Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hoe zie jij geesten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1160869)

GoddessOfDesire 21-04-2005 15:19

Hoe zie jij geesten?

ik weet niet of dit topic al eerder is geweest maar toch:)

Voor de mensen die ooit geesten hebben gezien:
Hoe zie jij ze? Zie jij je als echte mensen, als een vage schim of juist wel een duidelijk identificerende schim? Met kleur, of zonder, doorzichtig of niet?

Ikzelf zie je meer als een identificerende schim, ik zie je heel soms, en kan precies zeggen was, man of vrouw enzo:)

DuoPak 21-04-2005 17:33

Ik zie ze niet..... :p

GoddessOfDesire 21-04-2005 20:09

Citaat:

DuoPak schreef op 21-04-2005 @ 18:33 :
Ik zie ze niet..... :p
staat ook: voor de mensen die ze wel een heeft gezien;)

[Wacko] KiP 22-04-2005 12:23

Ik zie ze meestal als transparante / witachtige schim .. het is me al wel eens over komen dat ik echt een gezicht zag .. en ook wel dat ik echt een omtrek zie .. maar niet in echt kleur ofzo...

DuoPak 22-04-2005 14:10

Citaat:

GoddessOfDesire schreef op 21-04-2005 @ 21:09 :
staat ook: voor de mensen die ze wel een heeft gezien;)
Ach ik wil de best ooit eentje zien.

GoddessOfDesire 22-04-2005 20:17

Citaat:

[Wacko] KiP schreef op 22-04-2005 @ 13:23 :
Ik zie ze meestal als transparante / witachtige schim .. het is me al wel eens over komen dat ik echt een gezicht zag .. en ook wel dat ik echt een omtrek zie .. maar niet in echt kleur ofzo...
nee ik precies hetzelfde:)

mrboot 22-04-2005 20:32

Niet :)

Paulo Nuñez 23-04-2005 16:00

ik zie ze alleen onder lsd therapie

GoddessOfDesire 24-04-2005 12:59

Citaat:

Paulo Nuñez schreef op 23-04-2005 @ 17:00 :
:D

Ir. de Narie 24-04-2005 21:50

Citaat:

Paulo Nuñez schreef op 23-04-2005 @ 17:00 :
(y)

Lijkt me gezonder als je dingen ziet wanneer je bewust je hersenen verziekt (met bijv lsd) dan dat je 'identificerende schimmen' ziet omdat je hersenen van nature zo zijn.

Kim18 26-04-2005 10:56

Nog nooit van mijn leven heb ik er eentje gezien.

moon 26-04-2005 13:29

ik zie ze alleen in mijn nachtmerries :s Dan zien ze er altijd heel eng uit als een witte schim met hele enge ogen. Maar goed, dat zijn maar dromen gelukkig. Ik moet er niet aan denken er 1 in het echt te zien.

Sleeping Liar 26-04-2005 21:36

Ik zie ze als zwarte schimmen in de hoeken van mijn ogen. 1 keer ben ik bijna van mijn fiets afgeflikkerd omdat ik dacht dat ik een vent zag staan

GoddessOfDesire 29-04-2005 16:19

Citaat:

DeadDemon schreef op 26-04-2005 @ 22:36 :
Ik zie ze als zwarte schimmen in de hoeken van mijn ogen. 1 keer ben ik bijna van mijn fiets afgeflikkerd omdat ik dacht dat ik een vent zag staan
dat is mij ook wel overkomen ja:)

Sneaksie Thief 29-04-2005 18:08

Soms zie ik ook van die schaduwen of zwarte menselijke vormen uit mijn ooghoeken.. of het geesten zijn? Dat weet ik niet, maar ik weet iig dat ik goede ogen heb en dat het niet van moeheid ofzo komt... Één keer zag ik zo'n schaduw zo duidelijk van het ene punt in de kamer naar het andere punt 'zweven' dat ik echt even bevroor; maar ach, zal wel niks bijzonders zijn geweest :D

Wat me wel de laatste dagen overkomt, is dat ik in veel dingen (zoals behang, tv als ie uit staat) gezichten zie :S niet duidelijk, maar wel herkenbaar...

JCG 30-04-2005 09:35

Citaat:

Sneaksie Thief schreef op 29-04-2005 @ 19:08 :
Soms zie ik ook van die schaduwen of zwarte menselijke vormen uit mijn ooghoeken.. of het geesten zijn? Dat weet ik niet, maar ik weet iig dat ik goede ogen heb en dat het niet van moeheid ofzo komt... Één keer zag ik zo'n schaduw zo duidelijk van het ene punt in de kamer naar het andere punt 'zweven' dat ik echt even bevroor; maar ach, zal wel niks bijzonders zijn geweest :D

Wat me wel de laatste dagen overkomt, is dat ik in veel dingen (zoals behang, tv als ie uit staat) gezichten zie :S niet duidelijk, maar wel herkenbaar...

foto's maken, misschien is wat te zien

Sneaksie Thief 30-04-2005 13:16

Citaat:

JCG schreef op 30-04-2005 @ 10:35 :
foto's maken, misschien is wat te zien
Yup, had ik al gedaan toen ik bij mijn oma op bezoek was; ze is erg gelovig en heeft zo'n klein 'altaartje' in een hoekje gemaakt, en ik maakte er 2 foto's van. Op beide foto's waren van die ''orbs'' te zien; van die zwevende lichtbollen. Op de ene foto waren er vier te zien, en op de andere drie grotere... het was geen stof, want ik heb verder ook wat foto's gemaakt in die kamer en van mn oma zelf :D maar al de andere foto's waren gewoon normaal zonder die orbs...

Maar van dat soort schaduwen heb ik nog geen foto's kunnen maken...

Demitjuh 02-05-2005 13:22

ik heb wel een paar keer een geest gezien...mijn zus ziet ze ook.
die ik zie zijn gewoon wazige schimmen 1 keer heb ik een geest als mens gezien...hij had alleen een broek aan... Mijn zus was een paar jaar geleden s'ochtens brood voor mij aan het maken.. in de keuken..het was in de winter en dus nog heel donker.. ze zag een witte schim.. toen bleef ze kijken en bleef de schim even voor een muur staan waar van die tegeltjes
(waarop gezegden staan) hangen.. toen ging de deur op een kier en toen was die weg.. mijn zus kwam gillend de kamer in .. er was een tegeltje weg :eek: :|

We hebben het tegeltje nooit meer terug gevonden :eek:

Fainne 03-05-2005 20:09

ik zie ze meestal in kleur, altijd ietsje wazig, soms zie ik er ook vluchtige uit mn ooghoeken maar tegenover die waarnemingen sta ik heel kritisch.

De engste geest(?) die ik ooit heb gezien was toen ik vanaf de straat naar boven naar mijn moeder uitzwaaide die aan het raam stond, en ik plotseling een zwarte man zag die aan keukenraam aan de zijkant van het huis kwam gelopen om ook te kijken.

Ik schrok me verrot, ik was al bang dat er een invaller in huis was maar dat kon niet want ik was niemand tegengekomen op de weg naar buiten. Het was zo écht, niet vluchtig of wazig.

s0megirl 05-05-2005 10:04

2 jaar terug heb ik het mee gemaakt.
Ik lag in bed en ik sliep nog niet en ik had gewoon m'n gordijnen dicht. Toen keek ik naar m'n raam en zag daar een man zitten die heel boos naar mij keek. Ik weet nog precies hoe hij eruit zag. Het leek net of 't gewoon echt een mens was.
Hij had bruin, rossig haar. Niet kort maar ook niet heel lang. Hij was erg bruin en had een wit gestreept t-shirt aan dat er niet al te schoon uit zag. Daaronder had hij een gekreukte broek dat gewoon een lap stof leek. en hij had geen schoenen aan. Dat was echt angstaanjagend. Maar het domme was dat ik gewoon naar hem terug keek en geen enkel seintje van angst gaf. Maar als ik er nou aan terug denk, word ik wel weer angstig.

Ook heb ik wel 's gewone schimmen gezien die gewoon rond dwaalden. Dat was in Spanje. Maar dat was totaal niet eng. Ik voelde toen ook een hand over mijn wang heen gaan. Dat was wel een aparte ervarig... maar ik voelde toen totaal geen angst.

Denkie 09-05-2005 17:31

Wil een vraag toevoegen:
Zien jullie de geesten ook zoals ze "weergegeven" zijn in bijvoorbeeld films als White Noise (die gaat over Electronical Voice Phenonemen - EVP) of bijvoorbeeld zoals in Sixth Sense?

GoddessOfDesire 09-05-2005 19:57

Citaat:

Denkie schreef op 09-05-2005 @ 18:31 :
Wil een vraag toevoegen:
Zien jullie de geesten ook zoals ze "weergegeven" zijn in bijvoorbeeld films als White Noise (die gaat over Electronical Voice Phenonemen - EVP) of bijvoorbeeld zoals in Sixth Sense?

sixth sense ziet ze werkelijk als normale mensen, en kan ze eigenlijk neit onderscheiden vand e ehcte mensen.

Ik zie ze echt neit zoals normale mensen, maar echt als vage witte identificerende schim, zo denk ik dat iedereen ze ook wel ziet en niet als een echt persoonzelf

JCG 09-05-2005 20:28

Citaat:

Denkie schreef op 09-05-2005 @ 18:31 :
Wil een vraag toevoegen:

ik heb een keer wat naar boven gehaald met itc (camera op tv richten die laat zien wat er op d camera word op genomen). namelijk dit:
http://www.members.lycos.nl/jcgv/scholieren/freakie.bmp

een draadje over die foto op een andere (engelstalig) forum. Let op ik zeg niet dat het echt een spook is, maar ik heb geen idee wat het voor de rest zou kunnen zijn.

Als jullie ideeen hebben, post maar

Sneaksie Thief 10-05-2005 10:57

Citaat:

JCG schreef op 09-05-2005 @ 21:28 :
ik heb een keer wat naar boven gehaald met itc (camera op tv richten die laat zien wat er op d camera word op genomen). namelijk dit:
[afbeelding]

een draadje over die foto op een andere (engelstalig) forum. Let op ik zeg niet dat het echt een spook is, maar ik heb geen idee wat het voor de rest zou kunnen zijn.

Je ziet een duidelijk, herkenbaar gezicht van een man. Volgens mij heeft hij een snor. Dit zou wel een beeld van een overleden persoon kunnen zijn, geesten 'opereren' op dat soort golven, via een tv, en met een videocamera kun je het opnemen. Het is al bewezen dat het echte geesten zijn, en onderzoek is nog volop bezig.

Dus wat mij betreft is het echt (y) goede foto ook.

Denkie 10-05-2005 12:01

Citaat:

JCG schreef op 09-05-2005 @ 21:28 :
[afbeelding]

Interessant...
(geloof zelf niet in deze "gebeurtenissen/dingen", maar heb wel respect voor de mensen die dat wel doen en vindt het daarom interessant om er een discussie over te houden)... anyway...

Kan dit niet gewoon een weerspiegeling zijn in het beeld van de televisie waar de camera op gericht staan? Als ik voor mijn televisie ga staan, zie ik mezelf in beeld staan... zou ik er een camera neer zetten, dan zou ik mezelf zien als ik het camera beeld terug kijk, omdat de camera mijn weerspiegeling ook heeft opgenomen...

Denk jezelf maar eens in: jij bent de camera met je ogen (jij registreerd immers hetzelfde wat de camera ziet neem ik aan), kijk nu maar eens naar je beeldscherm: dan zie je jezelf ook zitten, of de contoeren ervan...

Overigens, hoeland duurt zo'n moment dan? 1 seconde, 10 seconde? Langer? Korter?

Citaat:

Heeft nu dat andere forum ook bekeken en de foto's daarop, en hij verklaard dat het geen reflectie is... maar dan moet je er dus constant bij gezeten hebben, wil je er zeker van zijn dat het niet iemand anders is geweest die toevallig voorbij liep en even gekeken heeft en dus door de camera is opgenomen in de reflectie van het beeld...

... *begint het interessant te vinden...*

JCG 10-05-2005 14:43

Citaat:

Denkie schreef op 10-05-2005 @ 13:01 :
Heeft nu dat andere forum ook bekeken en de foto's daarop, en hij verklaard dat het geen reflectie is... maar dan moet je er dus constant bij gezeten hebben, wil je er zeker van zijn dat het niet iemand anders is geweest die toevallig voorbij liep en even gekeken heeft en dus door de camera is opgenomen in de reflectie van het beeld...

... *begint het interessant te vinden...*

Ik weet zeker dat het niemand anders is, want ik was alleen thuis en alle deuren zaten opslot.

Denkie 10-05-2005 15:33

Citaat:

JCG schreef op 10-05-2005 @ 15:43 :
Ik weet zeker dat het niemand anders is, want ik was alleen thuis en alle deuren zaten opslot.
Interessant... maar gebeurd dat dan alleen als je alleen thuis bent (toeval: alleen thuis én dan ook nog alles op slot) of maakt dat geen verschil?

(ps.: ik probeer je niet met deze doorvragingen enzo te kleineren, maar ik wil het fijne er gewoon van weten)

aprilia girl 10-05-2005 18:44

hoi
kben hier net nieuw en kom ff invallen maar ik heb zelf nog nooit geesten oid gezien, ik vind het wel een boeiend onderwerp maar ik denk dat als je erin gaat geloven dat er werkelijk geesten zijn en dat je ze kunt zien dat je het ook echt kunt, niet dat ik er niet in geloof want ik weet dat er geesten zijn maar ik denk er niet teveel over na, ik zou er zelf gek van worden... maar dat met die tv vind ik een beetje vaag maar als ik er zelf voor sta, zie ik de hele kamer weerspiegeld en niet zo'n vaag beeld.. maar ik denk dat doordat er steeds mee films zijn waar geesten enzo in voorkomen, mensen er steeds meer in gaan geloven en overal geesten zien... oohjah ik heb nog wel een vraagje heeft er iemand wel eens geesten opgeroepen dmv glaasje draaien ofzo?

s0megirl 10-05-2005 20:01

Nope, kheb gehoord dat dat ook niet verstandig is om te doen :nono:

JCG 10-05-2005 21:24

Citaat:

Denkie schreef op 10-05-2005 @ 16:33 :
Interessant... maar gebeurd dat dan alleen als je alleen thuis bent (toeval: alleen thuis én dan ook nog alles op slot) of maakt dat geen verschil?

(ps.: ik probeer je niet met deze doorvragingen enzo te kleineren, maar ik wil het fijne er gewoon van weten)

met mensen in huis en deuren open lukte het ook, maarja dan kan het zijn dat er mensen langs lopen.Maar las je kan bewijzen dat het nep is, graag. Het idee van een spook in me computer vind ik niet echt geweldig ;)

En lijkt me stug dat ik aan waanbeelden leid bij deze foto want iedereen kan het zien. Dan is er nog de kans dat het de hersenen zijn die van het patroon in de foto een gezicht maken, maar daarvoor vind ik er te veel detail inzitten

MissGangster 11-05-2005 10:18

jullie moeten allemaal wat minder tv kijken...ik sie se ook aar aleen als ik stoned ben :D geesten bestaan niet lieve mense.... :evil:

Denkie 11-05-2005 13:41

Citaat:

JCG schreef op 10-05-2005 @ 22:24 :
met mensen in huis en deuren open lukte het ook, maarja dan kan het zijn dat er mensen langs lopen.Maar las je kan bewijzen dat het nep is, graag. Het idee van een spook in me computer vind ik niet echt geweldig ;)

En lijkt me stug dat ik aan waanbeelden leid bij deze foto want iedereen kan het zien. Dan is er nog de kans dat het de hersenen zijn die van het patroon in de foto een gezicht maken, maar daarvoor vind ik er te veel detail inzitten

Aantonen dat het nep is kan ik niet. Maar dan is de vraag of je het ook kunt aantonen of het wel echt is: zie je het niet omdat je het misschien wil zien (of geloven)? Er zijn namelijk genoeg pyschologische methode, een voorbeeld is bijvoorbeeld iemand eerst zeggen dat hij/zij een plaatje tezien krijgt van een appel en daarna het plaatje laten zien dat sterke vormen heeft van een appel terwijl het dat niet is, maar omdat er de hersenen meteen de eerste reactie geven van: het is een appel, dat is net gezegt (en het heeft de vormen ook van een appel), krijg dus een soort vooroordeel... lastig uit te leggen. Als ik van het weekend tijd heb, dan zal ik wel eens zo'n soort ding opzoeken. Maar misschien dat je al begrijpt wat ik bedoel te zeggen: eerst vertellen => dan zien => dan denken aan wat er verteld is => daar een conclusie aan verbinden.

Nog een voorbeeld: de titel van dit topic kan al genoeg zijn of een tekst eromheen, dan verwacht je al een afbeelding met een geest, en dan pas de foto te zien en je ziet de geest dan ook daadwerkelijk omdat je het verwacht hebt... dus bij bepaalde informatie vooraf, krijg je ook een bepaalde gedachten die een beeld kunnen vormen van iets.
Iemand heeft bijvoorbeeld die camera niet toevallig neer gezet: lijkt me anders een loze actie. Het heeft dus een doel: het opnemen van geesten... omdat je gedachten daarop gefocust zijn, ga je dat al snel zien.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en wat je reactie hierop zou zijn. Misschien dat je een link kunt leggen met een andere vraag die in mij op is gekomen:

Vaak wordt er sterk gegeneraliseerd met dit soort dingen. Men zegt dat een bepaald soort type mensen dit soort dingen zien. Klopt deze generalisatie ofwel is het misschien zo dat bepaalde mensen een gave hebben om het te kunnen zien.

JCG 11-05-2005 14:43

ik begrijp wat je bedoelt. Maar waarom ik die foto nam was eigenlijk een loze actie, ik wou een tunneleffect maken. Dus niet speciaal om een spook te vangen, als het al een spook is.

Dus ik ga eerst iets, maar had geen idee wat het was en hoe het kan. ik heb het effect geprobeert na te maken:
http://www.members.lycos.nl/jcgv/scholieren/f2.bmp
Dit is het groots dat ik mijn gezicht krijg als ik de camera op de zelfde plaats laat staan. Dus ik krijg het gezicht niet zo groot als als op die eerste foto. Toen kwam ik op het internet het fenomeen ITC. En dit lijk me totnu toe het meest aannemelijk, maar helemaal geloven doe ik het nog niet. Maar aan gebrek aan andere verklaringen...

GoddessOfDesire 11-05-2005 14:52

Citaat:

aprilia girl schreef op 10-05-2005 @ 19:44 :
hoi
kben hier net nieuw en kom ff invallen maar ik heb zelf nog nooit geesten oid gezien, ik vind het wel een boeiend onderwerp maar ik denk dat als je erin gaat geloven dat er werkelijk geesten zijn en dat je ze kunt zien dat je het ook echt kunt, niet dat ik er niet in geloof want ik weet dat er geesten zijn maar ik denk er niet teveel over na, ik zou er zelf gek van worden... maar dat met die tv vind ik een beetje vaag maar als ik er zelf voor sta, zie ik de hele kamer weerspiegeld en niet zo'n vaag beeld.. maar ik denk dat doordat er steeds mee films zijn waar geesten enzo in voorkomen, mensen er steeds meer in gaan geloven en overal geesten zien... oohjah ik heb nog wel een vraagje heeft er iemand wel eens geesten opgeroepen dmv glaasje draaien ofzo?

Ik heb wel paar keer glaasje gedraaid, vanwege een foto dat ik had gemaakt waar ik iets heel merkwaardigszag (helaas kan ik de foto neit meer vinden) en ik wou kijken of er inderdaad iemand aanwezig was. Ik weet het, ik ben dom geweest die keer want glaasje draaien is nou neit bepaald veilig, vooral niet in je eigen huis maar ik wou het toch weten. In het begin is het vrij raar en misshcien wel een beetje neg, maar na een tijdje kwam ik (ik wete enti of andere mensen dat ook hebben) een beetje tot rust. Ik zou eht zeker neit aanraden tenzij je met iemand bent die het heel goed kenty en de consequenties weet.

GoddessOfDesire 11-05-2005 14:53

Citaat:

MissGangster schreef op 11-05-2005 @ 11:18 :
jullie moeten allemaal wat minder tv kijken...ik sie se ook aar aleen als ik stoned ben :D geesten bestaan niet lieve mense.... :evil:
als ik stoned ben zie ikgeen geesten, ik weet neit hoe jij stoned bent.

JCG 11-05-2005 15:07

Citaat:

GoddessOfDesire schreef op 11-05-2005 @ 15:53 :
als ik stoned ben zie ikgeen geesten, ik weet neit hoe jij stoned bent.
psst, ze is 15. Niet te serieus nemen dus

Denkie 11-05-2005 17:58

Citaat:

JCG schreef op 11-05-2005 @ 15:43 :
ik begrijp wat je bedoelt. Maar waarom ik die foto nam was eigenlijk een loze actie, ik wou een tunneleffect maken. Dus niet speciaal om een spook te vangen, als het al een spook is.

Dus ik ga eerst iets, maar had geen idee wat het was en hoe het kan. ik heb het effect geprobeert na te maken:
[afbeelding]
Dit is het groots dat ik mijn gezicht krijg als ik de camera op de zelfde plaats laat staan. Dus ik krijg het gezicht niet zo groot als als op die eerste foto. Toen kwam ik op het internet het fenomeen ITC. En dit lijk me totnu toe het meest aannemelijk, maar helemaal geloven doe ik het nog niet. Maar aan gebrek aan andere verklaringen...

Ja, ik begrijp je... gebrek aan verklaringen is inderdaad bij dit soort "fenomenen" erg jammer...

x-spekkie-x 12-05-2005 17:21

Kinderachtige reacties worden verwijderd. Graag on topic blijven.
:)

GoddessOfDesire 12-05-2005 18:25

Citaat:

JCG schreef op 11-05-2005 @ 16:07 :
psst, ze is 15. Niet te serieus nemen dus
psst, ik ook;)

maar goed, we moeten ontopic blijven:o

aprilia girl 12-05-2005 18:45

missgangster, geesten bestaan wel... :| dus...

GoddessOfDesire 12-05-2005 19:08

Citaat:

aprilia girl schreef op 12-05-2005 @ 19:45 :
hey het is niet bewezen dat het er wel of niet is. Het is geloof, en als je gelooft sta je er ook meer voor open om het te zien.

x-spekkie-x 19-05-2005 18:52

Nogmaals:

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 12-05-2005 @ 18:21 :
Kinderachtige reacties worden verwijderd. Graag on topic blijven.

En geen ruzie zoeken :nono:

D-But 25-05-2005 17:23

Ik zie ze niet, maar voel ze soms wel...denk ik, k weet niet precies wat dat dan is wat ik voel, een gevoel van: ik ben niet alleen als ik dat wel ben...En daar maak ik dan maar even van dat het geesten zijn.. :o

LittleLucille 28-05-2005 15:26

Ik zie ze niet, maar voel ze..
als ik ze voel, zie ik wel bepaalde energie velden..

Poeperd 29-05-2005 19:07

Ik zie ze niet, weer alleen opeens hoe ze eruit zien. Maar ik zie ze niet zo van 'hee kijk'. Ik voel het, en dan kan ik je later zo vertellen hoe of wat (met details).

Dauron 31-05-2005 08:33

nu een verduidelijking van het koude gevoel:

heb je ook wel eens dat je het zomaar koud krijgt en een aanwezigheid voelt?
ja?
dan is hier het antwoord op de vraag waarom:
kou is de afwezigheid van energie, in de wetenschap warmte energie, dus een geest is een wezen dat geen energie bevat of zelfs opslurpt.

dit geloof ik!

Denkie 04-08-2005 14:46

Citaat:

Dauron schreef op 31-05-2005 @ 09:33 :
nu een verduidelijking van het koude gevoel:

heb je ook wel eens dat je het zomaar koud krijgt en een aanwezigheid voelt?
ja?
dan is hier het antwoord op de vraag waarom:
kou is de afwezigheid van energie, in de wetenschap warmte energie, dus een geest is een wezen dat geen energie bevat of zelfs opslurpt.

dit geloof ik!

Interessant... maar als het kouder wordt, neemt toch je "visueel vermogen" af en wordt je "duizelig" en wordt de activiteit van je hersenen anders waardoor de lichaamswarmte over je hele lichaam verspreid wordt (om de kou elders op te vangen) en je hersenen minder energie krijgen en daardoor als het ware minder "betrouwbaar" wordt. Toch?

Mr. Pignati 05-08-2005 11:00

Citaat:

aprilia girl schreef op 12-05-2005 @ 19:45 :
hoe komt het dan dat de meeste mensen ze niet zien, of dat er geel heldere foto's zijn waarvan je echt ziet dat er een geest op staat?

Go active! 27-09-2005 18:51

Ik voel ze meer en soms zie ik ze ook als witte vagen/schimmen.

Ir. de Narie 27-09-2005 19:20

De topictitel had evengoed 'Niet sporende mensen meldt u!' kunnen wezen. :s

Met klem plus vingertje mensen je wereldvreemde denkmisstappen in hun gezicht smeren bevestigt m.i. alleen een krampachtig onbeargumenteerd (want onbeargumenteerbaar als in "missgangster, geesten bestaan wel... :| dus") verdedigen van een dominerende fantasievolle wereld.

Citaat:

Het is geloof, en als je gelooft sta je er ook meer voor open om het te zien.
Exactly my point.
Geesten/spoken kan je zien, maar erin geloven is een dikke tweede en zeer riskant voor sociaal functioneren en 'geestelijke' (toeval?) gezondheid.
De topics hier vind ik daarom in de regel griezeliger dan die op Religie.
Religie kent dogma's en geschreven woord, religieuzen zijn te herkennen. Streng gelovigen zijn ook sterker in hun geloof dan gemiddeld aangezien ze er meer voor openstaan (lees: minder openstaan voor het andere).

Misschien hoort een post als deze meer thuis op Wetenschap&Filosofie, Religie of Psychologie, maar als ik echt eerlijk ben ben ik erg, erg bang geworden van de serieusheid van de reacties alhier (of de betreffende mensen nu 15 zijn of niet).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.