![]() |
hebzucht
Die persoon heeft alles,
dat alles wil ik ook. maar wat ik wil is meer en zelfs die persoon heeft dat niet. beetje raar geworden eigenlijk, maar toch graag reacties:) |
Hmm, ik heb hier eerlijk gezegd niets mee, waarom?:
De uitwerking: het is erg bondig en soms is dat geen probleem, maar hier wel omdat je qua taalgebruik en (taal)technisch gezien, weinig stopt in het gedicht. Ik begrijp het meteen, het laat weinig te denken over, ik vind geen diepere lagen. Ik mis de bijzonderheidsgehalte! Probeer het eens verder uit te werken en dat je er meer in probeert te stoppen; zowel qua eigen/ vernieuwend woorden als ook spelen met het ritme, de rijm, de woorden. Maak gebruik van metaforen, verbeelding etc. |
ik mis scherpzinnigheid.
|
Hm, ik ben het wel zo'n beetje met Dreamerfly eens, al vind ik het toch ook wel weer iets hebben. Zo kort en bondig en best wel leuk :)
|
Ok, dank jullie wel:)
kan me wel in de post van dreamerfly vinden, ik mis zelf ook iets. Zal eraan werken. |
Dit is nogal heel oppervlakkig uitgewerkt, de taal is ook heel simpel. Er ontbreekt diepgang, een pointe voor mijn part in zo'n kort gedicht.
|
Neeh, ben niet zo positief hierover. Snap wel het gevoel, maar je kunt dit zoveel beter uitwerken, denk ik.
ipv 'die persoon' zou ik zoiezo 'hij' of 'zij' of 'jij' neerzetten... |
Onorigineel, niets nieuws, een gewone gangbare zin in de Nederlandse taal.
|
Ik vind ook dat je te weinig zegt in je gedicht. Ook herhaal je veel woorden. Je kan veel meer met de taal spelen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |