![]() |
Roest op je bekkens
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat er roestplekjes op mijn bekkens komen terwijl het droog is op mijn zoldertje?:s
|
---> geklooi in de garage
|
Met een aardig budget koop je Groove Juice Cymbal Cleaner. Goedkoper is WD40.
|
Ik heb ook een 'droge zolderkamer' maar wel lelijke vlekken op m'n bekkens, op de plekken waar ik er met m'n handen aan heb gezeten (of waar andere mensen er niet af konden blijven :p). Ik ben geen scheikundige maar misschien komt het door het zweet van je handen (als je iig er met je handen aan zit). Anders weet ik het ook niet.
|
Citaat:
|
Ik heb thuis nog wel wat "roest verwijderaar" staan maar kan het niet zijn dat je dan de bekken helemaal molt, of de kleur er ook afschuurt (ik heb geen verstand van scheikundige en roestachtige dingen)
|
roest?? bedoel je soms groene verkleuring van het koper?
Dat heb ik niet eens echt. Ik poets mijn bekkens niet, vertrouw het spul niet zo heel erg goed. |
poest ze met wat koperpoest.
|
ja ik bedoel echt roest dat bruine spul op metaal wat er niet hoort
|
Cola.
|
Citaat:
het oxydeert wel, maar das groen..niet bruin |
dan snap ik er niks meer van :s ik weet namelijk zeker dat het roest is:s:s:s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik de Paiste cymbal cleaner..die van Zildjian is iets te bruut, kan je volgens mij ook rioleringen mee ontstoppen. Kost wat tijd, maar werkt als een tierelier. Niet dat ik ze vaak uitgebreid schoonmaak; zit wel n paar uur tijd in. Vaak na een optreden gewoon wat lauw sopje om vuil en vettigheid eraf te krijgen, en daarna GOED afdrogen.
Een normale koper/brons poets zou ik niet gebruiken omdat de samenstellingen van bekkens vaak een legering is van koper, tin en brons. |
koper of messing roest niet, maar kan rotten als het met aggressieve zweetzuren in aanraking komt, of met vocht.
dit heet red rot, als er veel koper in de legering zit. gewoon met koperpoets behandelen. |
Citaat:
|
of staalwol? gebruik ik ook voor de velgen van m'n brommert. :)
|
Citaat:
|
En ook geen roest ;) Daarna wel goed invetten hoor!
|
Als ik fatsoenlijk gespeeld heb liggen mijn handen altijd open en zitten de spetters overal op mn drumstel. Misschien moet je handschoenen aandoen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46. |