Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Moet naar de dokter (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1162484)

sjefke 23-04-2005 21:20

Moet naar de dokter

Ik moet naar de dokter. Ik hou er totaal niet van maar anders ga ik me alleen nog maar beroerder voelen. Nou oke ik wil best een afspraak maken enzo en ik zou er ook naar toe gaan maar dan moet ik het ook mn moeder vertellen. Kan ik het ook niet vertellen ivm rekeningen enzo?

Leonoor 23-04-2005 21:22

ff informeren bij het maken van de afspraak, 't is nl verschillend per verzekering ed (bij ziekenfonds gaat de rekening meestal (altijd?) door naar het ziekenfonds, bij particulier komt de rekening meestal (altijd?) eerst naar huis, je kunt het het beste ff navragen bij de doktersassistente, denk ik).

Contant afrekenen kan volgens mij ook, dan zit je helemaal niet met een rekening, maar dan kost het je zelf wel geld.

Bloem 23-04-2005 21:23

Waarom zou je het je moeder niet vertellen :confused:

Als je ziekenfonds verzekerd bent krijg je hoogstwaarschijnlijk geen rekening thuis te zien, als je particulier verzekerd bent sturen ze die soms wel naar je huis en zou je moeder erachter kunnen komen.

sjefke 23-04-2005 21:25

Citaat:

Bloem schreef op 23-04-2005 @ 22:23 :
Waarom zou je het je moeder niet vertellen :confused:

Het is zeg maar iets wat je je moeder niet verteld

sjefke 23-04-2005 21:26

Citaat:

Leonoor schreef op 23-04-2005 @ 22:22 :
ff informeren bij het maken van de afspraak, 't is nl verschillend per verzekering ed (bij ziekenfonds gaat de rekening meestal (altijd?) door naar het ziekenfonds, bij particulier komt de rekening meestal (altijd?) eerst naar huis, je kunt het het beste ff navragen bij de doktersassistente, denk ik).

Contant afrekenen kan volgens mij ook, dan zit je helemaal niet met een rekening, maar dan kost het je zelf wel geld.

Ik zal ff bellen. Slim idee stom eigenlijk dat ik er nie zelf aan gedacht heb. Bedankt iig.

En zelf betalen geen slim plan ;)

Leonoor 23-04-2005 21:30

Citaat:

sjefke schreef op 23-04-2005 @ 22:26 :

En zelf betalen geen slim plan ;)

Dat dacht ik ook. ;) Maar ja, als de rekening eerst naar je ouders gaat en je wilt dat per se niet, dan blijft er toch weinig anders over. :p

Je kunt natuurlijk ook een smoes verzinnen: bij een gekneusde kleine teennagel is het bv. heel erg nodig om snel naar de dokter te gaan. :p

Ik weet niet waar het om gaat, maar je moeder is ook een mens, waarom zou je het haar niet kunnen vertellen?

sjefke 23-04-2005 21:37

Citaat:

Leonoor schreef op 23-04-2005 @ 22:30 :
Dat dacht ik ook. ;) Maar ja, als de rekening eerst naar je ouders gaat en je wilt dat per se niet, dan blijft er toch weinig anders over. :p

Je kunt natuurlijk ook een smoes verzinnen: bij een gekneusde kleine teennagel is het bv. heel erg nodig om snel naar de dokter te gaan. :p

Ik weet niet waar het om gaat, maar je moeder is ook een mens, waarom zou je het haar niet kunnen vertellen?

Wij thuis praten niet graag over je problemen. En we hbben allen een hekel aan dokters. Stellen t zo lang mogelijk uit. Maar als er iemand naar de dokter gaat wordt je in een vragenronde gestopt. Ze willen dan alles weten en sommige dingen hoeven ze gwoon niet van mij te weten.

En als je met de gekneusde teennagel gaat krijg je daar dan medicijnen voor want die willen ze dan zien enzo. Anders moet ik ff een smoesje verzinnen. Ik wil namelijk echt nie dat hun t te weten komen

Bloem 23-04-2005 21:38

Verzin gewoon inderdaad iets als een gekneusde teen, zeg dat de dokter er naar gekeken heeft en dat je er een beetje voorzichtig mee moet doen maar dat er verder niks aan de hand is ;)

Leonoor 23-04-2005 21:40

Citaat:

Bloem schreef op 23-04-2005 @ 22:38 :
Verzin gewoon inderdaad iets als een gekneusde teen, zeg dat de dokter er naar gekeken heeft en dat je er een beetje voorzichtig mee moet doen maar dat er verder niks aan de hand is ;)
Precies.

sjefke 23-04-2005 21:41

Oké dan kan k eindelijk naar de dokter. Allemaal bedankt lieve mensies

Bloedpropje 24-04-2005 01:36

Mogen wij het dan wel weten? :)

sjefke 24-04-2005 08:49

Citaat:

Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 02:36 :
Mogen wij het dan wel weten? :)
nope hou k lkkr voor mezelf

Bloedpropje 24-04-2005 09:32

Citaat:

sjefke schreef op 24-04-2005 @ 09:49 :
nope hou k lkkr voor mezelf
Oke, weet wel dat binnenvetten een domme gewoonte is waar problemen vaker groter dan kleiner van worden.

nijmegenaar 24-04-2005 10:20

nieuwsgierig aagje! ^^ :nono:

:)

Gothic 24-04-2005 11:00

Citaat:

Bloedpropje schreef op 24-04-2005 @ 10:32 :
Oke, weet wel dat binnenvetten een domme gewoonte is waar problemen vaker groter dan kleiner van worden.
Het is toch duidelijk dat het iets met seksualiteit heeft te maken, hij zal wel een soa oid hebben. En daar ligt natuurlijk een gigantische taboe op, dat hij het niet met z'n ouders er over wil hebben, want seks hebben is iets om je voor te schamen :rolleyes:.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.