![]() |
Condooms
Ik wilde pas gemeenschap hebben als ik echt aan de pil was en zelfs
dan wilde ik voor de zekerheid nog een condoom gebruiken. Achteraf ben ik blij dat ik gewacht heb tot ik aan de pil was omdat bij ons zeker 1 van de 3 keer het condoom scheurt. We volgen de instructies echt goed op, er zit zelden lucht in en we gebruiken Durex. Maar blijkbaar doen we toch iets fout?? Hebben meer mensen hier last van en weten jullie misschien wat we fout zouden kunnen doen? |
Hier wil ik ook wel een antwoord op weten. Een vriendin van me had seks gehad met een jongen zonder te weten dat ze een geslachtsziekte had, condoom scheurt 2x, geslachtsziekte werd lekker doorgegeven (n) (en het was ook Durex, ik krijg al schrik :s)
|
normaal gesproken heeft ongeveer 1 op de 50 condooms een foutje waardoor het scheurt terwijl je alles goed doet... niet 1 op de 3 :P. Waren de condooms niet over de houdbaarheidsdatum, heb je de verpakking wel langs de zijkant opengescheurd en niet lans het midden, zit er echt genoeg ruimte voor het sperma bovenin het condoom?
|
Citaat:
|
Er moet wel genoeg ruimte over zijn voor sperma.
|
De condooms zijn zeker niet over de houdbaarheidsdatum en ik
scheur hem altijd aan de rand open. En ik vind het ook nogal raar dat 1 op de 50 condooms zoiezo niet betrouwbaar is! |
Citaat:
|
je moet ehm er natuurlijk wel op rolle en niet trekke ... doet et 1st voor op iets anders ofzo .. ik zou zeggen oefenen baart kunst!
|
volgens mij staat dat ook wel in de beschrijving.. tsja, de condoom is het minst betrouwbaar van alles schijnbaar hoor. als je de pil allemaal goed inneemt enzo
maar bij ons issie nog nooit gescheurd hoor... |
1 op 3 :eek:
Bij ons is er nog nooit een kapot gegaan en we kunnen ze echt enorm groot opblazen en dan gaan ze nog niet kapot :| |
Citaat:
wow noujah, ze scheuren niet snel, maar zonder is handiger |
of het handiger is weet ik niet.. maar het is wel lekkerder :p
|
Citaat:
@ TS: ik weet niet waar het aan ligt, maar misschien kun je eens proberen vrouwencondooms te gebruiken (ik weet niet of die op veel plaatsen te koop zijn of duur zijn), dat zou kunnen helpen. |
Ik heb trouwens precies hetzelfde. Ik gebruik van die latex-vrije condooms van Durex, we doen ze absoluut goed om, verpakking goed open, ze zijn ook nog houdbaar. De condoom leek telkens te knappen wanneer ik bovenop hem ging zitten, dat gaf blijkbaar te veel weerstand. Dus besloten we glijmiddel erbij te gebruiken, en natuurlijk glijmiddel dat de condoom niet aantast oid, maar dat helpt ook niet. We kunnen echt maar seks hebben als egeltjes met die condooms, en mja... soms wil je wel meer dan dat. (Gelukkig ben ik aan de pil.)
|
ken dat, had ik ook. Een vrinedin zei mij dat het kon komen omdat je dan niet vochtig genoeg bent, gaat het sneller schuren ofzo. Met glijmiddels op waterbasis geprobeerd en dat ging stukken beter, maar nog niet geheel vlekkeloos. Lang leve de pil.
|
Wat veel mensen vergeten is dat je een condoom ook op een goede plaats moet bewaren. Een portomonnee (veel voorkomend) is bijv. geen goede plaats. Het liefst bewaar je ze in een hard doosje (een kleintje, als je er altijd een op zak wilt hebben) zodat er geen scherpe voorwerpen etc. het condoom van buitenaf kunnen beschadigen.
|
HOE issie gescheurd? Dt kan misschien meer verklaren wat de oorzaak geweest is.
Misschien volgende keer groter maatje kopen? trouwens,ik heb al 3 pakken van 11 condooms verbruikt, en er is e rnog geen een gescheurd. Misschien in de komende twee pakken :D |
Citaat:
Nu gebruik ik ze niet meer. |
condooms waaren toch 99% veilig als 1/50 scheurt is da 98% dus hier klopt iets nie maartoch zonder is fijner
|
nja idd niet erg veilig als het 1/50 is, maar je moet niet vergeten dat er eigenlijk maar een paar vruchtbare dagen per cyclus zijn dus dan neemt de kans op zwangerschap weer aanzienlijk af (op soa's natuurlijk niet maarja).
|
^ bovendien heb je ook nog zoiets als de morning after pil.
en als het zo vaak gebeurd doe je toch wel iets mis lijkt me? |
als ik zeg 'condooms zijn 98 % veilig' accepteert iedereen dat, als ik zeg 1 op de 50 condooms is niet veilig schrikt iedereen zich kapot :D
maargoed, als een condoom scheurt kun je natuurlijk een morning after pil nemen. Of hopen dat je niet vruchtbaar was. |
Citaat:
|
Volgens mij doe je dat echt iets fout. Bij mij scheuren ze echt nooit. Nooit. Terwijl ik ze toch regelmatig gebruik.
|
Citaat:
|
Bij mij is er ook nog nooit een condoom gescheurd hoor :cool:
Hebben jullie niet gewoon een maatje groter nodig ofzo? :p |
Hm ja.. wanneer scheurt het? Als je het uit de verpakking haalt? Als je het om doet? Tijdens de seks?
|
Serieus, bij mij is er nog nooit een condoom gescheurt, alleen vorige week, maar dat deed ik zelf in mijn enthousiasme :D
|
ja goed, maar ik en mn schatje gebruiken geen condooms
|
Het gebeurt altijd tijdens de seks en nooit op het moment dat hij klaarkomt, maar daarvoor.
Het kan wel zijn dat hij gewoon te strak zit of dat we gewoon te weinig ruimte in het tuutje overlaten. iig allemaal bedankt voor de tips en ervaringen! |
Over condooms gesproken
Liep ik vandaag door een steeg in de buurt van 't centrum(winkelgebied) dus bij lange na niet in het uitgaansgebied ziet mijn oog tot grote verbazing in zo'n heerlijk pisbaar hoekje een condomaatje hangen. Gezien de staat van het apparaat weten zeer weinig mensen dit...(als in nog niet onderhevig aan vandalisme) handig...voor als je tijdens het winkelen een milf scoort! |
Over die betrouwbaarheid:
Was een condoom niet in maar 93% van de gevallen veilig? (het stond iig op nr. 5 in de 'betrouwbaarheidslijst'). Spiraaltje, e.d. waren veiliger (damn, waarom weet ik nou niet meer wat er nog meer in die lijst stond :o). Iig is alleen de pil 100% veilig (als ze em natuurlijk goed inneemt). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hou niet van condooms, nou ja, met een lekker smaakje is het wel te doen. Banaan, dan is het net of je echt een banaan in je mond hebt. Maar ja, mannenpap vind ik ook erg lekker...ik lust er wel pap van!
|
Misschien moet je dan een Durex Comfort XL proberen? Als het minder strak zit (moet ook niet TE los natuurlijk), en je genoeg ruimte in je resevoir hebt, heb je minder kans op een scheurtje. Bij mij nog niet voorgekomen iig.
Oh, en volgens mij was het dat maar zo'n 2 a 3% van de condooms, die wel eens scheuren. Niet dat er een op de 3 kapot gaat (wat gewoon ziekelijk zal zijn). |
toen ik en mijn vriend nog condooms gebruikte scheurde ze vrijwel iedere keer tijdens de sex. voor zover ik weet deden wij 'm altijd op de goede manier om en was ik ook nat genoeg. nogsteeds geen idee hoe dit kwam :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55. |