![]() |
overgevoeligheid rook
titel zegt t al, kun je als je in bijv de kroeg bent geweest waar veel wordt gerookt, volgende dag last hebben van de rook?
bedoel dan keelpijn, hoesten ed? meer mensen hier last van? ik weet niet wat ik er tegen kan doen :s vind het nl erg gezellig in de kroeg :p greetz |
Ik heb het altijd wel op dat moment. Ik krijg het heel benauwd van rokerige kroegen en vooral sigarettenrook vind ik heel smerig. Maar als ik er weg ben, gaat het al heel gauw beter.
|
Ik heb er ook veel last van, maar ik heb dan ook astma. Als ik een paar uurtjes in de kroeg sta (wat ik nooit doe, behalve als ik er boeken moet halen) dan loop ik de hele avond en nacht te hoesten en heb ik ontzettend pijn in mijn keel en benauwd.
Wat wel helpt is veel drinken. |
Je kunt allergisch zijn voor sigarettenrook volgens mij, tenminste dat heb ik ook :) Als ik er middenin zit valt het wel mee (dus in een kroeg ofzo), dan vind ik het alleen stinken, maar daarna krijg ik er idd last van en soms ook al als ik er middenin zit :)
Wat helpt is af en toe even naar buiten gaan, frisse lucht happen. En als dit een teken is dat je astma hebt, kun je daar medicijnen voor krijgen als je langs de dokter gaat :) |
Ik heb het altijd dezelfde avond + de volgende dag. De volgende dag vaak meer last (vooral hoofdpijn) dan de avond zelf.
Mijn moeder heeft het alleen de volgende dag. We zijn beiden wel eens goed ziek geweest na een avondje in de rook. Dus het kan wel volgens mij. |
jups.. van sigarettenrook slaat m'n stem over (n) :D
|
k heb al jaren geen last meer van me astma..
bedankt voro de tips! |
Citaat:
|
Citaat:
|
zo grappig vind ik dit niet hoor...
ok t is bes lollig.. maar wel serieus :| |
Ja heb ik last van en ik ga ook huilen als ik veel rook in m'n ogen krijg :(
|
Citaat:
Ik werk in een kroeg, en ga regelmatig stappen. De volgende dag ben ik altijd wel wat hees en schor. Veel thee drinken is wel een aanrader (y) |
Ik heb astma.. ik hoest altijd, dus het word niet erger in een kroeg
maar de nacht, en de volgende dag merk ik het wel.. heel erg gehoest. maar dat komt ook omdat je dan minder hebt geslapen, en hebt gedronken enzo. ik krijg ook altijd last an mn ogen maar ik weiger gewoon mn leven er door te laten beinvloeden... |
Citaat:
|
Ik krijg altijd moeie en kleine oogjes van de rook, ze gaan ook prikken ed. Heel irritant... Want dan ga ik naar huis omdat ik moe ben en zodra ik buiten sta ben ik opeens klaar wakker.
|
ja dat heb ik ook, het is helemaal erg bij een rookmachine.. dan piep ik de volgende dag echt. maar op t moment zelf ga ik steeds waziger zien ook (maybe ook door mn lenzen), en idd pijn aan mn keel
|
mijn lenzen vinden het ook niet echt fijn..
|
op het moment zelf krijg ik zere en droge ogen. heb ook altijd een soort van oogdruppels bij me voor de lensen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |