![]() |
[POLL] Apocalyps. Is het einde nabij?
.
|
Waar in de Apocalyps kan ik dat lezen? En is dat een magazine oid?
|
Ik heb nee gestemd
1 tim 5: Maar van de tijden en de gelegenheden, broeders, hebt gij niet van node, dat men u schrijft. Of was het niet serieus :s |
Het einde komt eraan, maar niemand weet wanneer. Hij komt als een dief in de nacht.
Iedere ramp of iets dergelijks is als een tik op een klok, hoe meer er komen hoe dichter we bij het eindoordeel komen. |
Ik denk het niet, maar het zou me toch wel tof lijken om bij dat selecte groepje mensen te horen die het einde van de mensheid meemaakt. :)
|
Misschien in 2012
misschien ook niet... Ik geloof in het einde van de wereld, net zoals er een einde voor de mensheid zal zijn. Hij is Alwetende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er komt heus wel ooit een einde, maar voorlopig nog niet. Verder heb ik niets gehoord over enige meteoor, dus vertel!
|
'Waakt dan, want gij weet de dag noch het uur.'
Lukas 12:40: 'Weest ook gij bereid, want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen.' |
Volgens de Islam, is het bestaan niet oneindig en zal alles uiteindelijk uitmonden in de Oordeelsdag ('Qiyamah') en het Einde der Tijden
In de aanloop daar naartoe, zullen een aantal gebeurtenissen plaatsvinden ('minor and major signs of Qiyamah'), zoals de wederkomst van Jezus - iets waar ook de Christenen in geloven - om de AntiChrist ('Dajjal') te verslaan in een finale strijd tussen goed en kwaad. 'Dajjal' betekent eigenlijk bedrieger, valsaard. 'Al-Dajjal Al-Massih', is dus de Valse Messias of de Valse Christus. Het is iemand die zich voor Jezus zal uitgeven maar in werkelijkheid zijn grootste vijand zal zijn. De Antichrist ('Dajjal') zal zelf een goddelijke status opeisen en zal de mensheid verleiden hem massaal te volgen. Jezus zal dan neerdalen in Damascus, en zal de gebeden vervoegen die geleid worden door de Imam Mahdi. Na het verslaan van de AntiChrist, zal Jezus een rijk van broederschap en vrede vestigen voor de hele wereld. Alle mensen van het Boek (Joden, Christenen en Muslims) zullen hem erkennen en hem aanvaarden: "Er is niemand van de mensen van het boek die niet voor zijn dood in hem zal geloven en op de opstandingsdag zal hij over hen getuige zijn." (Koran 4:159) Ook wat dit betreft staan Christenen en Muslims dus veel dichter bij elkaar dan velen denken. Beiden delen het uitzien naar de Wederkomt van Jezus. |
Het einde der tijden zou prima zijn. Houden die gelovigen eindelijk hun mond.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jezus As is verrezen. |
Citaat:
Gelovigen reageren op wat er gevraagd werd door topicstarter. Hij zegt dat we niets moeten zeggen... Logisch ja :| |
Eerst bewijzen, dan geloven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat gezeik altijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu is mijn vraag: Geloof jij in de Apocalyps? En zo ja, wanneer zal het eind van de wereld dan zijn? Dit is wat hij antwoordt: Het einde der tijden zou prima zijn. Houden die gelovigen eindelijk hun mond. Idd hij reageert op wat er gevraagd wordt. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moslims geloven niet dat Jezus as gekruisigd werd.
Wel dat Judas hem verraadde, maar Judas werd gekruisigd -hij kreeg immers het uiterlijke van Jezus as- en Jezus as verrezen. Bij het Einde zal hij terugkeren. Mohammed vzmh is gestorven. Hij kreeg de keuze. Hij mocht kiezen of hij wilde verderleven of sterven. Hij koos om te sterven. Hij wilde niet langer wachten om bij God te zijn. Hij wilde naar zijn Heer. |
Citaat:
En iedereen zal sterven. Het is niet omdat je sterft dat je geen waarde hebt. Omg wat een zinloze conclusie die echt op niets trekt. (n) |
Citaat:
Elia werd ook opgenomen, waarom komt hij dan ook niet terug? Waarom komt alleen Jezus terug. Ik vind het, voor jullie dan, veel logischer klinken als mohammed zou komen. Jullie zien hem immers als De profeet. En Allah zou hem zo tot leven kunnen wekken of hem naar de aarde sturen |
Citaat:
Maar Mohammed vzmh heeft zijn werk/plicht volbracht. En logischer klinkt het in een moslim zijn oren al zeker niet. Want Mohammed kwam niet alleen voor de arabieren maar voor de mensheid. We zien hem als de Laatse profeet. Jezus as zien we ook als een profeet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aangezien mijn planning voor de wereldheerschappij op de lange termijn werken kan ik jullie garanderen dat de apocalyps niet plaats zal vinden voor 2025, 16 januari, om 7.15 's morgens...
|
Nee, ik geloof niet in de apocalyps (sowieso niet in de bijbel)
Iedereen kan een vage enorm brede omschrijving geven van gebeurtenis die nog te gebeuren staat zodat alles wat er VAAGJES op lijkt als die gebeurtenis genomen kan worden. Er staat niet LETTERLIJK vermeld dat we allemaal de pijp uit gaan door een stuk steen dat te lui is om om de aarde heen te vliegen. EN meteorieten hebben dan weer totaan NIKS met god te maken. Des te meer met natuurkunde (je weet wel, zwaartekracht en E=MC2. Zogenaamde BEWEZEN wetenschap. (ontken de zwaartekracht maar eens. INderdaad, dat is onmogelijk omdat alles wat je uit je poten laat vallen onderhevig is aan die zwaartekracht. Geef nu eens zo'n zichtbaar onomstotelijk bewijs voor god en we praten wel weer eens verder :)) |
Citaat:
|
Ongetwijfeld komt er weer een massa-uitsterven, dat gebeurt immers al miljarden jaren af en toe. Ik heb geen idee wanneer. In ieder geval zal de steeds groeiende zon ooit de aarde verschroeien en vervolgens opslokken. Maar dan is de mens (als die nog bestaat) toch wel verkast naar een andere planeet. Op kort termijn denk ik dat de mens zelf de grootste bedreiging vormt voor deze aardbol.
Dat er ooit een einde komt aan de aarde is een feit, dat er daarna weer een nieuwe aarde komt is niets meer dan whishful thinking. |
Ik geloof dat de Apocalyps al is geweest, in 1846 (ofzo, iig daar in de buurt). In de bijbel en in andere boeken wordt niet letterlijk de ondergang van de wereld bedoeld. Het gaat vooral om de terugkomst van de messias, en ik geloof dat dat toen was.
|
Jezus dacht al de de Apocalyps snel zou komen en sindsdien staan er regelmatig van die gekken op die dat beweren. Toch zijn we hier nog steeds....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
met morgen bedoel ik natuurlijk niet letterlijk morgen 28 april 2005, maar in de nabije toekomst. het zou net zo goed morgen kunnen zijn, als over 50 jaar dus. Wat ik wou aangeven was dat we misschien nu eht einde van de wereld wel erg zijn genaderd. |
Wij bevinden ons nu al in de eindtijd. De aarde verkeerd in barensnood, en al die bijbelse uitspraken.
Ik denk niet dat God ons 30 jaar van te voren waarschuwt voor het einde der tijden, en de terug keer van het lam dat daarbij hoort. |
Citaat:
|
Ik geloof niet in de Apocalyps, maar ik wéét dat het einde van de wereld in ieder geval na 2035 zal gebeuren. De zon houdt er namelijk ook ooit eens mee op.
|
Citaat:
|
ik denk dat dat nog minstens een paar jaar duurt..
|
Citaat:
Moslims zullen strijden met Jezus as tegen Dajjal en zijn volgelingen. De Dajjal zal dingen kunnen doen die op mirakles zullen lijken. Hij zal zeggen dat hij God is en de blinden zullen hem volgen. (Niet blind in de letterlijke betekenis) |
De overleveringen die gedetailleerde voorspellingen bevatten van toekomstige gebeurtenissen ( met data erbij) worden verworpen als vervalsingen. Ook de meeste overleveringen omtrent de al-Dajjal ( en de Mahdi) zijn vervalst verklaard.
Aldus pakistaan, in een pm. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |