![]() |
Gordelroos
Ongelofelijk slecht, maar op de een of andere manier laat ik hem toch al weken, maanden op mijn bureaublad staan:
Gordelroos Eenzaam staart hij naar papier het is hier en daar bekrabbeld maar ergens is hij de schrijver ontevreden want zijn gedicht, dat is belabberd. Abrikoos, Gordelroos, Hopeloos... |
Ik vind de eerste strofe wel leuk eigenlijk, ook geschikt voor een bureaublad, artistiek verantwoord (y). Maar, de abrikoos/gordelroos vind ik maar raar hoor; misschien is het gaaf omdat het de hele inhoud van het gedicht weergeeft (dat het gedicht nergens over gaat), maar waarom kies je dan voor deze woorden :D?
|
Oh ik vind het 'Abrikoos, gordelroos, hopeloos' juist leuk .. het weerspiegelt precies de ontevredenheid van de persoon die in je gedicht schrijft: wat hij/zij schrijft hangt op geen enkele manier met elkaar samen .. en dan 'hopeloos', ik weet niet precies hoe het uit te leggen, maar ik vind dat het 'klopt'.
Gordelroos, ja, dat heb ik ook nog gehad ooit. |
Citaat:
En ik heb zelfs nagedacht over de volgorde, zonder resultaat, maar toch... |
Citaat:
Eigenlijk vind ik hem wel grappig:) |
Ik vind hem leuk. Echt. Het woordje "hopeloos" op het einde is echt briljant :bloos:
edit: volgens mij is het al sterk genoeg met alleen de titel en die 3 woorden |
Ik heb iets gehad wat op gordelroos leek, na onze hepatitis B vaccinatie. Het was zeker hopeloos (en pijnlijk), maar niet echt abrikoos :D. Wel leuk om jou ook te zien dichten (y)
|
Jep, ik vind hem goed. Niets meer aan doen. (y)
|
Citaat:
Vreemd, gedichten ga ik pas na vele malen lezen waarderen. Met mn verhalen is dat precies andersom... |
Citaat:
Als je het schrijft, dat is het mooiste moment. Eigenlijk moeten we dat hele gedoe van posten en nalezen er niet bij doen, maar ja, dan leer je weer niets en zo:O |
Hihi, ik vind hem wel leuk :)
Post je eens wat vaker gedichten? (Y) |
Leuk geschreven, verfrissend en die hopeloos maakt het af. En de stiekeme rijm van bekrabbeld en belabberd (y)
|
Ik vind 'm wel grappig. Een beetje zelfspot is nooit erg. Verder vind ik dat je meer leestekens moet gebruiken. Ja, een beetje vreemd gedicht, maar wel leuk om te lezen. (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |