![]() |
Habemus Papam.
Er is een nieuwe Paus.
Zojuist is er witte rook uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel gekomen. Daarbij luiden de klokken in Rome. Snel zeg. |
Zou toch pas 7 u weer komen?
|
Witte rook op Sint Pieter
Uitgegeven: 19 april 2005 17:58 Laatst gewijzigd: 19 april 2005 18:05 ROME - Op het Sint Pietersplein in Rome is grote verwarring over de kleur van de rook die uit de Sixtijnse Kapel komt. Hoewel in eerste instantie de rook zwart leek, gelooft het publiek op het plein inmiddels stellig dat de rook wit is geworden. De klokken die dat signaal van een gekozen paus horen te vergezellen, zwijgen echter. De klokken die dat signaal van een gekozen paus horen te vergezellen, zwijgen echter. wat is jouw bron? |
Citaat:
|
Overigens zou het normaal gesproken niemand boeien hoe snel ze de nieuwe paus aanwijzen, alleen door al die mysterieuze rituelen wordt het opeens spannend, denk ik soms.
|
|
Teletekst zegt het idd ook. Maar de klokken luidden naar verluid (;)) even daarna, vandaar het eerste bericht.
Het is ook pas een kwartiertje geleden. Om 19.00 zal worden bekend gemaakt wie het is geworden. |
|
Citaat:
|
(y)
|
Citaat:
|
tiswah
|
Citaat:
|
en ondertussen weten we nog niet wie t is
|
|
Er wordt verwacht dat de nieuwe Pontiff zich om zeven uur zal laten tonen.
|
Ik blijf stiekem hopen dat het een jonge stoot van 20 jaar is, dan wil ik wel gelovig worden. :cool:
|
Citaat:
|
ratzinger
|
Benedictus de VI, dacht ik te verstaan.
|
Citaat:
|
Slechte zaak. Die is veels te conservatief.
|
Citaat:
volgens mij de 16e ipv 6e |
Citaat:
|
Hoorde ik net iets dat hij in de wehrmacht had gezeten? :confused:
|
Aaah, der Ratzinger is dus de glorie van de olijf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Hij ziet er niet echt uit alsof hij het lang uithoudt...
|
Wss is hij gewoon "maar" een overgangspaus, aangezien zijn leeftijd wat aan de oude kant is :).
|
Hij komt dus uit Bavaria :p
|
Gek...een Paus uit het oord waar ooit de Reformatie begon....
|
Citaat:
|
Ze zeggen dat ie erg conservatief is. Ik had toch gehoopt op een wat vooruitstrevender/modernere paus..
|
Citaat:
en ik moet zeggen dat als je oude beelden van de nieuwe paus benedictus bekijkt en vergelijkt met een veel spontanere paus johannes paulus tijdens zijn bekend making, is hij maar een beetje star en verlegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat dacht je van voor elke grote kanshebber het klaar hebben en alleen nog de pausnaam in hoeven te vullen
|
Citaat:
Weet iemand wat papam betekent? Habemus is 'wij hebben'. |
leek wel n bietje op frits bolkenstein :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat hij binnen 5 jaar het loodje legt.
|
En daarna Sylphus I. :p
|
Benedictus XVI. Een verwijzing naar Benedictus XV voor de Eerste Wereldoorlog een einde poogde te maken aan de conflicten dat ten grondslag lagen van de oorlog. Hiermee lijkt Ratzinger zich te willen gaan profileren als een pacifist die de dialoog wil aangaan met de moslims.
Ik denk dat Benedictus XVI een tussenpaus wordt, waarna een liberalere paus verkozen kan worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Uhm nee...Yoda was slechts lid van de Jedi-counsel en Benedictus XVI is hoofd van de Katholieke Kerk (1.100.000.000 mensen). |
Veel te conservatief...
en dat is geen goede zaak vrees ik... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |