk, dat je stage loopt en niet kan werken of dat je ouders extra betalen omdat ze zo ontzettend rijk zijn oid... Maar je kan best werken voor je geld als je daar de tijd voor hebt (en de meeste mensen hebben dat ook wel). Ook al zijn het maar 8 uurtjes per week. Ik heb zelf ook niet gewerkt begin dit schooljaar omdat ik daar de tijd niet voor had. Mijn ouders hebben me toen ook af en toe wat geld toegestopt omdat ik het absoluut niet breed had. Sommige mensen worden gewoon té in de watten gelegd. Maar veel situaties snap ik natuurlijk wel. |
Citaat:
|
Chloe Siere is gewoon zo strontjaloers dat ze groen ziet :)
|
Citaat:
|
Stufie, tis niet heel veel, maar ik kom er wel mee rond.
|
Citaat:
Vind dat als je tijd hebt om te werken het ig een aantal uur moet doen dat je verder nog geld krijgt van je ouders vidn ik ook best. Betere geld krijgen dan allerlij dingen als TV en computers, leer je met geld om gaan namelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37. |