![]() |
CDA wil aso's in containerwoningen
CDA wil aso's in containerwoningen
Uitgegeven: 25 april 2005 10:25 DEN HAAG - Regeringspartij CDA wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad. Het CDA-Tweede-Kamerlid Sterk gaat hierover een wetsvoorstel indienen. Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden gezamenlijk moeten zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over de 'laatste kans woningen'. Maar volgens Sterk zijn lang niet alle gemeenten zover. PvdA en VVD waren maandagochtend nog niet bereikbaar voor een reactie op het CDA-plan. http://www.nu.nl/news/517164/10/CDA_...rwoningen.html Wat vind jij van dit CDA plan? |
Is er al onderzocht of dit nuttig is?
Het lijkt me eerlijk gezegd veel beter alle laagopgeleiden te dwingen tot het injecteren van serotonine bij zichzelf. |
Tja, voor onverbeterlijke aso's lijkt het me een goede oplossing.
|
Niks mis met een containerwoning toch? Wie te asociaal is voor een echt huis, verdient dat ook niet.
Bedenk wel dat een huurhuis namelijk het eigendom is van de huisbaas, en die zit met een fikse schadepost als zijn eigendomwordt uitgewoond en de huur niet betaald word. Dit soort mensen mag nog blij zijn dat ze niet in een kartonnen doos hoeft te leven! En buiten de stad is het ook nog lekker rustig, niemand heeft last van ze en zij hebben om hun beurt ook niet meer dat gezeur van die in hun ogen lastige buren als ze om 3 uur 's nachts hun brommer willen gaan tunen of de nieuwe surround sound boombox willen uittesten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Prima. Je kunt mensen niet zomaar op straat zetten. Niet omdat ze hoegenaamd recht hebben op huisvesting - want in mijn ogen heeft dit soort mensen dat recht allang verspeeld - maar omdat dat alleen nog maar meer overlast veroorzaakt. Dan gaan ze kamperen op een parkeerplaats langs de snelweg of ze bivakkeren in een winkelcentrum, dat wil je ook niet hebben.
De beste oplossing is om dit soort menselijk afval gewoon tegen zo laag mogelijke kosten per dag op te bergen in een afgeschermde omgeving, waar ze niemand tot last kunnen zijn en mogen blijven wonen tot ze doodgaan (uiteraard een muur erom heen om te voorkomen dat het zichzelf voortplant). |
Menselijk afval nog wel. :D Ik vind containerwoningen wel een goed idee, júist omdat je die mensen niet op straat kan en mag zetten. Zij kunnen er ook niets aan doen dat ze ietwat eh, dom geboren zijn. :o
|
Bestaat er geen kans op ghettovorming dan?
En hoe kan het leven nu beter zijn voor een kind om op te groeien in een asociale omgeving in plaats van in een omgeving waarvan alleen zijn/haar ouders asociaal zijn en hij/zij ook het keurige (ahum) leven van de buurtbewoners als voorbeeld zou kunnen nemen? Moeten ze slechts in containers gedumpt worden :s of moet er dan ook sprake zijn van "heropvoeding" en "toezicht"? |
Er is allang zo'n 'containerwijkje', net buiten Kampen (overijssel), en daar gaat 't geloof ik heel goed. Dus: doe maar (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je schijnt te vergeten dat mensen die voor een 'hufterbunker' in aanmerking komen, mensen zijn die zich jarenlang schuldig hebben gemaakt aan de ernstigste vormen van overlast. Drugs dealen, lawaaioverlast, bedreigingen, inbraken, mishandelingen, illegale wietteelt, diefstal, noem de hele rits maar op. Vaak zijn het twee of drie families die een complete stadswijk onbewoonbaar maken en waar alles al tegen geprobeerd is: boetes, gevangenisstraffen, korten op de uitkering. Dat helpt allemaal niet. Dat soort mensen heeft afdoende laten zien niet in staat te zijn normaal in de maatschappij te functioneren. Het is zo'n ongelooflijk naïef idee, te denken dat het wel goed komt met zulke mensen - of althans met hun kinderen - als je ze maar in een normale wijk laat wonen. Dat kunnen ze niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze eens twee flinke containers bestellen en eentje op het binnenhof zetten en eentje op de coolsingel, dan kunnen in die containers kabinet Balkende II en De Complete Rotterdamse gemeenteraad inclusief Burgemeester Opstelten.
Dat zijn de grootste aso's die er zijn. En die containers dan ook nooit meer openen, maar dichthouden. |
Citaat:
Mag Cohen dan naar Rotterdam? :p |
Citaat:
|
Ik vind het ook een goed idee om ergens aso's in een containerkibboets te stallen. Natuurlijk kan je zeggen dat je het probleem louter verplaatst, maar ik vertrouw erop dat de kwalijke invloed van de aso's op hun buurt zal verminderen. Misschien zullen ze, door afgezonderd te worden tussen andere aso's, hun eigen gedrag in het doen en laten van de andere aso's herkennen, waardoor ze wellicht dan wel inzien dat ze zich beter iets ingetogener kunnen opstellen jegens hun medemensen.
|
Oja, waar zouden die containers eventueel geplaatst moeten worden?
Ja, buiten de stad, lekker duidelijk zeg :s |
Citaat:
|
Citaat:
gewoon boven een klein gaatje in boren en langzaam laten volgieten met zoutzuur ofzo. of natuurlijk verwarmen, zodat het ijzer gaat gloeien en dan 1 kussentje neerleggen van 1m bij 1m , zodat ze kunnen vechten om een plekje |
Citaat:
|
Als deze oplossing werkt is het altijd mooi meegenomen, maar ja, waar moet je de grens trekken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht trouwens dat Christenen voor vergeveing, naastenliefde en dat soort waarden waren. :|
Ik vind het een verkeerd idee. Zo zorg je ervoor dat ze aso voor het leven zullen worden/blijven. Aan de andere kant, misschien zorgt elkanders asociale gedrag ervoor dat ze begrijpen wat hun normale buren moeten meemaken, en stoppen ze ermee. of is dat een beetje té |
Oh ja en Ayaantje in een afvalcontainertje met slot erop en postzegel richting Somalie om dan ook nooit meer terug te keren. :evil:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
om maar weer eens een serieuze reactie te geven (god mag weten waarom ik de moeite neem) :
het helpt waarschijnlijk, want als je alle probleemgevallen bij elkaar stopt in een ijzeren doosje kun je net gaan doen alsof het probleem er niet is. (aka 'balkenende-tactiek'). (bijna net zo zinnig als tegen een werkloze zeggen dat-t zijn schuld is dat er geen werk is, maar dat doet onze regering ook al een paar jaar.) de oplossing zou gezocht kunnen worden in preventie, niet in symptoombestrijding. |
Citaat:
scherp. Maar dan krijg je weer dat alle ouders angstvallig elk contact met die wezens verbieden aan hun kinderen. |
Aso's houden elkaar wel redelijk onder controle hoor. Ze zitten dan temidden van hun eigen soort, en die zijn net zo hard en meedogenloos en bekommeren zich net zo min om repercussies als zijzelf.
Dit doort gespuis kan zijn gang gaan, zolang ze in een nette buurt met nette mensen wonen, want die kunnen niet tegen ze op, maar dat komt natuurlijk heel anders te liggen als ze voortdurend een koekje van eigen deeg krijgen. Die kinderen? Die worden dan waarschijnlijk beter opgevoed. van je eigen asociale buurman ga je geen auto mollen, anders kun je een kleun voor je harses verwachten, en je pa zal geen verhaal durven halen op de buurman, omdat hij net zo bang van hem is als jijzelf. Ik vermoed ook wel een soort verwrongen solidariteietsgedachte van tuig onderling, en soort boeveneer. |
Citaat:
2.-3. hoe weet je dat ze nooit zullen veranderen? En dat ze geen geweten ebben klopt ook niet hoor. Ze hebben een geweten, waarin veel meer kan. Ik denk dat dat wel aanpasbaar is, met wat begeleiding. En je kan ze erop wijzen dat wanneer zij asociaal gedrag over zich heen krijgen, dit hetzelfde is, als wat zij doen. Ze kunnen er misschien niet zelf op komen, maar een begeleider (met stalen zenuwen, a lá verdonk) zou voor een poosje rechtertje kunnen spelen. |
Citaat:
Maar dat zou eerst onderzocht moeten worden. |
Hoe succesvol is het project bij Kampen eigenlijk?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat jij een veel te rooskleurig beeld hebt van de intellectuele mogelijkheden van zulke mensen. Veel van zulke mensen en hun kinderen zijn mensen met een IQ van tussen de 70 en 90. Op de grens dus tussen zgn. licht verstandelijk gehandicapten (LVG) en 'gewone' kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden (LOM). Daar valt echt geen land mee te bezeilen. Je moet gewoon accepteren dat er mensen zijn die in zekere zin 'mislukt' ter wereld zijn gekomen. Ze missen bepaalde verstandelijke mogelijkheden, zoals het inzien dat 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'. |
Citaat:
De basisvorming wordt onderhand wel gezien als grote mislukking. De domsten vielen af, de slimsten verveelden zich dood. Mensen helpen elkaar gewoon niet, dat soort dingen gebeurt gewoon niet. Dat is idealisme dat door de werkelijkheid gelogenstraft is. |
Gezinsbegeleiding in dergelijke multi-problem gezinnen. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dus: Óf meewerken, óf je kinderen worden afgepakt. (y) |
Citaat:
Wat elke debiel echter wel kan begrijpen is dat hij normaal moet gaan doen als hij uit zijn huis wordt gezet en in een behangen container moet gaan wonen, dat soort gebaren dringen wel door. |
Citaat:
Eigenlijk zouden we de discussie van geboortenbeperking van geestelijk gehandicapten moeten uitbreiden naar geboortenbeperking van dit soort tuig. Misschien dat het dan eindelijk eens uitsterft. |
Die zogenaamde 'container' woningen schijnen nogal vrij groot en redelijk luxe te zijn (van wat ik op tv gezien heb hierover). Zo'n woning mochten ze mij, mits die vrijstaand is zeker geven. Is nog altijd beter dan een klein huurflatje op de derde verdieping. :o
|
Citaat:
|
opzich wel goed plan
|
Citaat:
Maarja ik ben dan ook geen asociaal. :o |
Ik heb niets tegen vrijwillige segregatie. Maar wel wanneer dit door de overheid gebeurt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |