Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Boybands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1159758)

Parrhasis 20-04-2005 09:53

Boybands

Voor ckv2 moet ik een werkstuk maken over boybands. Deelonderwerpen die ik hierbij wil onderzoeken zijn de vaste opzet en de manier waarop ze populair worden gemaakt, de muziek- en showstijl, de rol van merchandising, de reden van het succes en het publiek waarop het gericht is en de 'houdbaarheid' van boybands, zowel voor een band als ook voor bandleden die later solo gaan. Een hoop antwoorden zijn wel voor de hand liggend, maar ik zou het wel fijn vinden om ook wat geschreven informatie hierover te vinden. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

Leeghoofd 20-04-2005 16:11

idols?

Parrhasis 20-04-2005 18:17

Nee, dat gaat over een individuele artiest. Er is nu de laatste tijd wel Popstars the Rivals geweest, maar ook hierbij is er eigenlijk geen bruikbare informatie te vinden. Wat ik wil weten is waarop een manager kandidaten selecteert, in hoeverre alle boybands eenzelfde setting hebben en wat de rol van merchandising is, oftewel in hoeverre het succes wordt beïnvloed door alle fanproducten. Kan iemand me hiermee helpen?

**SoMeOne 20-04-2005 23:27

Misschien kan je een paar boeken lezen die geschreven zijn over de Beatles, Thake That etc en dan zelf vergelijkingen maken.
Of mss kan je iets vinden bij producers en managers.

sgaapje 20-04-2005 23:33

Citaat:

Parrhasis schreef op 20-04-2005 @ 19:17 :
Nee, dat gaat over een individuele artiest. Er is nu de laatste tijd wel Popstars the Rivals geweest, maar ook hierbij is er eigenlijk geen bruikbare informatie te vinden. Wat ik wil weten is waarop een manager kandidaten selecteert, in hoeverre alle boybands eenzelfde setting hebben en wat de rol van merchandising is, oftewel in hoeverre het succes wordt beïnvloed door alle fanproducten. Kan iemand me hiermee helpen?
Worden ze niet gewoon geselecteerd op basis van uiterlijk en dansen ofzo? En dan wordt er een typisch popliedje voor ze geschreven zodat ze een hitje hebben..en dan hebben ze snel genoeg een kudde gillende meiden achter zich aan... :rolleyes:

Evatjuhhhh 21-04-2005 08:27

aantal jongens die kunnen dansen + een of twee die nog een beetje kunnen zingen * een popliedje wat lekker in het gehoor ligt = populariteit + gillende meiden + roem :p

Daevrem 22-04-2005 00:09

Volgens mij is dit niet het goede forum.

Mutant_oud 22-04-2005 08:30

Ik weet wel dat de spice girls ook waren samengesteld om elk apart een meisje aan te spreken. Vandaar ook hun bijnamen met sporty, scary, baby enz enz. Zodat elk meisje zich kan identificeren. Met soaps werkt het hetzelfde, mensen kunnen zich altijd wel identificeren met een bepaald karakter of problemen.
Met boysband werkt het dan denk ik hetzelfde, ze worden samengesteld zodat elk meisje wel een jongen leuk kan vinden, het kleine blonde jongetje (Nick), de stoere kerel (AJ), de romanticus (Kevin), en weet ik het wat ze er nog in hebben gestoken. Maar zoiets zal het iig zijn.

Ze moeten er goed uitzien, ietwat kunnen dansen en zingen, maar dat valt natuurlijk allemaal bij te schaven in deze tijden. In the Simpsons wordt dat ook mooi in het belachelijke getrokken ter info.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.