![]() |
VakkenPaket
Heej,,
uhm,, als je medicijnen wil gaan studeren! welk vakkenpaket moet je dan kiezen? en is de studie leuk? |
Naja... in ieder geval biologie en scheikunde...
Maar werken jullie niet met profielen dan? Vakkenpakketten (basisvorming) is al lang bij HAVO en VWO afgeschaft, nu is er de Tweede Fase, waar je op de meeste scholen uit 4 (?) profielen kunt kiezen. Weet al niet meer hoe die profielen waren, is voor mijn tijd geweest. ;) |
Je ouders hebben je zeker van het vakken kiezen verteld :D
|
tja Profiel , vakkenpaket,, ik zie t verschil niet, maar ik ben al best serieus aan t nadenken over m'n toekomst en volgend jaar moet ik Profiel/vakkenpakket kiezen,, zit nu in de 2e ben gewoon alvast nieuwsgierg!
|
Biologie 1,2, Natuurkunde 1, Scheikunde 1, Wiskunde B1
en de studie is wel leuk jah :) (y) |
Op alle scholen moet je tussen 4 profielen kiezen:
C&M E&M N&G N&T Alleen N&G geeft rechtstreeks toegang tot geneeskunde. N&T alleen als je als bijvak biologie1,2 hebt gedaan. C&M en E&M geven geen toegang. Kies dus Natuur & Gezondheid, eventueel met scheikunde2/natuurkunde2/Wiskunde B2. Je moet iig minimaal één vak erbij kiezen. |
1 van die genoemde of van allus? zoals Muziek??? :D
|
Citaat:
maar ik zou N&G nemen of N&T met biologie1,2 |
N&G is het meest standaardprofiel voor geneeskunde. N&T met bio 1,2 kan natuurlijk ook, maar dat is al wel weer een stuk zwaarder omdat je dan wiskunde B2, scheikunde2 en natuurkunde2 hebt. Ben je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde? Als je nog een vak als muziek in je vrije deel wilt kiezen, zou ik voor N&G gaan.
|
Dankje,,
maar de Basisstudie doet tog al 6 jaar en dan nog een speciale opleiding voor wat je wil: chirurg,huisarts,orthopeet |
NG is inderdaad de meest logische keuze. Medicijnen is een niet erg zware studie. Overigens kan ik je wel adviseren iets aan je Nederlands te doen.
|
Citaat:
Het heet namelijk al een jaar of dertig geneeskunde. |
hej,,,
0ei,, Nl's :S ben ik niej zo g0ed in , ontleden enzo,, sta d'r nu een 5 vooor |
Citaat:
Je kan het best medicijnen noemen, en iedereen weet ook wat hij hiermee bedoelt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je medicijnen leuk vindt, zal je de studie ook wel leuk vinden neem ik aan :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
neuk em! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: oftewel: niet aanstellen |
ik doe biomedische wetenschappen maar heel veel leraren hebben het nog over medische biologie en over geneeskunde hebben ze het ook wel vaak over medicijnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |