![]() |
[ram kopen] welke moetk kiezen?
ik wil 512 mb ram erbij kopen, kheb nu ook al 512, maar ik zou niet weten welke ik moet hebben. Moet het dezelfde soort zijn als die andere, welk merk... kzou het niet weten
plz help me |
owja ik was van plan om bij www.gistron.nl te bestellen. Daar komt mn pc ook vandaan
|
Dat hangt van je moederbord af, probeer het eens op te zoeken in de handleiding?
|
Citaat:
|
Citaat:
Mama plankje meestal, Pc/3200 klokt zich zowizo terug. Maar of hij wel DDR geheugen heeft is een 2e. Btw @ TS, je hebt een spel fout je je sig. Hete? |
Citaat:
|
Citaat:
|
een tbird loopt meestal op 168 pins geheugen.. dat gaat volgens mij niet veder dan 133 mhz
|
ik heb een:
MSI PT8-NEO In de handleiding staat dat ik: 2 slots voor 184-pin, 2.5V DDR Dimm kan hebben en maximaal 2GB Verder nog wat weten? |
Nee,
een DDR reepje van 512 Pc/3200 van een A merk moet voldoen. Maar, post eens even welk geheugen je nu hebt en op welke timings? Kan je zien met CPUZ. |
DDR-SDRam
512 Mbytes Single channel Timings: Frequency 200.9 Mhz FSB: Dram 1:1 Cas# Latency 2.5 clocks Ras# to CAS# Delay 3 clocks Ras# precharge 3 clocks Cycle time (Tras) 8 clocks |
Dan moet je dus een reepje kopen die ook op 2,5-3-3-8 loopt. Op 200 mhz :)
|
Specificaties
Merk: Kingston Capaciteit in MB: 512MB Formaat: Dimm Type: Double Data Rate Standaard: PC3200 Aansluiting: 184-pin Frequentie: 400 MHz Merk: Kingston Capaciteit in MB: 512MB Formaat: Dimm Type: Double Data Rate Standaard: PC333 Aansluiting: 184-pin Merk: OEM (merkloos) Capaciteit in MB: 512 MB Formaat: Dimm Type: Double Data Rate Standaard: PC2700 Frequentie: 333 MHz Aansluiting: 184 Pin Merk: OEM (merkloos) Capaciteit in MB: 512 MB Formaat: Dimm Type: Double Data Rate Standaard: PC3200 Frequentie: 400 MHz Aansluiting: 184 Pin 1 van deze goed? |
Hoeft natuurlijk niet... al koop ie Kingston ValueRAM ofzo, dan loopt dat andere reepje ook op 3-3-3-8. Merk je geen drol van :p
Maar Corsair ValueSelect loopt wel op CAS2.5, 50 euro bij Azerty (y) http://www.azerty.nl/products.do?pid=901 |
maar die ik aangaf voldoen die?
Het engiste waar ik meer voor wil is voor wolrd of warcraft. Ik loop dan nog wel es op 670 mb terwijl ik maar 512 heb :|. En als je dan ook nog iets anders opstart dan raad je het wel |
Als je uit die 4 moet kiezen, dan gewoon deze nemen:
Merk: Kingston Capaciteit in MB: 512MB Formaat: Dimm Type: Double Data Rate Standaard: PC3200 Aansluiting: 184-pin Frequentie: 400 MHz Merkloos geheugen zou ik niet doen. |
Citaat:
Citaat:
Die is wel netjes :). |
ok dan
bedankt allemaal (y) |
Als je FSB 200MHz is en je FSB:DRAM op 1:1 verhouding loopt, loopt je geheugen ook op 200MHz (wat DDR/400 is, overigens).
Geen enkel DRAM geheugen is 400MHz, daar wordt 200MHz DDR mee bedoeld: 100MHz = DDR/200 (PC1600) 133MHz = DDR/266 (PC2100) 166MHz = DDR/333 (PC2700) 200MHz = DDR/400 (PC3200) |
Citaat:
Misschien dat mensen nog hoger komen :D. |
Dat zijn geen officiele standaarden (door de JEDEC goedgekeurd). De SPD (het BIOS van de geheugenmodule zeg maar) zal gewoon geprogrammeerd zijn volgens DDR/400.
DDR/433 en hoger geheugen is dus gewoon DDR/400, maar de fabrikant garandeert een bepaalde snelheid die de modules kunnen halen, al dan niet door overclocking. |
Er was iets speciaals met de Pc/5000 Modules van OCZ, kon namelijk alleen maar op de DFI NF 4.
Speciaal voor hun, maar met kut timings 3-4-4-10 geloof ik. Kan je beter 275 mhz 2-2-2-5 hebben of zo. En trouwens, welke cpu heeft een HTT van 325 :D. |
HTT? HT-bus bedoel je misschien.
En ja ik weet niet echt wat je met 325MHz geheugen aanmoet, maar wil niet zeggen dat je perse synchroon loopt natuurlijk. Vaak ook gewoon marketingpraat. Het nut van duur geheugen is in de praktijk nog niet bewezen, integendeel. |
Nut van duur geheugen zeker wel :)
De meeste fatsoenlijke overlockers modules, OCZ, G.Skill, Geil, doen gegarandeerd een bepaald aantal mhz op een bepaald aantal voltages op een bepaald aantal timings. Zowizo als je voor OCZ gaat heb je vaak kans dat je 250+ mhz haalt op strakke timings. Twinmos haalt dat misschien niet zo vaak, al hebben die nu ook modules met leuke chippies maar dat is niet altijd raak. Voor zekerheid betaal je gewoon. De een houd van het goedkoopste en daar het uiterste uit te persen, de ander liever van zekerheid en betaal dan daarvoor iets meer. HTT=HT bus idd :) HTT=FSB maar dan voor de systemen met een HyperTransport verbinding. CPUZ noemt dat HTT, gewoon weg overgenomen :D. Duur geheugen is dus wel bewezen, zelfde met de timings verhaal. Het meeste verschil zie je in de benchmarks, maar met de juiste instelling kan het 10 fps schelen. Maar omdaar 230 euro voor neer te leggen, is weer een ander verhaal. |
enlight bedoeld waarschijnlijk.. dat goedkoop geheugen vaak het zelfde kan....
het bekende kingston value voorbeeld ;) |
Citaat:
Zeg bijvoorbeeld 2x 512 Twinmos SP Bh-5 kost 160 euro. Je weet niet of hij 250 mhz 2-2-2-5 kan draaien. Koop je OCZ Pc/4400 VX Gold, die kan dat wel aan. Maar je betaald wel 260 euro's, dat is gewoon weg 100 meer. En daarbij garandeerd OCZ je altijd bepaalde speeds, en je hebt garantie tot 3,6 volt :D. Je hoeft ze niet intebranden,etc. Het is een keus die je maakt. Als je een setje hebt die Bh-5 heeft of Ch-5 of TCCD op mooie timings, moet je ze maar aan mij geven :D. |
geef mij maar gewoon meer geheugen voor dat geld.. hebbie meer aan ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |