![]() |
Parfum??
Hallo allemaal.
Ik kwam door me sk lessen op een fantastisch iedee. Namelijk eigen parfum maken :D Alleen de vraag is natuurlijk HOW :confused: (y) In me sk boek las ik iets van alcohol en oliën maar ja dat is gewoon oppervlakkig gezegt want het was maar een vb. Hoe maak je parfum? En in welke verhoudingen? Als er een site is wil ik die graag zien, op google kon ik echt nik vinden :( Hebben jullie zelf ooit geprobeerd om parfum te maken? Of was je dat van plan? Deel je ervaringen :D . Groetjes parfumist Skilly :p P.S ik heb al gele rozen bloemblaadje verzameld dus ik wil graag iets daarmee doen :) |
|
Vroeger, toen ik nog een kleine rekel was, pakte ik veelal parfum van mijn moeder, stampte daar wat rozenbottels en -blaadjes door en verkocht het dan aan de buurvrouwen. Misschien een idee?
|
Voor een praktische opdracht voor ANW wilde ik ook parfum maken, maar het is moeilijk om de échte ingrediënten te vinden (volges m'n docent).dus ging ik maar zeep maken zzz
|
Heeel vroeger deed ik dat weleens met mijn oma, rozenblaadjes en water en alcohol ofzo. Geen idee meer. Volgens mij bleef het ook niet zo lang goed. :D
|
Parfum maken, wat saai. Maak dan een Greater Daemon of Tzeentch ofzo. Dat is veel spannender, vooral als je 'm aan mij geeft (y)
|
Citaat:
|
ok :D thanks
En ik hoorde ieman zeep zeggen... Hoe maak je dat :) |
Klinkt leuk :) .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de rozenblaadjes al weggegooit. Ze begonnen te stinken :p Ik hou het wel bij Parfum...Ik wil niet met gevaarlijke stofjes hier in huis werken.
Hoe begin je dus voor parfum :confused: |
Citaat:
|
wij hebben een keer shampoo gemaakt met sk met dennenboom geur
en creme, beter dan oil of oilaz (?) volgens de toa en ook tandpasta dat was nog eens leuk |
oh ja en pudding, maar toen deden wij te veel zout en toen wassie heel vies, en de rest van de klas was het wel gelukt en toen mochten wij van niemand een hapje, dramatische ervaring in de 2e
vroegah maakte ik ook altijd parfum met geraspte zeep :confused: en dan heel hard schudden met water maar het was goor en niemand wilde het kopen |
Citaat:
Geraspe zeep als parfum? lol :p |
www.makeyourowncosmetics.com
weet niet of er ook parfum opstaat, maar dingen als maskertjes en zelfgemaakte shampoo iig wel. :) |
jaa rozenblaadjes in een emmer en daarna van alles er door heen gooien :eek: (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |