![]() |
[DVD-speler] Vraagjes over DivX
Want ik snap er niks van.
Als ik een .avi bestand (film) op een dvd brand, kan ik die dan niet op een gewone dvd-speler afspelen? Heb ik daar een DivX-player voor nodig? En wat voor gebrande dvd's kan je dan wel op je gewone dvd speler afspelen? Help me even uit de brand, want ik zag een goedkope divx-player in het blokker krantje maar dan moet ik wel even weten hoe dat nou allemaal zit :o Dank. |
De DVD speler moet het formaat en de codec aankunnen.
Als het een .evi is met DivX codec, heb je een speler nodig die DivX ondersteund. Hetzelfde verhaal mte DVD-R en +R |
Juist.
Je kunt in de handleiding wel vinden welke formaten en welke schijfsoorten je speler ondersteunt. .AVI is nog steeds niet helemaal gangbaar en sommige oudere spelers vinden het ook nog niet zo leuk als ze schijven met een booktype DVD+R aantreffen. Je kunt dus vantevoren niet weten wat die speler ondersteunt. Daarvoor zul je de handleiding moeten hebben, of de informatie van de fabrikant op de website. Maar als het één of ander flutding is van een goedkoop merk zou ik daarvan maar niet teveel verwachten. |
Hmm dank! Ik heb net even een dvdtje gebrand en hij doet het, woei :)
|
Dat is mooi, dan heb je geluk, hoewel ik inderdaad wel denk dat tegenwoordig veel meer nieuwe spelers het zullen gaan ondersteunen. Heb je een speler van twee of drie jaar oud, dan is de kans al kleiner. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |