![]() |
Angst honden..
Onze hond is inmiddels 14 weken,
Hij is normaal erg enthousiast als er mensen komen.. Heel wild, speels, druk.. Maar vandaag en gisteren kwamen er mensen, hij kroop tussen mijn benen, ging zitten piepen.. en hij zocht echt bescherming, hij sprong op schoot etc, normaal doet hij dat niet als er mensen komen. Hij plaste ook van angst.. toen hij iemand zag komen.. Weet iemand de reden of wat je er aan kan doen? Bij mij voelt hij zich wel vertrouwd, dat merk je wel, hij komt naar je toe als hij 'angst' voelt.. |
14 weken, het beestje is nog volop in ontwikkeling. dus geef het wat tijd
|
Citaat:
de meeste honden die nu plassen van vreugde of angst blijven dat doen.. |
Omdat hij zo jong is kan je hem nog makkelijk vanalles leren. Dus ga gewoon eens met hem wandelen op plaatsen waar je weet dat wat meer mensen zijn, en keur het niet goed als hij zo bang is. Ik bedoel dan zeker niet dat je hem moet slaan!!!! (niet dat ik van je zou denken dat je dat doet, maar sommige mensen nemen die uitspraak verkeerd op).
Negeer zijn gedrag (doe alsof er niets aan de hand is) ga hem dus niet aaien want dan keur je het wel goed. Als hij op je schoot zit, zet hem dan ook weer op de grond. Je kan hem bijvoorbeeld belonen met een of ander hondenkoekje als het wel goed gaat. |
Slim idee!! :):)
morgen meteen ff proberen als hij op schoot kruipt, moet hij er ook weer af, dat weet hij zelf ook en hij gaat uit zichzelf, zo niet dan wordt hij er af gezet.. Slaan zeker niet!! Nooit! Hooguit foei roepen maar slaan gaat er NIET in.. mensen die een dier slaan, die moeten ze opsluiten :p Stom gezegd maar een dier slaan is laf! Het diertje moet dan maar lekker flink terugbijten.. Als ze een hond slaan vinden ze het gek dat hij een keer flink terug hapt... (na een paar keer slaan)... :s |
Citaat:
|
snap ik :) we gaan op t veldje ff wat spelen :p en oefeningen doen voor de puppiecursus..
hij ziet dan ook andere mensen eens kijken hoe dat gaat :) |
Citaat:
|
Bij bekende doet hij het niet..
Dan loopt hij er heel speels op af.. Maar bij vreemde.. (ook bij mensen die hij 3x heeft gezien) plast ie wel.. En doet zijn oren naar achter en kruipt naar je toe.. |
Citaat:
Jij moet het gedrag vooral negeren, ga tussen de mensen inzitten zodat hij mssn ziet dat jij wel bij ze durft. En ga hem ook niet aaien en 'troosten'. Het is een jonge hond, maar na zijn 14 weken wordt het heel erg moeilijk hem nog iets te leren. |
Dat klopt, we negeren zijn gedrag ook. Maar hij kruipt op schoot, dan doe je hem eraf en WEER kruipt ie op schoot.
negeren we het allemaal gaat hij in de keuken liggen iig waar de mensen niet zijn.. Ik had het geprobeerd ja met een koekje, maar bij een iemand kwam hij gewoon niet, bij de ander wel.. maar hiermee zou hij het wel kunnen leren waarschijnlijk? Ik ga het vaker proberen. Maar bij mensen die hier iedere week komen, doet hij heel normaal tegen, geen angst... Heel vreemd :o Hoe weet die hond dat toch (a) :p |
Zijn die mensen toevallig ook gekomen toen de hond nog jonger was? want dan kent hij ze waarschijnlijk, net zoals ie jou kent.
Ik denk dat je moet blijven proberen, bij de puppy cursus kan ie ook veel leren, vraag anders eens aan de begeleiders wat je zou kunnen doen. |
Hij/zij ziet jou duidelijk als een leider-persoon. Als jij em dan gerust gaat stellen denkt hij dat je dat doet omdat er ook iets aan de hand is, alsof er iets is om bang voor te zijn. Reageer jij heel 'casual' en doe je gewoon je normale dingen, zou je hond moeten denken dat er niks aan de hand is. Niet te snel de moed opgeven, herhaling werkt altijd.
|
Citaat:
mijn oom is hem mee wezen halen en daar is hij nu angstig bij.. mijn vriendje kent hij ook vanaf het begin en daar voelt hij zich veilig bij.. |
Citaat:
Hij doet het de laatste tijd ook minder, niet dat ie bang van me is ofzo, altijd heel enthousiast, maar soms iets TE en dan wilt hij de baas spelen, wat dus niet kan, dan kan het wel gevaarlijk worden :) |
Citaat:
[hij haalt teveel streken uit nu, dat je toch wel lacht :p ff in de waterbak of in de bloembak springen heerlijk zo bij elkaar lekkere modderzooi ;) |
Ja, Je moet natuurlijk wel laten zien wie de baas is, maar er zijn grenzen :)
|
Citaat:
|
Grenzen zijn er altijd.. maar een goede baas kent die :)
|
Citaat:
Maar bedoel dan vooral de mensen die die grenzen niet kennen |
Citaat:
Dierenmishandeling is (N) Gewoon aftuigen die gasten die dat doen :) |
ff een vraagje wat wel even onder dit topic kan...
M'n hond was vanmiddag ontsnapt (weggelopen). Toen is ie in gevecht geraakt met een andere hond... Hij heb nie veel, een paar schrammetjes, niets ernstigs... Had ff een vraagje... Kan je daar bij een hond iets van jodium op doen zodat het niet gaat ontsteken? Het is niet zo ernstig om ermee naar de dierenarts te gaan... maar wil toch niet dat het erger wordt... En zo niet, wat kan je er dan tegen doen om te voorkomen dat het gaat ontsteken? Thnx alvast :) |
ja dat kan je doen hebben we met onze hond een x laten doen
jodium reinigt wel maar heb je sla olie? of zonnebloem olie? daar kan je het beter mee doen, dat prikt zeker niet, op een watje.. succes hoop dat het snel beter gaat :) |
Ja dat kan.
Je moet eerst de wond uitwassen met wat soda in warm water (maar dat doet een beetje pijn (prikt), dus moet je oppassen met je hond) en anders met wat badedas in (warm) water. Als de wond/schram groot is moet je de haren rondom een beetje wegknippen. En dan kan je daar jodium opdoen. |
@ MTpower
Hoe is het nu dan? De wond van het hondje weer helemaal goed genezen?? Hoe heb je het gedaan?? >> Het gaat al beter qua angst... Het is waarschijnlijk ook de blijheid van het beestje.. en hier valt weinig aan te doen, alleen even negeren.. en daarna pas aanhalen.. Dit raadde ze op de cursus sowieso al aan.. Als je thuiskomt gewoon naar binnen lopen, en als je binnenloopt pas met de hond gaan spelen.. anders ziet de hond het als "ik wil spelen, dus jij speelt" En als jij begint met spelen "speelt hij ook wel mee.." :) Jij moet de baas blijven.. Ook buiten, als die hond met een bal naar je toe komt, heb je de neiging al mee te gaan spelen, terwijl je dat niet moet doen volgens hun. Nou heel fijn dat dat zo is, maar ik speel toch wel met hem ;) Het is zo'n lekker druk ding :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu ook best grappig :p
Onze hond is nou 16 weken en er logeert hier een vrouwtjes golden retriever van 9 jaar.. en hij bewaakt haar dag en nacht :p je mag dr niet in de buurt komen :D of hij gaat blaffen... het natuurlijke instinct :p |
een echte pimp bewaakt zn bitch :P
|
Zojuist was er hier onweer. Viel me op dat de hond wakker werd, in de mand ging zitten. En steeds naar buiten bleef kijken. Laats toen we buiten ging hij ook zitten en rondkijken toen er onweer was. Hij is nog jong (10 maanden) dus het is nieuw voor hem. Je moet op zo'n moment helemaal geen aandacht aan hem besteden. Dan gaat hij het ook normaal doen. Als je op zo'n moment aandacht aan hem gaat besteden denkt hij "hey er is iets aan de hand" en op die manier kan hij er bang van worden. Daarom komt het ook vaak voor dat mensen die bang zijn voor onweer ook honden hebben die bang zijn voor onweer, dat is hun eigen schuld.
|
Citaat:
|
Citaat:
vandaag voor het eerst onweer en bliksem gaat ie tegenin blaffen :p en rondrennen :) |
Ja onze katten keken eens vreemd op van wat is dat nu weer, de oudste sliep gewoon door.
|
de oudste hoorde het niet ;)
hond die hier logeert slaapt ook door.. :) en ik zelf ook wel :o |
Als hij eerst nooit zo was en nu ineens wel is dat best wel raar eigelijk denk ik..
Hijs nog erg jong, dus zal snel dingen oppikken van wel en niet kunnen... Heeft iemand hem misschien eens per ongelijk (of expres) een tik gegeven of tegenaan geschopt (misschien zelfs over hem heen gestruikelt?) daar kan z'n angs ook wel weg komen. |
nee hij is nooit geslagen of een tik gegeven
zo ben ik echt niet je gaat je huisdier niet slaan! een tik is al teveel vindik. |
Citaat:
|
Mijn eigen hond heeft dat ook, maar dat komt omdat een of ander kind op haar poot was gaan staan toen ze heel klein was(10wk) :mad: ....
Ik ben daarna nog veel naar scholen gegaan enzo, maar ze blijft altijd bang voor kleine kinderen. Als ze echt op haar afgaan dan gaat ze soms ook blaffen. Uiteindelijk doet ze dan wel lief als ze die persoon kent, maar dat duurt wel ff. |
Dat is wat minder.. :( kleine kindjes vindtdie van ons juist erg interessant..
zolang het maar rent of speelt :P Maar bij die van ons (nu hij inmiddels 5 maanden).. gaat de angst wel wat minder worden.. Hij wordt heel afwachtend, en dat is niet erg. De echte angst is er af :) |
Ja dat is mooi inderdaad :). Het blaffen opzich is wel minder geworden, maar bang dat blijft ze gewoon.
|
die vanons blaft bijna de hele dag :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |