![]() |
Chocolade Fondue
Ik wil een xtje gaan chocolade fonduen maar nou was mijn vraag kan dat ook met witte chocolade.... ieamnd een recept of ervaringen??
Alvast bedankt |
jahoor, tuurlijk kan dat.
|
dat lijkt me echt heerlijk:eek:
is dat net zoals kaasfonduen? |
:eek:
nooit van gehoord, ik wil het ook! |
Ja maar witte chocolade is wel moeilijker vloeibaar te krijgen en te houden doordat het een andere samenstelling heeft dan gewone chocolade. Maar volgens mij kan het wel :cool:
|
Citaat:
|
Dan doe k maar gewoon met melk chocolade en daar dan aardbeien enzow in fonduen:):) nog noooit gedaan... maar krijg honger als k eraan denk
|
Citaat:
|
maar hoe werkt dat dan? wat is allemaal lekker om erin te doen?
|
ow okeej bedankt voor de tip, word t pure chocolade
en wat je erin kan dippen.... ehhh fruit zoals aardbeien, koekjes zoals lange vingers, cake ofzow en vast nog wel meer:P |
Vlees kan ook.
Beetje duur lijkt mij. |
Ja, lekker, vlees in je chocoladefondue :| :eek:
|
Citaat:
Ik weet niet precies hoe lang geleden maar toen was Chocolade in in de horeca, gooide dat iedereen in hun sauzen en zo. |
Jammie, wat een goed idee :p
Het makkelijkste gaat het idd met pure chocola. Met vier personen gebruik je ongeveer 200gr. Je smelt de chocola gewoon in een pannetje en gooit er een beetje melk bij. Beetje roeren enzo. Thuis hebben er een soort schaal waar onderin een waxinelichtje kan staan. Dan blijft de chocola vloeibaar. Is wel makkelijk. Ik vind het het lekkerst om er fruit in te dopen, koekjes ga ik de volgende keer proberen :D |
maar dat eet je dan toch niet als diner lijkt me? meer iets voor tussendoor ofzo :confused:
|
als toetje :D
|
Citaat:
|
misschien een nieuw idee voor familie feestjes, in plaats van de gebruikelijke kaasblokjes
|
Citaat:
|
Witte Chocolade is geen chocolade.
|
heb je niet gruwelijk veel chocolade nodig?
|
Citaat:
Dus eigenlijk kook je, je eten in chocomelk. |
je hebt iets van 2/3 repen chocola (2 a 3 dus) nodig. Hier kun je dan spekkies, aardbeien, banaan, ananas, koekjes etc. in dopen. Echt heeerlijk.
Deden wij vroeger altijd met de verjaardagsfeestjes van mij en m'n broertje. Ik zou pure chocola gebruiken, maar voor extra variatie kun je natuurlijk meerdere soorten gebruiken en ook met vulling oid. |
Klein scheutje rum erbij, of ongeklopte room, is ook erg lekker. Of eerst 2.5 deciliter blue band finesse voor koken opwarmen, en daar chocola door heen smelten. Het beste is de chocolade au bain marie smelten, dat is een pannetje boven een pan met kokend water, zodat de bodem van de 'smeltpan' niet direct het vuur raakt.
Chocola dan gewoon in brokjes laten smelten. voor vier personen ong. 500 gram chocola. K heb t redelijk vaak gedaan, t is echt lekker. Wat je erin kan doen: Ananas Aardbei Banaan Spekjes Lange vingers Cake / Muffins Stukjes van muesli repen Geroosterd wit brood Speculaas Walnoten Mm, zo kan je nog eindeloos varieren. |
Prima Sinterklaasrecept! (y)
Lijkt me lekker met geroosterd brood en rozijnenbrood. |
het kan wel...maar niet aan te raden...
Witte chocolade smaakt velen malen minder smakelijk! Gewoon melk is het beste :) |
Lijkt me iets om lekker misselijk van te worden :P
|
Volgens mij word je daar echt kots en kotsmisselijk van.
|
Citaat:
|
het is echt lekker!! (y) met fondantchocolade en er dan stukjes fruit in doppen. Heerlijk!
|
Ik word al misselijk als ik er aan denk.
|
Met witte chocolade is het heel vies :o
|
Citaat:
|
Wij hebben een keer melk- en witte chocolade door elkaar gedaan, dat was echt ontzettend lekker :o Maar je moet wel van melkchocolade houden dan ;)
Ook moet je er geen slagroom door doen, wat wij dus wel deden (op advies van iemand anders :s ) maar wat er dan wel door moet... geen idee :o |
Citaat:
|
Lijkt me wel super lekker. Maar iedereen adviseerd pure chocolade, normaal lust ik dit niet! Smaakt het dan anders? Of zou je beter gewoon melkchocolade kunnen doen als je puur niet lust?
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga proberen...
en waarom zou je maar met 1 soort chocola gaan fonduen? Je kunt ook wit, melk en puur door elkaar doen toch? Met vriendelijke groet, Lama |
Citaat:
|
Citaat:
|
oké, wacht:
500 gram chocolade voor 4 personen. moet je dan eerst melk koken? zo ja, welke melk en hoeveel? dan chocolade smelten en erbij doen en warm houden? |
Citaat:
En volgens mij gaat het gewoon om een scheutje room (dus niet geen melk (eventueel koffiemelk kan volgens mij wel)), hoeveel precies weet ik ook niet, gewoon een klein beetje. |
misschien ga ik het wel een uitproberen ofzo ;)
wil al die chocoladetoeten (lees: gezichten) wel eens zien :p |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |