![]() |
Rigid en dry jeans
Wie heeft er ervaring met Rigid en dry jeans? Dat zijn spijkerbroeken van ongewassen denim. Bijvoorbeeld van Nudie. Je moet ze eerst een aantal maanden dragen voordat je ze wast. Volgens Nudie krimpen ze nauwelijks.
Bij Levi's heet het rigid jeans. Dat zijn ook broeken van ongewassen denim. Maar Levi's geeft aan dat ze wel krimpen. Je moet ze dan ook twee maten te groot kopen en in bad aan je lijf laten krimpen. Wie van jullie heeft daar ervaring mee? Hoe heb je dat gedaan? In bad of in zee? Moeten de Levi's ook eerst een aantal maanden ongewassen gedragen worden? Krijg je hetzelfde effect als bij dry jeans van Nudie? En krimpen dry jeans echt niet of moet je ze ook een paar maten te groot kopen? |
klinkt vrij ranzig.... :s
|
Ik heb voluit een Nudie Loose Frank Dry. Fijne broek, zit geniaal. Alleen ik was 1x gepleurd met mn fiets en der zitten gelijk slijtplekken op de knie. Beetje raar, hij was toch bijna 100 euro. :confused:
Het is idd mooier om ze een paar maten groter te kopen, anders heb je nog een standaard spijkerbroek. Het is toch de bedoeling dat-ie 'loose' valt, of niet? :confused: |
Citaat:
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die zo'n dry spijkerbroek hebben. |
Hier meer info: http://www.nudiejeans.com/thisisnudie/worn_jeans.php
|
Bedoel je dan zo'n effect zoals deze? http://www.nudiejeans.com/collection...rank-dry_f.jpg
(Kopieren, en in nieuwe browser plakken!) Deze heb ik namelijk gewoon zo gekocht in de shop. :o |
Het ziet er idd wel mooier uit! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Lelijk. :| Maarja, ik hou sowieso niet van dat soort strakke broeken, als ie nou wat wijder was, wassie wel oke (y). Met die die ik net postte heb ik ook wel slijtplekken hoor (door die val) en omdat ik ze niet omvouw, dan vind ik het wel vet. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Nou de slijtplekken zijn wel leuk. Het schijnt ook dat je gewoon die hele donkere die ik postte (ruim 40 euro goedkoper dan zo'n 1 met slijtplekken) in de was kan doen met stenen en dat je dan ook zo'n effect krijgt. (y) |
Citaat:
Nee, krimpt niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan is het nog erger? :eek: |
Ja ik heb nu zo'n nudie gekocht, was in de aanbieding...
Volgens het boekje moet je hem een half jaar dragen alvorens je hem voor de eerste in de wasmachine gooit. Je moet hem dus uit laten waaien. Volgens nudie krijg je zo je 'eigen stijl' spijkerbroek. Ach het zal allemaal wel. Ik draag em een maandje en gooi em dan wel in de was denk ik. Een beetje lichter mag hij toch wel worden, dus. |
zoiets zou ik dus echt niet kunnen maken, een broek zes maanden niet wassen, dan is ie in plaats van blauw echt smoezelig bruin ofzo. maar ik gebruik mijn broeken ook zonder uitzondering voor alles. als ik van mijn werk terugkom zitten er ook altijd spatten en vegen bloed van het rosbief op en stukjes vlees soms, en ik rijd er ook geregeld paard mee en er zit altijd smeer aan de onderkanten door mijn fiets want ik wil niet zo'n stom klemmetje om. ik ben een vieze smeerkees dus ik was mijn broek gewoon wel elke keer dat ik hem aangehad heb, slijtage heb ik eigenlijk niet echt veel last van.
|
Citaat:
|
Opzich is het voor elke spijkerbroek beter om het ding zo weinig mogelijk te wassen, met dezelfde reden die Nudie geeft. En dat Eppo-effect zal je sowieso niet krijgen met het Nudie danwel Levi's geneuzel, maar dat had je zeker wel door.
|
'was me broeken toch echt al haast nooit ;)
|
Smerig! :D
|
gadverdamme ik ga niet een paar maanden met ongewassen broeken rond lopen, volgens mij ben je in de maling genomen door een verkoper:D
|
heb dezelfde als Sjeord, wel relaxte broek enzo, alleen geeft ie helaas ontiegelijk veel af maar dat doen alle broeken die blauw en nieuw zijn (n)
en ik nog eentje die ik had gezien maar die was 160 euro ofzo (rofl) |
Ik had een keer een Lee broek die heel strak zat en toen durfde ik hem niet in de was te doen. Die heb ik ook een paar maanden niet in de was gedaan, ieeeeeeeeeh
|
pff boeien, gore broeken zijn rock n roll
|
ja en met echte scheuren
dus niet van die zelfgemaakte scheuren :mad: versleten scheuren zijn t rock'n'rollst |
Citaat:
mijn gore broeken stinken helaas vooral :o al die schijt en bloed enzo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jahaaa ik ben me d'r eentje :( |
Citaat:
|
Ik ga morgen mijn Loose Frank Dry (zelfde als Sjeord) voor het eerst wassen , netjes na +/- 5 maanden zoals ze aanraden :p (echt vies is ie toch nooit geworden) ben benieuwd naar het resultaat.
Uiteraard niet in de centrifuge , gewoon lekker uithangen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
OMG IK BEN ZO BENIEUWD NAAR DE BROEK VAN VINZZ!! :eek:
|
echt gadverdamme, wat een lelijke tering broeken. oke, het zal een trend zijn maar ik vind het stom om veel geld uit te geven aan een broek die je ook gratis bij het leger des heils kunt krijgen.
nou goed, ieder zn smaak blablabla. een punt blijft wel dat ik niet eens meer ergens een "normale" spijkerbroek kan vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn normale broeken, alleen donker en stijf de eerste tijd. enne... Levis 501 is gewoon te koop hoor. |
Als je een spijkerbroek niet eerst wast geeft 'ie toch ongelooflijk af? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
en je sig :D (y) |
Citaat:
hier heb ik 501 alleen met van die vlekken gezien in een enorme winkel waar ik eigenlijk altijd mn spijkerbroeken kocht/koop (b-choice levis, lee, wrangler, enzo). de spijkerbroek zonder die slijtplekken komt al bij de black widow vandaan :confused: en daar hebben ze er maar 6 ofzo :D |
lijkt me niks
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49. |