![]() |
Scriptie Economie (Marketing)
Ik wil graag mijn bachelorscriptie schrijven door een economische kijk te geven op de problematiek van het illegaal downloaden / cd-branden.
wat zouden goede probleemstellingen kunnen zijn? |
wat zijn de economisch gevolgen door het illegaal downloaden?
Wie zijn economisch gedupeerd door het downloaden? Zoiets misschien? |
Waarom moet een scriptie een probleemstelling hebben? Je kunt ook gewoon onderzoek verrichten, bijvoorbeeld naar de invloed van de groei van het aantal 'webwinkels' waar je online MP3tjes kunt kopen op de daling/stijging van het aantal verkochte CD's ofzo.
|
Citaat:
maar ik zal je idee meenemen. |
Literatuurstudie is ook leuk, maar is dat wel een gepaste methodiek voor marketing? :)
|
Citaat:
|
Hoofdvragen en subvragen maken? Maar dit is toch niet echt marketing? Meestal schrijf je op strategisch niveau voor bachelor.
|
Citaat:
|
Aha, veel succes ermee.
En o ja: denk eraan dat de vragen SMART zijn. In de meeste opleidingen moet dat. Hoewel je er wel aan kan twijfelen of het nodig is maar dat terzijde. |
wat houdt dat in?
|
Citaat:
|
Ja inderdaad. De meeste scholen verplichten je te voldoen aan deze eisen voor een hoofdvraag en/of doelstellingen. Je moet dan dus bijvoorbeeld tijd in de vraag benoemen.
Hoe kan ik de omzet verhogen de komende drie jaar? Dan staat de tijd erin...En dan moet ie nog voldoen aan de rest. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11. |