![]() |
coxitis fugax
Kent iemand dit?
Een echte coxitis is een ontsteking van het heupgewricht die gepaard gaat met pijn en mank lopen. De coxitis fugax is een bij kinderen veel voorkomende lichte ontsteking van het heupgewricht, zonder verdere verschijnselen van een ontsteking. Ook in het bloed of op röntgenfoto's worden geen afwijkingen gevonden. De symptomen verdwijnen binnen enkele weken spoorloos en de prognose is 100% gunstig. De diagnose is echter slechts achteraf met zekerheid te stellen. De behandeling bestaat uit bedrust tot de pijn en de bewegingsbeperking zijn verdwenen. Daarna rustig gaan oefenen en mobiliseren. Ik had vanaf vrijdag last van mijn heup en bekken, lopen fietsen alles deed pijn..Maandag ben ik naar de dokter gegaan en heb ontstekingsremmers gehad.. waarbij hij dus dacht aan coxitis.. zeker weten nee.. Maar mijn klachten zijn: - pijn aan heupen - pijn aan bekken - de spieren erom heen.. - mank lopen - fietsen en lopen gaat gewoon amper.. - liggen doet al pijn - bijv. been strekken (bij mij rechts..) doet erge pijn.. Pijnstillers werken niet.. en dan zijn de dagen lang.. :o |
misschien naar de dokter, die heeft er meer verstand van
|
Citaat:
en heb ontstekingsremmers maar werken niet maar ik moest 5 dagen afwachten nu pas de eerste dag.. |
Wacht nou maar gewoon af. Je slikt die medicijnen pas 1 dag.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja maar hij zei dat het meteen aansloeg.. gisteren al toen ik ze nam.. heb er al 5 gehad.. maar nog niets.. hij zei al maybe werken ze niet..
|
Het kan altijd niet werken, dat is altijd zo. Toch zou ik even afwachten. Of als het niet uit te houden is toch nog even bellen oid (al zal hij niet voor niets zeggen dat je vijf dagen af moet wachten, maar goed).
|
Citaat:
hij weet niet 100% zeker of het dit is ja of nee.. daarom even afw88 als het niet minder wordt krijg ik bedrust toegewezen zei hij nu al.. nu heel rustig aan doen.. |
Ik heb het ook 3 maanden gehad. Alleen ik kon helemaal niet lopen. Zat 2 maanden in rolstoel en lopen was absoluut verboden,ik zou dat ook maar niet proberen . Ik had mazzel dat het maar 3 maanden duurde en niet geopereerd hoefde te worden. Het gekke alleen bij jou is, dat jij alleen het bij je rechter been hebt. Ik had ze bij allebei de benen(eerst begon links toen rechts),maar als je echt dat virus hebt gebeurt dat nog wel
Als je deze ziekte echt hebt dan kan je echt niet meer lopen of iets anders(alhoewel de eerste dagen niet zo heel erg is) |
Citaat:
|
Wacht idd af. Ik reageer altijd sloom op onstekingsremmers, dat schijnt heel normaal te zijn. 't Gaat écht niet na 1 of 2 dagen íneens over.
|
Citaat:
geen idee wat het kan zijn :/ |
Citaat:
|
Citaat:
niet meteen overal iets ergs bij denken :nono: |
nee pijn lijden is ook een optie..
maar dokter gaat al verder zoeken.. |
Citaat:
Bij mij dacht de docter eerst aan een hamstringblessure ...Lol .... Maarjah inge.Waarschijnlijk heb jij het ook.... |
Citaat:
Maandag ga ik denk ik terug want het blijft, en wordt alleen maar erger en slik nu al 4 dagen de medicijnen, en dan moest het wel helpen had hij verteld. Dus dan maar even bellen maandag. En dan zien we wel verder (misschien morgen al wel).. Ik hoop niet dat het bij mij zover gaat komen (n) Ik ben geen stilzitter, en dat vind ik nu al erg moeilijk.. Ik ga van het een naar het ander.. een druktemakertje dus.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |