Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   HAVO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=98)
-   -   aardrijkskunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1159346)

admete 19-04-2005 18:34

aardrijkskunde

wat moet je leren voor aardrijkskunde?
wij hebben namelijk maar 2 boekjes en iemand zei dat we er 4 moesten kennen. :confused:

kalinho 19-04-2005 19:10

migratie&vervoer

en

natuur&milieu, me tal die graflandschappen

geloofk

dyfusica 20-04-2005 07:26

migratie&vervoer en natuur&mileu
en voor je mondeling moet je geloof ik alle boekjes kennen.:)

Dolores 20-04-2005 08:43

Citaat:

******** schreef op 20-04-2005 @ 08:26 :
migratie&vervoer en natuur&mileu
en voor je mondeling moet je geloof ik alle boekjes kennen.:)

Mondeling? Dat hebben wij niet, dus dat verschilt dan per school.:)

Voor 't CE moet je idd 'natuur & milieu' en 'migratie & vervoer' kennen.

dyfusica 20-04-2005 09:35

Citaat:

Dolores schreef op 20-04-2005 @ 09:43 :
Mondeling? Dat hebben wij niet, dus dat verschilt dan per school.:)

Voor 't CE moet je idd 'natuur & milieu' en 'migratie & vervoer' kennen.

mjah. Ik doe staatsexamen. :) Ik was er van uit gegaan dat iedereen een mondeling had. :o

Droomvlucht 20-04-2005 12:36

čn je moet heel goed met de atlas overweg kunnen natuurlijk, want vaak zitten er heel veel atlas vragen in het examen. (waar je dus eigenlijk weinig voor kunt leren, maar waarbij dus vooral om inzicht gaat)

Chloe Siere 20-04-2005 13:03

Het AK examen is het moeilijkste examen dat er is. Tenminste, voorgaande jaren wel. De vragen die er gesteld worden... Echt onmogelijk. Vaak ook totaal anders dan je gewend bent. Het scheelt dat het dus altijd een lichte normering heeft... Dus goed oefenen!

kalinho 26-04-2005 18:05

Citaat:

Chloe Siere schreef op 20-04-2005 @ 14:03 :
Het AK examen is het moeilijkste examen dat er is. Tenminste, voorgaande jaren wel. De vragen die er gesteld worden... Echt onmogelijk. Vaak ook totaal anders dan je gewend bent. Het scheelt dat het dus altijd een lichte normering heeft... Dus goed oefenen!
alle examens zijn i.i.g makkelijker dan de tentamens. Vandaag deden we Ak examen van vorig jaar, nou, 'k von 't echt niet moeilijk hoor. migratie & vervoer:

vraag van 2 punten:

noem bij deze 2 landen een reden waarom die burgers naar spanje emigreren:
marokko
Verenigd koninkrijk

MokuMarc 27-04-2005 07:53

Vorig jaar was er veel geklaagd over veel atlasvragen, dat zal dit jaar wel minder zijn denk ik. Iedereen die de 2 boeken redelijk kent moet dan toch wel een voldoende kunnen halen. :)

helden 28-04-2005 10:28

Ik heb vorig jaar examen gehad van ak, ik vond alle examens tegenvallen (iedereen zegt juist van niet) maar ak vond ik het allermakkelijkste van alle examens..

Chloe Siere 28-04-2005 18:39

Citaat:

kalinho schreef op 26-04-2005 @ 19:05 :
alle examens zijn i.i.g makkelijker dan de tentamens. Vandaag deden we Ak examen van vorig jaar, nou, 'k von 't echt niet moeilijk hoor. migratie & vervoer:

vraag van 2 punten:

noem bij deze 2 landen een reden waarom die burgers naar spanje emigreren:
marokko
Verenigd koninkrijk

Geweldig, maar er zaten wel fouten in dat examen. Daarbij hadden een aantal een atlas waar bepaalde informatie niet in stond (de oudere versie die wel gebruikt mocht worden) en was de vraagstelling totaal anders dan de gebruikelijke uit onze boeken. Ik herken deze vraag niet overigens?

Naja, ik vond alle tentamens simpel behalve ak, gs en bio. Maar heb wel voldoendes gehaald.

En 2 punten staat over het algemeen voor een makkelijk vraag.

para siempre 28-04-2005 21:26

Oh ja, in het 'examenkrantje' stond dat, als je oefende met oude examens, je wel eens voor de gek zou kunnen worden gehouden omdat er in het nieuwe examen meer naar feiten en begrippen zou worden gevraagd uit het boek dan in de voorgaande jaren.

:o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.