![]() |
Downloads...
Hoi,
Ik heb sinds verledenweek een pc, welk programma raden jullie me aan om te downloaden? Gr. Bram |
Azureus.
|
Bonzi Buddy :cool: (y)
|
|
azureus
dc++ newsleecher emule maar is wel slooom like duh :o |
http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=1
Zoek daar maar wat uit. |
Citaat:
|
och, de downloadmanager van firefox en filezilla boeken bij mij goede resultaten.
Sites?? Bijvoorbeeld sourceforge.net, freshmeat of google.nl voor al mijn appz. |
shareaza zeker weten, makkelijk en goede downloads.
|
Newsgroups.
|
Beetje loos topic, ligt eraan wat je wilt gebruiken. Ik kan uit de Topicstarter ook niet opmaken dat hij een P2P programma zoekt.
|
Citaat:
|
Thunderbird, Firefox, Trillian, FeedDemon en Azureus zijn de basis.
|
Citaat:
Die installeer ik niet meer :). |
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien ik toch maar 1 account heb voor mijn mail. Als is het wel verdomd handig als je meerdere hebt. |
Citaat:
|
Waarom dan niet gewoon outlook gebruiken, zit er standaard bij.
Waarom moet toch iederen opensource stuff gebruiken..word er een beetje para van |
Jeweettoch... M$ is OMG EVIL!!!!!!!11 ;)
Nou ja, Thunderbird heeft wel een handig junkmail filter, en het heeft de naam "veiliger" te zijn (tov Outlook Express). Verder vind ik er ook niet zoveel aan, maar ik gebruik het maar gewoon. Outlook 2003 vind ik persoonlijk beter, maar ik heb nog geen makkelijke manier gevonden om m'n mail vanuit Thunderbird naar Outlook te krijgen. Dan niet. :p |
Thunderbird is een stuk veiliger dan Outlook Express. Daarnaast vele extra functies zoals spamfilter, Enigmail versleutelde email, RSS feeds en nog veel meer.
Bovendien is Thunderbird cross-platform, ik draai het op FreeBSD. Het voelt stukken fijner en handiger aan. Adresboek ook veel fijner: gewoon naam intypen en hij maakt de rest af, dat werkt een stuk fijner dan bij outlook express. En als je mails in threads wilt zien moet je dat gewoon inschakelen, View > Sort by > Threaded. Kwestie RTFM dus. ;) |
Citaat:
|
Ik krijg geen enkele spam zooi op mijn gmail :).
En 'veiliger' pff, marketings trick. En Thunderbird oogt gewoon precies het zelfde als die Maffe Outlook, allebei een uiterlijk uit de jaren 80. En dan Outlook gebruikt zelfs minder geheugen, zowizo vind ik al dat al die Mozilla veel geheugen vreet, Firefox gebruikt gewoon al gauw bijna 20+mb. Nou maakt dat niet zoveel uit heb toch 1024, maar als Azureus aanstaat + ene paar schermpjes FireFox en ik ga gamen, merk ik dat zeker aan de performance. En dan nog maar te zwijgen dat Thunderbird alle mails, zowel ook gestuurde in mijn inbox pleurt. Niet dat ie dat bij send zet...pff, computers en software ik heb het ermee gehad! Pff, ik ben weer toe aan clean instal. Wow, dacht dat Thunderbird zo gebruikers vriendelijk was, dat elke RTFM mongool het nog zou kunnen...nee hoor. Fijner werken vind ik ook niet, oogt precies hetzelfde, maar jah smaken verschillen. Daarnaast allemaal nutteloze programma's, als je al een email client hebt, waarom 2 installeren. Zelfde met virus scanners/firewalls. |
Citaat:
Zie ook Secunia Thunderbird: http://secunia.com/product/4652/ Outlook Express: http://secunia.com/product/102/ Outlook 2003: http://secunia.com/product/3292/ |
Aha. :)
Op die site ziet Outlook Express er wel uit als een behoorlijke gatenkaas ja (hoewel ze sommige dingen wel es mogen updaten, MS Java VM is gelukkig allang van de aardbodem verdwenen). Outlook 2003 is dan al een stuk veiliger, maar dat is dan ook niet gratis ;) |
Bovendien, met OSS ben je van Microsoft af. Dat is een politiek en principieel iets. Maar ik probeer mij zo min mogelijk afhankelijk te maken van grote commerciele bedrijven, en sowieso van proprietary software. Mede daarom heb ik ook de overstap gemaakt naar FreeBSD op de desktop. :)
|
En Outlook (dus niet Express) is een stuk bloatware van jewelste.
