![]() |
Je moet niet zo lief doen
Je drukt je lippen op mijn voorhoofd
Kijkt me dan nog een keer aan Tranen rollen over mijn wangen Blijf nog even bij mij staan Je moet niet zo lief doen tegen mij dat heb ik echt niet verdient Hoe kan ik je dan ooit vergeten als je er niet meer voor mij bent Je neemt mijn gezicht in je handen Strijkt me nog een keer door mijn haar Ooit zou dit moment moeten komen maar het valt me zo ontzettend zwaar Je moet niet zo lief doen tegen mij dat heb ik echt niet verdient Hoe moet ik straks nou vetder als jij er niet meer voor mij bent |
Een standaard gedicht, meer een soort liedje, maar wel mooi. Ja, het spreekt me wel aan.
|
Vond het zelf ook een wel een beetje liedjes achtig. Is inderdaad wel beetje standaard.
Dankjewel! |
Ik zou het stuk niet herhalen in zo'n kort gedicht.
Ik vind het ook het slechtste stuk, het zwakste. Het lippen, wangen, tranen, handen, voelen is veel sterker de fysieke delen van het gedicht zeg maar daar moet dan die ene strofe aan het eind met het gedachtengoed tegenoverstaan die sterk genoeg is om tegen ze op te wegen. Met zo'n sterke afsluiting zou het een mooi en goed gedicht zijn. Nu vind ik de zin waar het om draait ook te zwak.. te veel slappe spreektaal ik had nog eerder de laatste zin gekozen als titel als je er niet meer voor me bent.. want dat is de emotionele kant die de optelsom is van het fysieke en het rationele SounD...neemt misschien sommige gedichtjes een beetje te serieus... |
Ik vind dit een leuk, lief gedichtje... en ik begrijp wel dat gevoel van doe niet alsof je me zo aardig vind .. of heb ik het verkeerd? nou ga zo door.. :D
Jesse |
Het gevoel bij een gedicht kan volgens mij niet echt goed of fout zijn, maar dit is niet het gevoel waar ik het om heb geschreven.
Ik heb er zelf 2 intepretaties voor; - een jongen, die ik heel erg leuk vond, vond mij niet leuk, maar hij bleef heel erg lief. Nog steeds vaak bellen en tja gewoon zoals het in het gedicht staat. - vorig jaar zijn 2 mensen uit mijn nabije omgeving gestorven aan kanker en in dit gedicht probeer ik het moment van afscheid nemen te beschrijven. Ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen invulling aan het gedicht moet geven, maar dit was in elk geval mijn gevoel erachter. Liefs Kimry |
Citaat:
:( maar mooi |
Het is verdiend :p
Geeft verder niets: ik vind het gedicht wel mooi, maar voor mij is ie net iets te standaard. |
Ik snap wat je bedoelt. Het is vrij standaard, ben ik met je eens.
Ow lekker domme typfout, dat dat niemand anders nog is opgevallen. Ik denk dat de mensen die (vooral de 2e intepretatie) nog nooit van echt dichtbij hebben meegemaakt bij dit gedicht ook niet echt bij kunnen voelen wat de mensen die het meegemaakt hebben, voelen, maar daar zou ik me in kunnen vergissen.... Misschien had ik het beter kunnen verwoorden dat het wel zo was, maar ja... ben ook nog maar een beginnelingetje ;) |
Standaart, maar emotioneel erg gevoelig...
|
Als gevoelsdichie mooi!:) en wel:(..
liefsxx Mariamne |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08. |