|
Juh, alhoewel een kalender misschien wel past bij een emailprog. Het mozilla "Lightning" project streeft er naar Thunderbird te voorzien van een kalenderapplicatie.
http://wiki.mozilla.org/Calendar:Lightning http://news.com.com/Mozillas+Lightni...3-5501618.html |
Allemaal nutteloos, je hebt zelf een kalender op je telefoon.
Moet alles digitaal?Nee. |
Citaat:
Voor mij hoeft dat dan allemaal niet zo nodig, ik heb Windows XP en dat werkt allemaal perfect. Laatst wel een keer voor de gein Knoppix uitgeprobeerd en ik moet toegeven dat dat ook gewoon werkte, alleen mijn SB Live! deed het niet. Ik heb ook niet echt zin om er veel tijd en moeite in te stoppen, voor desktopsystemen is Windows toch wel zo'n beetje de standaard en ik denk ook niet dat dat snel gaat veranderen, daar is Microsoft simpelweg te groot en invloedrijk voor geworden. Of je je daar druk om maakt of niet, tja, da's idd een persoonlijke kwestie. |
Citaat:
|
Citaat:
Aan de andere kant, wat is er mis met de goeie ouwe papieren agenda? :D Niks, als we zo doorgaan dan kunnen we over een jaar of 100 niet meer schrijven, omdat het gewoon niet meer nodig is. |
Zoiets heet verwaarlozing.
Hoef je ook niet meer de nederlandse taal te leren, je gebruikt toch de 'spellings controle van word'. Geef mij maar een old school kalender dan die digitaal rotzooi. Lui is de jeugd van tegenwoordig. |
Het kost veel meer moeite iets in te tikken op een mobiel/pda
oldskoel ;) voor mij :) |
Eerst opstarten, dan blijkt je batterij leeg te zijn of het staat vol met spy/adware en moet je scannen & updaten.
Maar jah, wat zou volgend jaar komen, Mozzilla Thunbird 'New' With Toilet alert! Niet dat ze hun kennis stoppen in het lichter, kleiner maken van de clients, of zelfs dat ze meer performance uit een systeem kunnen halen. Maar jah, liever een 'kalender', stel ik vergeet wat... 'Dan ben je gewoon dom!' |
winrar, ultra-edit, spybot search and destroy, hijackthis en addaware ook
edit: en "cool websearch shredder"... |
Citaat:
7zip, pspad, Microsoft Anti Spyware :p |
Citaat:
|
Citaat:
En voordat men mij een zealot noemt: ja, als de Open Source goed genoeg is gebruik ik liever de Open Source variant. |
Citaat:
Deed 8 uur om eventjes 1 gb uit te pakken :| |
Mijn rijtje:
Mozilla/Firefox, WinRAR, Apache/mySQL/php, MM Dreamweaver, BSplayer, DC, Vdirect, SLSK, Adobe Photoshop (CS), ffdshow, real alternative, QT alternative, AVG Free edition, eh... etc |
Winamp is niet eens genoemd :o
Winamp 2.x natuurlijk ;) |
VLC media player
Als je een videofile hebt die niet door VLC wordt afgespeeld, dan is die file gewoon brak :p |
Citaat:
Ligt aan je codecs |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|